Ehkä parasta, "lisää vain vettä" vaihtoehto vaellu

Avatar
TiMoKo
Viestit: 3157
Liittynyt: 09 Huhti 2006 16:20
Viesti:

Ehkä parasta, "lisää vain vettä" vaihtoehto vaellu

Viesti Kirjoittaja TiMoKo »

Yksin vaelluksella lättytaikinasta saa kahdelle päivälle herkullisen välipalan

Välillä mukana on ollut sunnuntai lätty ja vohvelitaikina.
Molemmista vaihtoehdoista olen onnistunut paistamaan yhtä hyviä lättyjä.
Tämän lisäksi mansikkahilloa, niin eipä siitä vaelluksen välipala paljoa enää parane.


Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/
Avatar
Virsu
Viestit: 1511
Liittynyt: 25 Kesä 2007 14:21

Viesti Kirjoittaja Virsu »

Mansikkahillolle kevennetty, lisää-vain-vesi -vaihtoehto on bloobandin mansikkavaniljakeittoaines, joka tehdään paksuksi kiisseliksi lisäämällä vettä vain hiukan. Marja-aikaan tai kuivatuista marjoista saa ”hilloon” myös herkullisia sattumia.
Avatar
0miinus0
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Syys 2011 19:06

Viesti Kirjoittaja 0miinus0 »

Tuota ajattelin kokeilla seuraavalla reissulla. Suut makiaks :D
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Vaelluksella maistuu kaikki pannulla käristetty. Siitäkö lie johtuu, että energiaa kuluu paljon, ja rasvasta sitä saa.
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Muusta voi tinkiä, mutta grammatuissa ruuissani kulkee aina paketti voita. Siinä on kalori poikineen.
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

0miinus0 kirjoitti:Tuota ajattelin kokeilla seuraavalla reissulla. Suut makiaks :D
Joskus kokeilin vastaavaa banaanin makuista vanukasjauhetta ja oli kyllä yksi pahimmista tököteistä, mitä olen kokeillut!
Sokosti Suomujoki kirjoitti:Muusta voi tinkiä, mutta grammatuissa ruuissani kulkee aina paketti voita. Siinä on kalori poikineen.
Siinähän kantaa n. 28% turhamaisuutta ja makuelämystä... öljyyn verrattuna. Mutta kyllä minäkin voita kannan, ja saankin kun en ole grammanviilaaja. :wink:
Avatar
0miinus0
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Syys 2011 19:06

Viesti Kirjoittaja 0miinus0 »

Korpijaakko kirjoitti:
0miinus0 kirjoitti:Tuota ajattelin kokeilla seuraavalla reissulla. Suut makiaks :D
Joskus kokeilin vastaavaa banaanin makuista vanukasjauhetta ja oli kyllä yksi pahimmista tököteistä, mitä olen kokeillut!
:D Ite muutaman lätyn paistoin kotona kokeeksi tuosta ja ei ollut pahaa, ei nyt aivan oikeittein lettujen veroista, mutta varsin mielellään syötävää.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Tasta letut http://tunturikeittio.com/2013/05/07/kookosletut/
- ei mitaan pilaantuvia ainesosia (tosin kayttaisin voita ennemmin kuin oljya, eli yksi kuitenkin)
- Virsun vinkin mukaiset paalliset...a vot!

[Kuka osaa laittaa vanhoihin sanontoihin selityksen a vot! alkuperasta?]
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Uuden proteiinivanukas jauheet on käteviä vaelluksella jos haluaa hyvää. Lähtiessä tekee sopivia sekoituksia maitojauheesta ja proteiinijauhoista ja perillä lisää vain veden.
Kannattaa etukäteen testata mikä on hyvää ja minkälaisellä nestemäärällä tulee sopivaa kun ovat aika tarkoja nesteen määrästä.

Tuota protskupannaria vois kyllä ostaa. Olen joskus tavalliseen taikinaan lisännyt maustamatonta herajauhetta.

Vanukkaita saa myös annospusseissa melkein joka kaupasta nykyään, tämä on ainakin hyvä kun laittaa 2,5dl maitoa: https://www.hyvinvoinnin.fi/leader-prot ... uplasuklaa
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

luuppi kirjoitti:Tasta letut http://tunturikeittio.com/2013/05/07/kookosletut/
- ei mitaan pilaantuvia ainesosia (tosin kayttaisin voita ennemmin kuin oljya, eli yksi kuitenkin)
- Virsun vinkin mukaiset paalliset...a vot!

[Kuka osaa laittaa vanhoihin sanontoihin selityksen a vot! alkuperasta?]
A vot (a bot) on venättä ja tarkoittaa "että siinäpä se", tai sinne päin. Englanniksi "that's it".
Kun eksyn, lähden kotiin.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Korpijaakko kirjoitti:
0miinus0 kirjoitti:Tuota ajattelin kokeilla seuraavalla reissulla. Suut makiaks :D
Joskus kokeilin vastaavaa banaanin makuista vanukasjauhetta ja oli kyllä yksi pahimmista tököteistä, mitä olen kokeillut!
Sokosti Suomujoki kirjoitti:Muusta voi tinkiä, mutta grammatuissa ruuissani kulkee aina paketti voita. Siinä on kalori poikineen.
Siinähän kantaa n. 28% turhamaisuutta ja makuelämystä... öljyyn verrattuna. Mutta kyllä minäkin voita kannan, ja saankin kun en ole grammanviilaaja. :wink:
Taas tuli vahan grammattua, kun olen loytanyt laktoosittoman kidesuolavoin. Suolapussukan voi jattaa pois (viela jaa mustapippuri, paprika ja kurkuma; paahtosipulin kai voi laskea aineisiin enemman kuin mausteeksi).
Vastaa Viestiin