Mitä (retkeilyyn liittyvää) luit viimeksi?

heluna74
Viestit: 3302
Liittynyt: 03 Syys 2008 08:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heluna74 »

Täytyypä katsoa Monsenin jutut, kiitos Usmi, kunhan saa nuo pari lapsenlasta unosenmaille :D.

On se melkoinen tyyppi, tuo Monsen!! Pidän todella paljon hänen "asenteestaan" luonnossaliikkumiseen.


Avatar
Luiro
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Elo 2007 12:55

Viesti Kirjoittaja Luiro »

heluna74 kirjoitti:Täytyypä katsoa Monsenin jutut, kiitos Usmi, kunhan saa nuo pari lapsenlasta unosenmaille :D.

On se melkoinen tyyppi, tuo Monsen!! Pidän todella paljon hänen "asenteestaan" luonnossaliikkumiseen.
Luin itse pariin kertaan Monsenin Kanadan reissun ja toisella kerralla luin kirjasta ensin luvun ja sitten katsoin vastaavan osuuden netistä! Korvasivat toistensa puutteet todella hyvin, kokeilepas !
Hieman jäi harmittamaan se, että pääosa Monsenin matkasta tuossa videossa keskittyi alkuosaan. Lähes tulkoon puolet kilometrimäärästä korvautui kirjassa muutamalla sivulla. Ikään kuin Monsenilta olisi loppunut "virta" kesken. Tähänhän joku heittää, että et olisi itse jaksanut tuonnekaan asti. No en olisikaan ja sen lisäksi Monsen on kokenut vaeltaja ja samalla pätevämpi reissaaja kuin minä vaikka onkin iältään poikanen.
"On aina ollut metsä ja kaira.
Sinne minä olen aina mennyt, kun on ollut vaikeaa.
Sinne minä olen aina mennyt, kun olen ollut onnellinen".
Juhani Valli, 2007
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Poropolku on kutsunut taas , ties kuinka monetta kertaa yöpöydän vierestä ja olen kutsuun vastannut :wink:
Kohti korpea,kiitos.
biegga

Viesti Kirjoittaja biegga »

Monsenista: Tiedättekö mistä voisi löytyä tämä video

tekstitettynä suomeksi tai englanniksi.
Tuo on siitä sen Norjan päästä päähän kävelystä.
poju
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2012 18:15

Viesti Kirjoittaja poju »

Eränkävijä 1982 :)
Avatar
Luiro
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Elo 2007 12:55

Viesti Kirjoittaja Luiro »

T.I. Itkonen; Lapin-matkani

Ehkä ja kenties paras lukemani retkikirja. Piti lukea ihan kahdesti ja lukemista helpotti kirjan kansissa olevat kartat, joihin nuo retket oli myös piirretty. Teksti kuvailevaa, kursailematonta ja kertovaa mukana runsaasti ainutlaatuisia kuvia.
Suosittelen, suosittelen todellakin.
"On aina ollut metsä ja kaira.
Sinne minä olen aina mennyt, kun on ollut vaikeaa.
Sinne minä olen aina mennyt, kun olen ollut onnellinen".
Juhani Valli, 2007
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Luiro kirjoitti:T.I. Itkonen; Lapin-matkani

Ehkä ja kenties paras lukemani retkikirja. Piti lukea ihan kahdesti ja lukemista helpotti kirjan kansissa olevat kartat, joihin nuo retket oli myös piirretty. Teksti kuvailevaa, kursailematonta ja kertovaa mukana runsaasti ainutlaatuisia kuvia.
Suosittelen, suosittelen todellakin.
Kirjahyllyssä tuo kirja on ja suurella mielenkiinnolla sen joskus vuosia sitten luin. Aika on kuitenkin tehnyt tehtävänsä, joten uudelleenlukeminen olisi paikallaan.

TERVEISET KUTTURASTA sain luettua (luetuksi). Ihan mukava ja helppolukuinen scifi-kirja tulevaisuuden Suomesta. Muutamia herkullisia ja sattuviakin tekstinpätkiä muun luettavan joukossa.
honkamukka
Viestit: 6124
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

sepeteus kirjoitti:Liittyypä retkuiluun hyvinkin. Laaksonen-Ahola: Retkeilijän autiotuvat.

Saattaa olla jo useamman savusilmän hyllyssä.
Kuin myös. Selailussa juttu ei jää kesken ja tuttujakin voi tulla vastaan.

Tietysti Retkilehdet, vaikka tämän ikäiselle osin vierastakin aihealuetta. Yleensä tulee luetuksi Paasilinnasta Saraspäähän saakka, kun tuntuu siltä tai sattuu käteen.
Avatar
Ölliäinen
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Helmi 2006 13:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ölliäinen »

Oiva Potinkara: Suomun suurilta saloilta. Selvitys Patvinsuon kansallispuiston menneisyydestä.

Menossa on Jukka Kokkosen Villiä itää, kesytöntä länttä - Ylä-Koitajoen alueen ja Ilomantsin historia.

Molemmat on Mehtähallituksen luonnosuojelujulukasuja, erittäin mielenkiintosia molemmat.
Eläkeehä immeisiks
kantsu_
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Syys 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kantsu_ »

Viikonlopun välipalaksi, Kristina Carlsson:William N. päiväkirja
Avatar
Virsu
Viestit: 1511
Liittynyt: 25 Kesä 2007 14:21

Viesti Kirjoittaja Virsu »

kantsu_ kirjoitti:Viikonlopun välipalaksi, Kristina Carlsson:William N. päiväkirja
Tuo oli kirja, joka herätti ajatuksia.
kantsu_
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Syys 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kantsu_ »

Totta, ja myönnän ajattelevani osittain samalla tavalla yleensä ihmisistä tai sanotaanko näin, että ihmiset joista todella pidän ovat aika harvassa, vaikka toisaalta aika ihmisläheinen olenkin. :roll:


^Edit: No ei vainkaan. Maailma on täynnä ihania ihmisiä, ne vain täytyy löytää! :D

Tykkäsin lukemastani ja lisäsin to read -listalle tuon Carlsonin "Herra Darwinin puutarhuri"
Viimeksi muokannut kantsu_, 06 Helmi 2013 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kantsu_
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Syys 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kantsu_ »

Janica Brander: Lihakuu
Kirjaesittely
Arinakääpä
Viestit: 377
Liittynyt: 07 Elo 2012 11:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Arinakääpä »

Robert Louis Stevenson : Aasin kanssa matkalla Sevennien vuorimaalla.

Kirjailija pakeni 1878 vaikeuksiaan (terveysongelmat, piinaava rakkaussuhde, rahattomuus) lähtemällä Ranskaan Sevennien vuoristoon vaellusretkelle. Matkaseurana on itsepäinen aasitar Modestine. Romaani on syntynyt päiväkirjamerkintöjen pohjalta.

- Runsaasti huumoria ja teräviä havaintoja luonnosta ja ihmisistä!
Vihreintä ovat siniset ajatukset

Tosjmies voeteloo leipäsä vuan alapuolelta!
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

No minä luen parhaillaan kirjoja Espoon paikallishistoriasta. Ne antavat aihetta retkeilyyn tai eivät anna. Viimeksi viikonloppuna Seija Lohikosken kirja "Kapearaiteinen hevosrautatie ja ryssänhakkuut Espoossa" antoi aihetta artikkeliin:
http://avisuora.wordpress.com/2013/02/0 ... srautatie/

Kyseinen kirja käsittelee 1. maailmansodan tapahtumia Espoossa. Hiihdin silloisen (nyt jo puretun) hevosrautatien reitin. Samalla kirja paljasti, että Nuuksiossa ei olekaan ikimetsiä, vaan ne on melko kaikki hakattu 1915-1917.

Terveisin,
-Janne
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Vastaa Viestiin