Retkikamppeiden peseminen

Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Hamalainen kirjoitti: Pesukone ja rumpukuivain niin takista tulee kuin uusi. Makkupusseihin pitää olla riittävän suuri pesukone ja rumpukuivain.
Samaa mieltä. Untuvavaatteiden kanssa pitää käyttää mietoja pesuaineita ja kuivata tennispallojen tai lenkkitossujen kanssa kuivurissa, niin tulee hyviä. Tuo mekaaninen pöyhintä kuivauksen aikana on tärkeää, niin eivät jää untuvat paakuille.

Untuvamakuupussin pesemiseen riittää ihan kotikone, mutta kuivaamiseen on hyvä olla tilava rumpu. Niitä on useissa ostoskeskuksissa, ja sinne voi siis viedä pussin vain kuivumaan.


tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Edellisellä sivulla mainitsemani lievä haju on itse asiassa hajuveden tuoksu. Lainasin takkia ritarillisesti eräälle kylmissään olevalle neidolle ja siihen tarttui tuo sulotuoksu. Tarttisi saada tuoksu pois ja takkikin sisälle ulkovarastosta ennen kuin lätty lätisee ja liha tummuu. :shock: Tuo hyvä ja viaton teko voi eskaloitua vaikka miksi hirmuteoksi. Ehkä sytytän pääsiäistulet tervaksista ja jospa se voittaisi tuon tuoksun.
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

tst kirjoitti:Edellisellä sivulla mainitsemani lievä haju on itse asiassa hajuveden tuoksu. Lainasin takkia ritarillisesti eräälle kylmissään olevalle neidolle ja siihen tarttui tuo sulotuoksu. Tarttisi saada tuoksu pois ja takkikin sisälle ulkovarastosta ennen kuin lätty lätisee ja liha tummuu. :shock: Tuo hyvä ja viaton teko voi eskaloitua vaikka miksi hirmuteoksi. Ehkä sytytän pääsiäistulet tervaksista ja jospa se voittaisi tuon tuoksun.
Pesuun vaan! Tuossa on riskit jo niin korkealla, ettei pieleen mennyt pesukaan ole katastrofi. :D.

Jos untuva jää paakkuiseksi, niin se voi pestä uudelleen. Paakkuisuus poistuu käsittääkseni vain riittävällä pöyhinnällä kuivumisen aikana. Siksi rumpukuivaus on se suositeltu menetelmä.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Kiitos myötäelämisestä! Täytyy pestä kun on sopiva hetki. Ps. Ritarina olo on turhan vaarallista hommaa, taidan heittäytyä mullqvistiksi. (senkus palelet, avaa ite oves...)
Hanu
Viestit: 4027
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

:D Tai myyt hyvällä hinnalla eteen päin..... Kenties kysyntää riittäisi.....
akallio
Viestit: 2077
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Tai ehkäpä itse voit ruveta käyttämään samaa parfyymia, jolloin tuoksujäljille on ongelmaton selitys?
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Mainittu hurmaava hajuveden tuoksu on mielestäni haihtunut olemattomiin joten nostelen takin kohtapuolin sisälle. Tässäkin tapauksessa vaikeneminen oli kultaa, puhuminen olisi ollut hopeaa. Läski ei tummunut ja siviilisääty säilyi. 8)
Hanu
Viestit: 4027
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Tarkalla on, jos hajuveden tuoksu siviilisäädyn vaihtaisi... Minä olen käyttänyt menestyksellä päinvastaista eli hyvin avointa tiedotusta kaikista ihanista naisista, jotka olen saanut kohdata.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

No joo, eihän se mullakaan noin mennyt, käytin aika runsaasti kirjallista vapautta tms. Itse asiassa komento tuli emännältä tuohon tuuletukseen eikä läskikään ole tummunut, mutta ääni hällä on kyllä joskus koventunut erittäin voimakkaasti ja se tässä ainakin on totta. Totta on myös, että en mielelläni pese noita vaan annan ulkoilman ja tuulen hoitaa homman.
Hanu
Viestit: 4027
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Ymmärsin kyllä taiteilijan vapauden. :D Hyvä tarina!
honkamukka
Viestit: 6124
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Saattaisi olla jopa uskottava.

Joskus tuli tämä suomalaisille hiukan outo halailukulttuuri muotiin. Naispuoliset metsähenkilöt nyt eivät kauheasti tuoksuneet, mutta pankkipuolen rouvat, neidot olivat kestotuoksuilla kyllästettyjä. No, niissä tilaisuuksissa ei useinkaan retkivaatteet olleet päällä, vaikka varsinaiseen työ rekvisiittaan kuuluivatkin.

Alku eläkkeellä oli joku juhlavampi tilaisuus entisen työnantajan järjestämänä. Siellä tervetulo rivistössä oli useampikin kauniimman sukupuolen edustaja, niin ensimmäinen kysyi vaimoltani, että saako halata, tarkoittaen minua. Siinä sitten halailtiin ja tilaisuuteen kuuluvat hillityt tuoksut tarttuivat.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Käykö untuvatakin pesuun villapesuaine jota löytyisi omasta takaa vai pitäisikö olla peräti untuvashampoo? Päälle tulisi sitten rumpukuivaus.
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Ettei liioiteltaisi näiden untuvavaatteiden ja makuupussien pesun vaikeutta. Emäntä on pessyt ihan normaalilla pesuaineella melkein joka reissuni jälkeen, enkä ole päässyt makuupussipesun lopputulosta moittimaan. Kuivumisen aputoimena tosin pöyhitty muutaman kerran päivässä. Ei siis konekuivausta.
diver
Viestit: 2397
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Jos noudattaa tuotteesta löytyvää pesuohjetta,niin ei varmaankaan mene pahasti pieleen.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Nestemäisstä pesuainetta olen nähnyt suositeltavan. Pesupulverista saattaa johonkin kulmaan jäädä jotain.
Vastaa Viestiin