La Gomera, reittejä?

omat polut
Viestit: 4213
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

La Gomera, reittejä?

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Tuleeko Gomeralta mieleen ehdottoman suositeltavia päiväseltään käytäviä polkureittejä? Lähtö kohtsillään.


PPP
Viestit: 549
Liittynyt: 26 Tammi 2007 15:27
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PPP »

Kanarian saarten retkeilyreiteistä on olemassa erittäin hyvä kirja. Kirjaa voi lainata mm. kirjastosta. Kirjassa on hyvät selostukset reiteistä ja itse olen vaeltanut Gran Canarialla tämä oppaan mukaisia reittejä.
omat polut
Viestit: 4213
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Opaskirjat tietty tuttuja , jotain pers.kohtaista hain. No reissu heitetty ja kyllä kannatti, aivan mainio kohde stressittömään lomailuun, kaikenlainen hässäkkä on jossain kaukana muualla pahassa maailmassa. Viitenä päivänä käppäilyä, Fortaleza, Garajonayn ikivihreän metsän läpi+itse huippu, luoteiskulmassa Arguamul-Chijere-Punta Alcala(Buenavista), Alojera-Punta de Tejeleche, koillisessa Cueva blancas ja kaakossa Casas Caidas-El Cabriton suuntaan(Roque Garcia). Kaikki suositeltavia kuten koko saari.
Viimeksi muokannut omat polut, 03 Joulu 2012 20:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
K-nen

Viesti Kirjoittaja K-nen »

Itse olin myös lähdössä joitakin vuosia sitten La Gomeralle, mutta reissu peruuntui harmittavasti -kohteena oli Valle Gran Rey ja mielessä patikointi.

Reittien opaskirja ja saaren kartta odottavat kirjahyllyssä aikaa parempaa.
Appis
Viestit: 193
Liittynyt: 18 Tammi 2006 15:07

Viesti Kirjoittaja Appis »

Valle Gran Reystä lähtee neljä kivaa reittiä,
- yksi pohjoiseen eli GR 132ta pohjoiseen,
- yksi koilliseen, PR LG 3, sitä tultiin alas Garajonayn huipulta,
- lyhyt jokikävely Beo de Arure ja
- PR LG 14 etelään ja itään.

Erittäin kiva kylä ja hyviä patikointimaastoja ympärillä.
omat polut
Viestit: 4213
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Kertoilit jostain hiekkamyrskystä, tuollako Sahara yllätti?
Metsän Omena
Viestit: 3085
Liittynyt: 13 Tammi 2008 19:58

Viesti Kirjoittaja Metsän Omena »

omat polut kirjoitti:^Kertoilit jostain hiekkamyrskystä, tuollako Sahara yllätti?
Samalla reissulla mutta Afrikan mantereen puolella.
Matkalla sain kokea ensimmäistä kertaa eläissäin vihreän välähdyksen, vaikka olen sitä monesti kytännyt.
Viimeksi muokannut Metsän Omena, 30 Tammi 2016 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
OS
Viestit: 8144
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Hieno video, pojalle unohtumattomia hetkiä ja elämyksiä.

Mikä syy on ajanut ihmiset pois noista asumuksista?
Metsän Omena
Viestit: 3085
Liittynyt: 13 Tammi 2008 19:58

Viesti Kirjoittaja Metsän Omena »

OS kirjoitti:
Hieno video, pojalle unohtumattomia hetkiä ja elämyksiä.

Mikä syy on ajanut ihmiset pois noista asumuksista?
Elinkeinon loppuminen. Tonnikalan väheneminen ja maaperän kuivuminen... Olen ottanut tavaksi pysähtyä ja antaa ajan kulua vanhoissa asuinpaikoissa. Ajatella elettyä elämää ja elämänkohtaloita. Kauniit reliefit ovipaneeleissa. Koristellut keittiökalusteet. Niissä on asunut tulevaisuuteen uskova rakastava perhe vailla tietoa tulevasta. Lasten puisia leikkikaluja lattialla. Miten voit muuten kunnioittaa elämää kuin jättämällä kaiken ennalleen. Ja kertomalla seuraavalle sukupolvelle että on elettävä nyt. Hetkessä.
omat polut
Viestit: 4213
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Tosiaan siinä olikin video, oikein hyvä, piti oikein kerrata kartan kanssa nuo omat päiväretket 2012, ja hahmotella teidän reittiä. Oma kartta näköjään Goldstadt Wanderkarte 1:35 000, oliko teillä sama?
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Metsän Omena kirjoitti:
omat polut kirjoitti:^Kertoilit jostain hiekkamyrskystä, tuollako Sahara yllätti?
Samalla reissulla mutta Afrikan mantereen puolella.
Matkalla sain kokea ensimmäistä kertaa eläissäin vihreän välähdyksen, vaikka olen sitä monesti kytännyt.
Hieno video, mikä on vihreä välähdys?
Avatar
Pepi
Viestit: 7431
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vihre%C3% ... %C3%A4hdys

Olen kerran nähnyt aamulla töihin mennessä, kun satuin vilkaisemaan auton tuulilasin läpi horisonttiin juuri oikealla hetkellä.

Autiotalot loivat koko videoon surumielisen tunnelman, jota mikään räiskähtely ei rikkonut. Sopivan rauhallista katsottavaksi juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Avatar
OS
Viestit: 8144
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Kullervo kirjoitti:
Metsän Omena kirjoitti:
omat polut kirjoitti:^Kertoilit jostain hiekkamyrskystä, tuollako Sahara yllätti?
Samalla reissulla mutta Afrikan mantereen puolella.
Matkalla sain kokea ensimmäistä kertaa eläissäin vihreän välähdyksen, vaikka olen sitä monesti kytännyt.
Hieno video, mikä on vihreä välähdys?
Toissa syksynä onnistuin näkemään ja kuvaamaan Inarijärvellä vihreän välähdyksen.
omat polut
Viestit: 4213
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Siitähän sanotaan että siinä voi nähdä välähdyksen paratiisista. Kanarian saarilla on tosiaan runsaasti näitä hylättyjä/vanhoja asuinsijoja. Todella kiehtovaa tarkastella mitä kaikkea on tehty käytännössä paljain käsin, kiviasumukset, kokonaisia vuorenrinteitä raivattu kivimuurein terassiviljelmiksi, käsin kaivettuja kaivoja, vesisäiliöitä ja -kanavia jne.
Viimeksi muokannut omat polut, 31 Tammi 2016 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin