Telttalyhty

mlkauppi
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Marras 2018 16:54

Viesti Kirjoittaja mlkauppi »

Itselläni on tällainen Zanflare T1 (tai oikeastaan näitä on kaksikin). Loistava lamppu, varsinkin kun toimii 18650-akuilla, jotka on myös otsalampussa.


cobbo
Viestit: 703
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

cobbo kirjoitti:noinkohan toimisi joku halvempi ledinauhakin, esim. https://m.motonet.fi/fi/tuote/9000740/A ... ha-USB-1-m. Lähinnä kysymysmerkki on kirkkaus ja virrankulutus, teltan katossa ei kovin kirkasta valoa tarvitse.
Kävin hakemassa, ehkäpä kehityskelpoinen laite. Valonauha on siis ohut liimataustainen rimpula ledeillä, tarkoitettu liimattavaksi koristeeksi. Sellaisenaan se tuskin kestää telttakäyttöä, mutta ajattelin itse "laminoida" sen parin teipin väliin.

Big Agneksen nauhasta se eroaa niin, että valo lähtee vain yhteen suuntaan, mutta tuo ei teltan katossa välttämättä haittaa koska teltta heijastaa kuitenkin valoa ympäriinsä ja nauhan voi muutenkin kieputtaa spiraalille. Valo sinällään vaikuttaa kirkkaudeltaan ja väriltään aika sopivalta, eli se on lämmintä valkoista ja kirkkaus ei polta silmiä.

Virrankulutuksesta paha sanoa muuta kuin että 12 tunnin yhtäjaksoinen poltto on pudottanut 5000 mAh varavirtalähteestä yhden palkin neljästä. Ei siis mikään kauhea syöppö.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Telttalyhty

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Minulla on Silverpointin LED ja siina karabiner haka teltan kattoon kuin myos kaulanauha kun lahtee yolla 'asioimaan'.
Nappipattereita saa kaikkialta missa on kellokauppoja - sekin hyva puoli. LEDissa sellainen kestaa yllattavan kauan
Avatar
Normanton
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Heinä 2019 12:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Telttalyhty

Viesti Kirjoittaja Normanton »

Tuli syksyllä ostettua Black Diamondin ReMoji lyhty, eli se ladattava malli. Muutama yksittäinen käyttökerta tuli syksyllä ja alkutalvesta, mutta ensimmäiseen kunnon testiin se pääsi helmikuussa 6pv Litokairan vaelluksella sekä teltta- että tupavalona ja olen kyllä tyytyväinen. Pieni ja näppärä, saa säädettyä valotehoa portaattomasti ja akunkesto hyvä, pelasi moitteettomasti ~25asteen pakkasessakin.
Vastaa Viestiin