Kuksa

Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

Kuksaani ilmestyi talvella tuollaista valkoista töhnää. Olen käyttänyt sitä melkein päivittäin veden juontiin. Mitähän tuo voisi ollaKuva


Avatar
OS
Viestit: 8144
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

^ Onko kalkkia?
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

OS kirjoitti:^ Onko kalkkia?
Koitin kerran harjata mutta ei juurikaan vähentynyt ja pohjassa oleva raita valkoisen keskellä vaikutti hieman pehmeältä. Koitin jopa tiskikoneen astianpesuaineella puhdistaa mutta ei vaikutusta. Sitten pidin noin kuukauden tauon että kuivui kunnolla. Ei silläkään ollut vaikutusta. Eihän tuo kuksa mikää kansallisaarre ole. Kiinnostaisi vain tietää mistä tuo johtuu.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Maistuuko suolalta?
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Avatar
jänkäjussi
Viestit: 711
Liittynyt: 17 Tammi 2011 01:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jänkäjussi »

Olet pitänyt kuksaasi vesimottin, se on pysynyt tasaisen kosteana pikän ajan, epäilen
tahran olevan hometta, kuivata se huolella, hankaa tahra pois hiekkapaperilla, jospa se siitä.
sahamies
Viestit: 4645
Liittynyt: 01 Touko 2010 08:58

Viesti Kirjoittaja sahamies »

Epäilen puolestani kuksan tekijää joka on sorvannut pohjan melkein puhki ja sen jälkeen paikannut pohjan jollakin kitillä.
Tontsa81
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Heinä 2013 21:45

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Minä ajattelin jättää puukuksan pois varusteista kun on tuo jo sen verran imenyt pirtua itseensä, että kahvikin maistuu jo pirtulta kun sumpit keittelee..Toisaalta onko tuo nyt mikään katastrofi? :lol:
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

sahamies kirjoitti:Epäilen puolestani kuksan tekijää joka on sorvannut pohjan melkein puhki ja sen jälkeen paikannut pohjan jollakin kitillä.
Yhdyn sahamiehen teoriaan, pyyhkäse santapaperilla hieman niin näet onko selvät kitin rajat
ja mimmoista on hionta pöly.
Anna ensin kuivua niin saat paremman tolkun.
Kittiä kanssa, kuksassakin :D

Edit:
Niin, paheniko valkoisuus vai helpottiko koneaineella pestessä, jos tuli valkoisemmaksi
niin tiskiaine söi kiinalaisesta kuksakitistä väriaineet.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
honkamukka
Viestit: 6108
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Tontsa81 kirjoitti:Minä ajattelin jättää puukuksan pois varusteista kun on tuo jo sen verran imenyt pirtua itseensä, että kahvikin maistuu jo pirtulta kun sumpit keittelee..Toisaalta onko tuo nyt mikään katastrofi? :lol:
Minulla puolestaan kuksa on koristeena makuuhuoneen hyllyllä. Aamulla heti herätessä tulee mieleen muitakin muistoja kuin. :?:

Airamilaisen muovimukia ihan käytännön syistä olen kuskannut reppuni sivutaskussa päällimmäisenä. Alle mahtuu pieni kaasupullo keittimineen ja sivulle retkikirves. Vanhasta kuksastani voi vielä aistia konjakin tuoksun ja on se vain siinä lähtövalmiina ajan tummentamana.
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

rellusitikka kirjoitti:
sahamies kirjoitti:Epäilen puolestani kuksan tekijää joka on sorvannut pohjan melkein puhki ja sen jälkeen paikannut pohjan jollakin kitillä.
Yhdyn sahamiehen teoriaan, pyyhkäse santapaperilla hieman niin näet onko selvät kitin rajat
ja mimmoista on hionta pöly.
Anna ensin kuivua niin saat paremman tolkun.
Kittiä kanssa, kuksassakin :D

Edit:
Niin, paheniko valkoisuus vai helpottiko koneaineella pestessä, jos tuli valkoisemmaksi
niin tiskiaine söi kiinalaisesta kuksakitistä väriaineet.
Koitin saada valkoista pois konetiskiaineella, siitä lähti vähän mutta suurin osa jäi jäljelle

Joku sieni on iskenyt kuksaani. Aikaisemmin pohja oli ihan tumma. Joskus pesin sitä astianpesuharjalla ja siitä lähti aina tumma mönjäkerros pois. Nyt kun kuksa on ollut jo jonkin aikaa käyttämättömänä hyllyssä niin pohjassa on haviattavissa vähän pehmeyttä. Seuraavalla reissulla kuksa pääsee arvoiseensa taivaaseen nuotion kautta.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Hamalainen kirjoitti: Koitin saada valkoista pois konetiskiaineella, siitä lähti vähän mutta suurin osa jäi jäljelle

Joku sieni on iskenyt kuksaani. Aikaisemmin pohja oli ihan tumma. Joskus pesin sitä astianpesuharjalla ja siitä lähti aina tumma mönjäkerros pois. Nyt kun kuksa on ollut jo jonkin aikaa käyttämättömänä hyllyssä niin pohjassa on haviattavissa vähän pehmeyttä. Seuraavalla reissulla kuksa pääsee arvoiseensa taivaaseen nuotion kautta.
Koska harrastan Afrikkalaisia tansseja sekä kiltin-ompelua asia jäi vaivaamaan minua.
Et polta sitä ennen kuin oon sen nähnyt. Ugh.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

rellusitikka kirjoitti:
Hamalainen kirjoitti: Koitin saada valkoista pois konetiskiaineella, siitä lähti vähän mutta suurin osa jäi jäljelle

Joku sieni on iskenyt kuksaani. Aikaisemmin pohja oli ihan tumma. Joskus pesin sitä astianpesuharjalla ja siitä lähti aina tumma mönjäkerros pois. Nyt kun kuksa on ollut jo jonkin aikaa käyttämättömänä hyllyssä niin pohjassa on haviattavissa vähän pehmeyttä. Seuraavalla reissulla kuksa pääsee arvoiseensa taivaaseen nuotion kautta.
Koska harrastan Afrikkalaisia tansseja sekä kiltin-ompelua asia jäi vaivaamaan minua.
Et polta sitä ennen kuin oon sen nähnyt. Ugh.
Kyllä herra Rellu, en polta
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Hamalainen kirjoitti:
rellusitikka kirjoitti:
Hamalainen kirjoitti: Koitin saada valkoista pois konetiskiaineella, siitä lähti vähän mutta suurin osa jäi jäljelle

Joku sieni on iskenyt kuksaani. Aikaisemmin pohja oli ihan tumma. Joskus pesin sitä astianpesuharjalla ja siitä lähti aina tumma mönjäkerros pois. Nyt kun kuksa on ollut jo jonkin aikaa käyttämättömänä hyllyssä niin pohjassa on haviattavissa vähän pehmeyttä. Seuraavalla reissulla kuksa pääsee arvoiseensa taivaaseen nuotion kautta.
Koska harrastan Afrikkalaisia tansseja sekä kiltin-ompelua asia jäi vaivaamaan minua.
Et polta sitä ennen kuin oon sen nähnyt. Ugh.
Kyllä herra Rellu, en polta
Kiitos, kivi tipahti sydämeltäni, odotan kärsimättömästi tapaamistamme, kuksan voisit
lähettää jo etukäteen. :D
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Heikki
Viestit: 1824
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Eihän puista kuksaa saa pestä millään tavoin. Mustaa kahvia siitä vain hörpitään.
Avatar
Mr_C
Viestit: 3126
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

Heikki kirjoitti:Eihän puista kuksaa saa pestä millään tavoin. Mustaa kahvia siitä vain hörpitään.
Ei hörpitä, eikä juoda.
Kuksasta juodaan ja hörpitään teetä ja / tai rommia. 8)

Pesemisestä ollaan samaa mieltä.
Vastaa Viestiin