Karhu vihastui talviuni herätyksestä

JBay
Viestit: 1582
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja JBay »

sahamies kirjoitti:Panta ei ollut liian kireällä, eikä haava ollut pannan aiheuttama.
Näin aamun Aamulehti kertoi kuvan kera.
Perttu kirjoitti:Panta oli otettu paikalla irti ja sitä ei ole kerrottu vielä miksi :?: Olikohan ajatuksena vapautta nalle pannasta ja päästää vapauteen ehdonalaisesta?
Taisi Nalle ottaa vielä pienet unet kun sitä ammuttiin pesään ja heräsi vihaisena kuka vielä häiritsee kun koirat tuli paikalle parin tunnin päästä :twisted: ja huomasi Karhun ensimmäisenä.
Mitähän siellä on oikein säädetty?

Jos kaverit olikin eläinten suojelijoita, jotka olivat poistamassa kiristävää pantaa ja tuomassa nallelle tyynyä ja peittoa.

Voi olla mielenkiintoisia selityksiä kuullustelupapereissa...


Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

honkamukka kirjoitti:
Eräpentti kirjoitti:^ Saapa nähdä keuliko rehtorini suotta.
Rehtori saattaa olla eriytynyt koulunsa luokkatasosta eikä näe asioita opettajan silmin. Ehkä päivittäisoleminenkin menee hallinnoinnissa ruuhkautuneen työpöydän äärellä.

Olen kasvattanut, tai pääosin vaimoni useamman pojan yhteiskuntakelpoisiksi. Kaksi yliopistotasoista, toinen erikoistunut immeisen silmientausmaailmaan syvällisemmin. Yksi teniikkaa pidemmän kaavan mukaan opiskellut ja loputkaan eivät riko ympäristöään, kun on kotona sanottu ettei pahantekoon ole syytä ryhtyä. Näillä tuntojaan purkaville, paikkoja hajottaville ei ole ehkä kukaan opettanut tekemisiä. Sen myöskin tiedän, että tietyn ikäisille pojille tulee kaikennäköistä mieleen, jossei järkevää tekemistä löydy. Orivetisetkään karhunkaatajat eivät välttämättä ole mitään suurrikollisia, vaikka rauhoitettuun eläimeen törmäilivät. Oliko kyse hölmöilystä vai ajattelemattomuudesta, se selvinnee aikanaan. Tuomitaan tai sitten ei, ovat kuitenkin oppinsa saaneet. Jos taustalta löytyy muuta, niin sekin selvitellään.
Vuosia sitten savonmualla oli järjestäytyneeksi rikollisuudeksi paisunut riistan hankinta myyntiin, jossa uhkailtiin ihmisiäkin. Sekin saatiin lakituvassa ratkottua.

Antipatioita luonnonsuojeluun minulla ei ole, mutta tavat millä sitä ajetaan ei saa sympatioitani. Maakuntasolla toimiva oliko tämä nyt Luontoliitto on parissakin jutussa, mitä olen päässyt seuraamaan, käyttänyt törkeää asioiden vääristelyä lupaviranomaisten suuntaan hakijoiden haitaksi, kekseliäisyydellä ei tunnu olevan rajoja. Tällaisilla menettelytavoilla ei löydy yhteistä kieltä. Valtakuntatasolla tämä EU avunhaut, omaan pesään kuseskelut.

Vaatimattoman metsäpalan omistajana olen suunnitelmallisella toiminnalla saanut liki hehtaarin kokoisen järeiden lehmuksien metsikön aikaiseksi ja sen myötä omanlaisensa hyönteisfaunan kiitäjineen sinne. Samoin tervaleppälehto löytyy kätteni jäljiltä, tai olen luontoa hiukan avustanut näissä molemmissa.
Että näin hurja luonnontuhooja minä olen. :)
Onko se sitten hölmöilyä vai ajattelemattomuutta jos jänismetillä ampuu karhun joka pureskelee kaveria?
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Corvus kirjoitti:Ei voi kun ihmetellä, että missä se yksilön vapaus Suomessa toteutuu. Kun juntti pykää tönönsä korpeen ja susi tulee pihaan niin jo huudetaan yhteiskuntaa apuun.

Jos korvessa ei korven asukkien kanssa pärjää niin vellihousun on parempi muuttaa kaupunkiin.

Uskomatonta miten jauhetaan "röyhkeistä" susista jotka tulivat pihaan. Väärin!

Piha tuli suden reviirille! Maataloustuet pois vaan rohkeasti ja maaseudulta löysät pois. Alkaisi valtiontalouskin tervehtyä ilman 2 miljardin euron pakollista sossutukea maalaisille.
Elä jaksa lässyttää..
honkamukka
Viestit: 6124
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Jii.Pee kirjoitti:
honkamukka kirjoitti:
Eräpentti kirjoitti:^ Saapa nähdä keuliko rehtorini suotta.
Rehtori saattaa olla eriytynyt koulunsa luokkatasosta eikä näe asioita opettajan silmin. Ehkä päivittäisoleminenkin menee hallinnoinnissa ruuhkautuneen työpöydän äärellä.

Olen kasvattanut, tai pääosin vaimoni useamman pojan yhteiskuntakelpoisiksi. Kaksi yliopistotasoista, toinen erikoistunut immeisen silmientausmaailmaan syvällisemmin. Yksi teniikkaa pidemmän kaavan mukaan opiskellut ja loputkaan eivät riko ympäristöään, kun on kotona sanottu ettei pahantekoon ole syytä ryhtyä. Näillä tuntojaan purkaville, paikkoja hajottaville ei ole ehkä kukaan opettanut tekemisiä. Sen myöskin tiedän, että tietyn ikäisille pojille tulee kaikennäköistä mieleen, jossei järkevää tekemistä löydy. Orivetisetkään karhunkaatajat eivät välttämättä ole mitään suurrikollisia, vaikka rauhoitettuun eläimeen törmäilivät. Oliko kyse hölmöilystä vai ajattelemattomuudesta, se selvinnee aikanaan. Tuomitaan tai sitten ei, ovat kuitenkin oppinsa saaneet. Jos taustalta löytyy muuta, niin sekin selvitellään.
Vuosia sitten savonmualla oli järjestäytyneeksi rikollisuudeksi paisunut riistan hankinta myyntiin, jossa uhkailtiin ihmisiäkin. Sekin saatiin lakituvassa ratkottua.

Antipatioita luonnonsuojeluun minulla ei ole, mutta tavat millä sitä ajetaan ei saa sympatioitani. Maakuntasolla toimiva oliko tämä nyt Luontoliitto on parissakin jutussa, mitä olen päässyt seuraamaan, käyttänyt törkeää asioiden vääristelyä lupaviranomaisten suuntaan hakijoiden haitaksi, kekseliäisyydellä ei tunnu olevan rajoja. Tällaisilla menettelytavoilla ei löydy yhteistä kieltä. Valtakuntatasolla tämä EU avunhaut, omaan pesään kuseskelut.

Vaatimattoman metsäpalan omistajana olen suunnitelmallisella toiminnalla saanut liki hehtaarin kokoisen järeiden lehmuksien metsikön aikaiseksi ja sen myötä omanlaisensa hyönteisfaunan kiitäjineen sinne. Samoin tervaleppälehto löytyy kätteni jäljiltä, tai olen luontoa hiukan avustanut näissä molemmissa.
Että näin hurja luonnontuhooja minä olen. :)
Onko se sitten hölmöilyä vai ajattelemattomuutta jos jänismetillä ampuu karhun joka pureskelee kaveria?
Eiku rusakkomettällä. Viestini ei välttämättä auennut ulkopuolisille.
honkamukka
Viestit: 6124
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Corvus kirjoitti:Ei voi kun ihmetellä, että missä se yksilön vapaus Suomessa toteutuu. Kun juntti pykää tönönsä korpeen ja susi tulee pihaan niin jo huudetaan yhteiskuntaa apuun.

Jos korvessa ei korven asukkien kanssa pärjää niin vellihousun on parempi muuttaa kaupunkiin.

Uskomatonta miten jauhetaan "röyhkeistä" susista jotka tulivat pihaan. Väärin!

Piha tuli suden reviirille! Maataloustuet pois vaan rohkeasti ja maaseudulta löysät pois. Alkaisi valtiontalouskin tervehtyä ilman 2 miljardin euron pakollista sossutukea maalaisille.
Corvus taitaa olla näitä pikaruokamiehiä. Hevoshampurilaisiakin taitaisi olla tarjolla. Agraari tuntemus city keskeinen, tai ei sitäkään, no minulla nykysanasto.
Viiskytluvullakin jo puhuttiin maatalousmiljardeista, kun kaupunkilaisen mielestä maalainen tienasi näillä kulukorvauksilla. Näistä nyt voisi vääntää vaikka mitä ymmärtämättömän kanssa. Ei kummosta hälyä maailmalle tarvitse tulla, kun ruokahuolto takkuaa. Kaurapuuron kilohinnalla ei öljyä paljon tuoda, saati muuta. Kylät autioituvat, kun siellä ei ole elinmahdollisuuksia. Olosuhteiden pakosta aikanaan raivattiin torpat, rakennettiin kylät, mitkä nyt luonto ottaa immeiseltä takaisin elinmahdollisuuksien puuttuessa. Kaupungit ruokittiin kovalla työllä, tehtaat saivat työvoimaa, Ruotsikin. Työtunteja ei laskettu, mutta toimeen tultiin, tuntipalkkaa ei mietitty saati työehtoja.
Toivottavasti kaikista korpiseuduistamme ei tule susimaita, tai eihän se siellä viihdy, pikaruoka on kaukana, rintamailla, pihapiireissä.
Corvus
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Tammi 2013 17:57

Viesti Kirjoittaja Corvus »

Pikaruokamiehiä, voi vittu mitä paskaa.

Se on sairasta, että veroja kerätään 1,2 miljardia maaseudulla uudisraivaajia leikkivien kepuloisien ruokkimiseen. Taitaa suurin osa niistäkin rahoista mennä herätysliikkeiden taskuun.

Suomalaiset maksaa järjetöntä ylihintaa ruuasta, joka tuotetaan huonoilla pelloilla, lyhyellä kasvukaudella. Euroopasta tulee laadukkaampaa ruokaa ja halvemmalla. Puolassa on metreittäin multaa, täällä senttejä. Sama muualla etelämpänä ja kasvukausi huomattavasti pidempi.

Mitä pikemmin maataloustuet lopetaan, sen parempi. Mitä pikemmin maaseudun turha asuttaminen lopetetaan, sen parempi.
Corvus
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Tammi 2013 17:57

Viesti Kirjoittaja Corvus »

honkamukka kirjoitti:
Eräpentti kirjoitti:^ Saapa nähdä keuliko rehtorini suotta.
Rehtori saattaa olla eriytynyt koulunsa luokkatasosta eikä näe asioita opettajan silmin. Ehkä päivittäisoleminenkin menee hallinnoinnissa ruuhkautuneen työpöydän äärellä.

Olen kasvattanut, tai pääosin vaimoni useamman pojan yhteiskuntakelpoisiksi. Kaksi yliopistotasoista, toinen erikoistunut immeisen silmientausmaailmaan syvällisemmin. Yksi teniikkaa pidemmän kaavan mukaan opiskellut ja loputkaan eivät riko ympäristöään, kun on kotona sanottu ettei pahantekoon ole syytä ryhtyä. Näillä tuntojaan purkaville, paikkoja hajottaville ei ole ehkä kukaan opettanut tekemisiä. Sen myöskin tiedän, että tietyn ikäisille pojille tulee kaikennäköistä mieleen, jossei järkevää tekemistä löydy. Orivetisetkään karhunkaatajat eivät välttämättä ole mitään suurrikollisia, vaikka rauhoitettuun eläimeen törmäilivät. Oliko kyse hölmöilystä vai ajattelemattomuudesta, se selvinnee aikanaan. Tuomitaan tai sitten ei, ovat kuitenkin oppinsa saaneet. Jos taustalta löytyy muuta, niin sekin selvitellään.
Vuosia sitten savonmualla oli järjestäytyneeksi rikollisuudeksi paisunut riistan hankinta myyntiin, jossa uhkailtiin ihmisiäkin. Sekin saatiin lakituvassa ratkottua.

Antipatioita luonnonsuojeluun minulla ei ole, mutta tavat millä sitä ajetaan ei saa sympatioitani. Maakuntasolla toimiva oliko tämä nyt Luontoliitto on parissakin jutussa, mitä olen päässyt seuraamaan, käyttänyt törkeää asioiden vääristelyä lupaviranomaisten suuntaan hakijoiden haitaksi, kekseliäisyydellä ei tunnu olevan rajoja. Tällaisilla menettelytavoilla ei löydy yhteistä kieltä. Valtakuntatasolla tämä EU avunhaut, omaan pesään kuseskelut.

Vaatimattoman metsäpalan omistajana olen suunnitelmallisella toiminnalla saanut liki hehtaarin kokoisen järeiden lehmuksien metsikön aikaiseksi ja sen myötä omanlaisensa hyönteisfaunan kiitäjineen sinne. Samoin tervaleppälehto löytyy kätteni jäljiltä, tai olen luontoa hiukan avustanut näissä molemmissa.
Että näin hurja luonnontuhooja minä olen. :)
Nimenomaan luonnontuhoaja.

Olet siis suunnitelmallisesti luonut jotain epäluonnollista.
Ursus
Viestit: 9595
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Kuulehan Corvus. Jos elintarvikkeita tuottavilta otetaan tuotantotuet pois, nousee ensin tuotteiden ja sitten kaupan elintarvikkeiden hinta. Tuotantotuilla pidetään elintarvikkeiden hinta kohtuullisena eli se on perimmältään kuluttajien tukemista. Mitä elintarvikkeiden laatuun tulee, niin Suomessa tuotetaan tutkimusten mukaan normaalissa tehomaataloustuotannossa yhtä puhdasta elintarviketta kuin Keski-Euroopassa ns luomutiloilla. Meillähän ei Suomessa ole mm salmonellaongelmaa, joka on Keski-Euroopassa jo luonnollisena tuotantoon kuuluvana hyväksyttyä.
Lopetetaan vain tuet ja siirrytään vapaaseen hinnoitteluun, olen siitä kuullut viljeilijöidenkin puhuvan, mutta suostutaan sitten samalla elintarvikkeiden vapaaseen hinnanmuodostukseen ja tyydytään hintojen nousuun.
Lopetetaan elintarvikeiden tuotannon lisäksi myös mm asumistuet. Etelä- Euroopassa asuminen olisi järkevämpää, kun siellä ei tarvitse lämmittää asuntoja ja sähkökin voidaan tuottaa aurinkoenergialla - siis muutetaan vain kaikki sinne syömään appelsiineja ja tomaatteja, joiden alipalkatuiksi kerääjiksi ehkä hyvinkin kelpaisimme.
Leivän hinnasta on tuottajan osuus Suomessa muuten selvästi alle 10% ja maidosta hinnasta kaupan osuus on isompi tuottajalla.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
peurakorva
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Tammi 2006 18:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja peurakorva »

Ihan aiheen vierestä, mutta pakko avata suuni tähän ruoka- ynnä tukiaisasiaan. Lopetetaan vain maataloustuet. Kyllä ne ovat kaupungit, jotka siinä tapauksessa ensimmäisenä tyhjenevät. Maalaiset viljelevät viljansa ja ottavat lihan karjastaan ja siinä sivussa kaivavat potut ja porkkanat penkistään. Eipä taitaisi olla kaupunkilaisilla enää varaa ostaa ruokaa. Eivätkä maalaiset enää sitä heille tuottaisikaan - omiksi tarpeiksi vain.

Tuohon metsästysjuttuun. En ole alkuunkaan uskonut, että karhu on tapettu haulikolla tai että jullit olivat vain koiria lenkittämässä tahi rusakkojahdissa, mutta odotellaan tutkimustuloksia. Niitä odotellessa kannattaa kaivaa esille Seppo Saraspään Laudatur -niminen novelli. En kuolemaksenikaan muista, missä hänen kirjoitaan tuo oli, mutta mainio se oli.

Niin, enkä myöskään usko, että kaikki metsästäjät ovat yhtä pöljiä, kuin nämä kakarat.
JBay
Viestit: 1582
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja JBay »

Corvus kirjoitti:Suomalaiset maksaa järjetöntä ylihintaa ruuasta, joka tuotetaan huonoilla pelloilla, lyhyellä kasvukaudella. Euroopasta tulee laadukkaampaa ruokaa ja halvemmalla. Puolassa on metreittäin multaa, täällä senttejä. Sama muualla etelämpänä ja kasvukausi huomattavasti pidempi.

Mitä pikemmin maataloustuet lopetaan, sen parempi. Mitä pikemmin maaseudun turha asuttaminen lopetetaan, sen parempi.
Suomalaisen ruuan (yli)hinta tulee pelkästään keskusliikkeiden ja kaupan katteesta. Tuottaja saa vain murto-osan hinnasta. Esim. suomalaisen kurkun hinta on kaupalle jopa hiukan edullisempi kuin tuontikurkun. Joskus vuosi-pari sitten kaupan edustaja totesi, että suomalaisesta kurkusta voi ottaa korkeamman hinnan ja niin he sitten tekevät.

Johonkin päiväkotiin tai kouluun tuli halvalla perunat Puolasta, mutta kuraa niistä oli suurin osa. Itse maksaisin mielellään suoraan tuottajille saman hinnan, jonka kauppa vedättää tuotteista, mutta tuottajilta suoraan ostaminen on aika vaikeaa. Joskus se tosin onnistuu...

Suomessa elätettäviä on varmaan kaupungeissa enemmän kuin maaseuduilla. Ja jos maataloustuet lopetettaisiin niin sama raha menisi muiden tukien muodossa ihmisten elättämiseen.

Edit:

Hyvä esimerkki laaturuuasta on kotona tai pienleipomossa tehty leipä. Leipä on ihan eriluokassa verrattuna kumi/liisteripötköön joka tulee jostakin Itä-Euroopan maasta ja paistetaan sitten "suomalaisessa" leipätehtaassa tai kaupan takahuoneessa. Halpojahan nämä kumileivät on, jopa alle 2 EUR. Itse maksan mielellään 4 EUR tai enemmänkin torilla ruisleivästä, joka on juureen tehty leipojan omista jauhoista ja paistettu rapeaksi puu-uunissa. Tosin kilohinta taitaa tuossa kotileivässä jäädä kuitenkin alle kumileivän kilohinnan tai menee melkolailla samoihin.
Viimeksi muokannut JBay, 10 Helmi 2013 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

^^ Asiaa!
Valio nostaa maidon hintaa 30%, koska kilpailuvirasto syyttää sitä alihinnoittelusta. Kuitenkin kaupassa Valion maito on ollut kalleinta.
Arla on tanskalainen meijerijätti, jonka valitusten ansiosta Valio joutuu nostamaan hintojaan.
Suomessa maidon laatu on euroopan parhainta. Ainakaan minä en suostu tanskalaista paskamaitoa juomaan - siihen tämä nyt on menossa että kohta ei muuta hyllyiltä löydy.
Perttu
Viestit: 906
Liittynyt: 08 Tammi 2011 13:59

Viesti Kirjoittaja Perttu »

tämä käy hyvin pyhäpäivän nautinnosta. Ei mennä moottorikelkoilla metsälle.....




Jaa tää olisi nyky suomea jos vihreät olisi ollut vallassa 1939. Helpottaisi maataloustukien maksu työväestöltä :D
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Perttu kirjoitti:tämä käy hyvin pyhäpäivän nautinnosta. Ei mennä moottorikelkoilla metsälle.....




Jaa tää olisi nyky suomea jos vihreät olisi ollut vallassa 1939. Helpottaisi maataloustukien maksu työväestöltä :D
Tälläisiä filmejähän tänne kannattaa laitella tosiaan. :? Tämä ei ole arkipäivää suomalaisessa metsästyksessä. Vähemmälläkin provoamisella pärjäisi. :evil:
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Palokoro
Viestit: 552
Liittynyt: 07 Touko 2009 12:43

Viesti Kirjoittaja Palokoro »

peurakorva kirjoitti:...
Niin, enkä myöskään usko, että kaikki metsästäjät ovat yhtä pöljiä, kuin nämä kakarat.
Samaa mieltä. Kuitenkin ihmetyttää, että metsästäjistä isoimmassa äänessä ovat nyt prosenttijengien jäseniä mielipiteiltään erehdyttävästi muistuttavat? Sivulliselle tulee olo, että jokin metsästyksessä vetää typeriä testosteroniuhoajia laukomaan kuluneita typeryyksiään ja isoon ääneen? Joko metsästäjissä tai metsästyksessä on nyt tosi paha asennevika?

Onko näin, että yksi läskikasa on huudellut torin reunalla liian paljon ihanaa totuuttaan: " sinun mielipiteesi on oikea, koska se on sinun mielipiteesi"? Käännettynä suomeksi, että syö gaggaa, miljardi kärpästä ei voi olla väärässä? Ja näitä totuuksia ja tuhatvuotisia älyttömyyksiä sitten junttigeenien monistamalla voimalla toitotetaan netin ja median täydeltä? Tieteellinen tieto on turhaa ja viisaus pahasta? Uusi aika koittaa ja tyhmyys väkivallan kanssa on ihmiselon huippu?

Siis onko yhteiset sopimukset ja yhteiskunta näiden kusipäiden mielestä sellainen asia, jota noin reteiden urpojen ei tarvitse enää noudattaa? Heillä kun on syntymässä ja syntymäpaikan takia saatu jumalainen totuus ja -voima hallussa?
honkamukka
Viestit: 6124
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Corvus kirjoitti:
honkamukka kirjoitti:
Vaatimattoman metsäpalan omistajana olen suunnitelmallisella toiminnalla saanut liki hehtaarin kokoisen järeiden lehmuksien metsikön aikaiseksi ja sen myötä omanlaisensa hyönteisfaunan kiitäjineen sinne. Samoin tervaleppälehto löytyy kätteni jäljiltä, tai olen luontoa hiukan avustanut näissä molemmissa.
Että näin hurja luonnontuhooja minä olen. :)
Nimenomaan luonnontuhoaja.

Olet siis suunnitelmallisesti luonut jotain epäluonnollista.
Miten tuon nyt ottaa. Ympäristökeskus yleensä kiljuen suojelee tuollaiset alueet, rajaten pannoittamalla. Omaani en sitä halunnut, mutta luetteloitu se on puupuulta. Tervaleppälehtoni on kartoitettu luontoselvityksen yhteydessä.
On siellä lehmusmetsässäni muitakin puita, mm. pari isoa kotikuusta, vaahteroita joku iso paju keväällä kukkimassa kimalaisten ja mehiläisten iloksi. Kasvusto on monikerroksista pensaineen. Näsiät, paatsamat ym. vaativat varpukasvit esiintyvät siellä lajirunsaina ja todella harvinaisia muita kasveja joita ei välttämättä löydy joka naapurikunnasta. Synkän kuusikon alta näitä ei löydy kunttaantuneesta karikekerroksesta. Samoin keväinen lintukonsetti on korvia hivelevää, hyvä ettei tarvitse kuulosuojaimia.

Asuttamispolitiikka, maatalouspolitiikka, EU-direktiivit ym. ovat ohjailleet elämistämme. Erilaisin toiminnoin maamme on pyritty pitämään kauttaaltaan asuttuna. Kesäiset autojonot kehä kolmoselta poispäin osoittavat ihmisen halun päästä jonkinasteisen luonnon helmaan. Tämäkin onnistuisi huonosti jollei maaseutumme olisi asuttu.

Samalla kun poistettaisiin maataloustuet voitaisiin työttömyyskorvaukset, opintotuet, asumistuet, toimeentulotuet ym. poistaa, lapsilisät kuitenkin pitäisi säilyttää. Mieti minkalaisia säästöjä näistä syntyisi valtakuntasolla.

Tämä nyt ei kuulunut saitin aloitusnimikkeeseen, mutta jos ihmisellä ole päässään muuta kuin iso suu ja vähän kirjoitustaitoa, niin voihan sitä hiukan valaista reaalielämästä. Peruskoulussakin oppivelvollisuuden puitteissa näitä asioita opetetaan, mutta jos kotoa on opittu tietty ääriajattelu, niin eihän sinne päähän muuta mahdu.
Vastaa Viestiin