Kuksa

tst
Viestit: 6547
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

zag kirjoitti:
zag kirjoitti:Voi olla, etten tuota enää isommin silittele, ettei tule liian fiini 8).

Kuva
Todella hieno, älä enää hio - se on siinä! Onko taustalta kurkkaavat nutukkaatkin omatekemät?


zag
Viestit: 480
Liittynyt: 03 Loka 2008 14:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja zag »

tst kirjoitti:Todella hieno, älä enää hio - se on siinä! Onko taustalta kurkkaavat nutukkaatkin omatekemät?
Kiitos; rekvisiitta on taitavampien käsien aikaansaannosta - sámi duodji!
Ursus
Viestit: 9552
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Eihän vai ole myymälässä tai peräti museossa kuvattu kuksa ;) Siis leikkiähän minä!
Hiomisen tarpeen tuntee käsissä eikä näe kuvissa.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
tst
Viestit: 6547
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Hyvin näkee kun on kotkan näkö! :)
zag
Viestit: 480
Liittynyt: 03 Loka 2008 14:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja zag »

Ursus kirjoitti:Eihän vai ole myymälässä tai peräti museossa kuvattu kuksa ;)...
Itse asiassa ei niinkään kaukaa haettu analogia, sillä jokunen viikko sitten ihailin Kansallismuseossa hienoa sámi guksia. Viimeiset fiilaukset aiempaan Nikkaluoktan malliini tein museokuksan perusteella. Siinä olevat luu-upotukset tästä omastani vielä puuttuvat. :)
Patikoitsija
Viestit: 2587
Liittynyt: 18 Elo 2010 19:17

Viesti Kirjoittaja Patikoitsija »

https://yle.fi/uutiset/3-8189758

Oma kuksani on kestänyt jo viisitoista vuotta, viinaksia siihen on kaadettu vain satunnaisesti.
Pakinoitsija
zag
Viestit: 480
Liittynyt: 03 Loka 2008 14:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja zag »

Etualan repimällä tekemäni kuksa on ollut käytössä vasta viitisen vuotta. Oikealla oleva on kulkenut mukanani jo puoli vuosisataa, nyttemmin hyllyssä; olen sen säilyttänyt muistona, koska se oli ensimmäinen itse tekemäni. Kovasta käytöstä huolimatta näyttää "sisäsiistiltä", koska hioin pois sen sisäpintaan aikoinaan (silloisen tavan mukaan :shock:!) lisäämäni Araldit -pinnoitteen.
Keskimmäinen on vielä(kin) vaiheessa; kahvan luu-upotus on edelleen suunnitteluasteella :oops:.

Kuva
Vastaa Viestiin