Hyvä makuualusta

Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Ei tainnut olla makuualustaan tarkoitettu.


Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
LauriA
Viestit: 815
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Viesti Kirjoittaja LauriA »

sepaonu kirjoitti:DIY makuualustan pumppu

talviprojektiksi. On mun kalastuskaveri ja sain hänelta pumpun ja on toimiva peli.
Loistavaa innovaatiota👍
Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Kauanko tuo videon pumppu täyttää normaalia seitsemän sentin makuualustaa? Ja maksimi 10 cm vesipatsasta vastaava paine tuntuu aika pieneltä oikomaan pakkausryppyjä.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
LauriA
Viestit: 815
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Vuosi sitten ihmettelin mikä ihme surina kuuluu Luirossa. Oli jollain vastaava vempele
oaivi
Viestit: 440
Liittynyt: 18 Syys 2011 20:24

Viesti Kirjoittaja oaivi »

dailymail kirjoitti:Vähin erin on patjan puhalteleminen ja rullaaminen auki ja kiinni alkanut uuvuttaa. Solumuovinen taiteltava makuualusta ratkaisisi molemmat ongelmat kertalaakista. Tauoillakin taiteltava olisi näppärä. Ei vain ole karttunut kokemusta noista taiteltavista patjoista, kestävätkö taitteet jne.?

Tämmöinen Frilufts osuu aika lähelle kaavailujani.

Kertokaa kokeneemmat kokemuksia ja arvioita, ehkä olen sortunut haihattelemaan?
Onko dailymail tai kukaan muu palstalainen tullut tuollaista alustaa hankkineeksi? Plussia ja miinuksia?
Metsä. Kuntosali ja juhlasali. Työpaikka ja lepopaikka. Kirkko ja kapakka.
River
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Huhti 2016 19:49

Viesti Kirjoittaja River »

Olen menossa jenkkeihin ja ajattelin vilkaista paikallista tarjontaa retkeilyvarusteissa. Erityisesti makuualustan ostaminen on ajankohtaista. Olen yrittänyt viilata rinkan painoa alaspäin, mutta ihan tähän en taida siirtyä :lol:

Klymit Inertia
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

oaivi kirjoitti:
dailymail kirjoitti:Vähin erin on patjan puhalteleminen ja rullaaminen auki ja kiinni alkanut uuvuttaa. Solumuovinen taiteltava makuualusta ratkaisisi molemmat ongelmat kertalaakista. Tauoillakin taiteltava olisi näppärä. Ei vain ole karttunut kokemusta noista taiteltavista patjoista, kestävätkö taitteet jne.?

Tämmöinen Frilufts osuu aika lähelle kaavailujani.

Kertokaa kokeneemmat kokemuksia ja arvioita, ehkä olen sortunut haihattelemaan?
Onko dailymail tai kukaan muu palstalainen tullut tuollaista alustaa hankkineeksi? Plussia ja miinuksia?
Olen hankkinut, mutta kokemusta ei ole kertynyt kuin parin yön verran. Pidemmille reissuille on kuitenkin vielä toistaiseksi lähtenyt se puhallettava. Ison patjamötikän pakkaaminen rinkan ulkopuolelle ei ole houkuttanut kun sadevarusteena on ollut viitta. Mukavuushan noissa ei yllä puhallettavan patjan tasolle.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
korvenkummajainen
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Maalis 2012 17:30

Viesti Kirjoittaja korvenkummajainen »

Mikä/mitkä patjat mahtaa olla tällä hetkellä ostamisen arvoisia? Ilmatäytteinen siis haussa. Plussaa keveydestä ja tietysti kestävyydestä. Minulla on yksi itsetäyttyvä thermarest prolite ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut. Nyt kuitenkin ajattelin paksumpaa ilmatäytteistä jota voisi vaimokin käyttää. Jonkun verran lukenut kovaa ääntä pitävistä patjoista...ei mielellään semmoisa, mikä pitää hereillä nukkujan ja muut samassa tilassa olevat.

Expedin synmat? Thermarest neoair allseason? Joku muu?
Juurakko2
Viestit: 169
Liittynyt: 14 Kesä 2011 15:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juurakko2 »

Thermarest Neoair Extherm on ollut nyt kahdella ressulla mukana. Suosittelen. Itsetäyttyvän jälkeen painosta lähti melkein puoli kiloa ja mukavuutta tuli roimasti lisää. Ei rapise häiritsevästi.
rastigaissa
Viestit: 514
Liittynyt: 11 Helmi 2012 23:31

Viesti Kirjoittaja rastigaissa »

korvenkummajainen kirjoitti:Mikä/mitkä patjat mahtaa olla tällä hetkellä ostamisen arvoisia? Ilmatäytteinen siis haussa. Plussaa keveydestä ja tietysti kestävyydestä. Minulla on yksi itsetäyttyvä thermarest prolite ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut. Nyt kuitenkin ajattelin paksumpaa ilmatäytteistä jota voisi vaimokin käyttää. Jonkun verran lukenut kovaa ääntä pitävistä patjoista...ei mielellään semmoisa, mikä pitää hereillä nukkujan ja muut samassa tilassa olevat.

Expedin synmat? Thermarest neoair allseason? Joku muu?
Exped Synmat 7 M on hiljainen.
Sen ansiosta minäkin pääsen vaeltamaan huonosta selästä ja kivuliaista lonkista huolimatta. Paino n. 800g ja menee pieneen pakettiin.
Paimenpoika
Viestit: 183
Liittynyt: 09 Kesä 2015 13:26

Viesti Kirjoittaja Paimenpoika »

Juurakko2 kirjoitti:Thermarest Neoair Extherm on ollut nyt kahdella ressulla mukana. Suosittelen. Itsetäyttyvän jälkeen painosta lähti melkein puoli kiloa ja mukavuutta tuli roimasti lisää. Ei rapise häiritsevästi.
Komppaan. Olen ollut omaani tyytyväinen.
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Thermarest neoair xlite patjat käytössä tällä haavaa.
Suosittelen.Ei ole rapinat häirinneet vaikka kaksi samanlaista
samassa teltassa.
Woodsman
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Huhti 2018 15:52

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

Exped Synmat 7 MW. Kylkinukkujan unelma, hiljainen ja lämmin :)
Impivaaralainen
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Elo 2015 20:05

Viesti Kirjoittaja Impivaaralainen »

^Allekirjoitan. Viikko Lemmenjoella ja yhteensä noin 20 eri yötä vietetty patjalla. Miinuksena mainitsen painon ja melko ison pakkautuvuuden. Toki eristetyksi hyvä. Maksoin jotain 180-190€.

Hankin juuri saman merkin AIRMAT UL LITE M. Painoa vaivaiset 350g. Ei ole kuin 5cm paksu, tajusin vasta myöhemmin. Tällaiselle liki 100kg painavalle kylkinukkujalle ei ollut ongelmia patjan paksuuden kanssa. Nyt yksi yö takana tällä. Viikon päästä Käsivarteen testaamaan vajaan viikon verran. Tämä kustansi 100€. Paljon halvempi kuin thermarestin neoair.
Avatar
Normanton
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Heinä 2019 12:32
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Normanton »

Hommasin reilu vuosi sitten Expedin Synmat 7 integroidulla pumpulla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kolmen vuoden ajan patja jolla pärjää pikku pakkaseen asti ja nimensä mukaan 7cm paksuus tuo kivasti mukavuutta. Tämä malli on paksumpaa materiaalia kuin nuo UL versiot eli molemmin puolin materiaali 75D TPU polyesteriä. Pitäisi olla kestävä ja kun teltassa yöpyy usein pari koiraa niin ei puhkea heti koiran kynsiin. Integroitu pumppu tuntui alkuun virheeltä mutta kun sitä on oppinut käyttämään niin se onkin aika kätevä. Alkuun ei pumppaaminen meinannut luonnistua ja nyt täyttyy hetkessä kun osaa tekniikan.

Oikeastaan ainoa miinus on että tuli hommattua tuo LW malli eli patja on normaalia leveämpi ja pitempi. Turthaan nostaa painoa ja teltassa vähän turhan iso. Vaimolle hommattiin normaali M malli ja itsekkin sillä pari yötä yöpyneenä voin sanoa että riittää itselle mainiosta. Olen 183cm , 80kg. Taidan laittaa tuon myyntiin ja ostaa tilalle tuon perus M mallin.
Vastaa Viestiin