Ei vielä muutamaan päivään,lähtö lauantaina .K-nen kirjoitti:Oiskohan tämä tapaus jo mankeloitu?
Sitten voi porukat ottaa tähtäimeensä seuraavan.
... ja ympärillä pauhaavat lentokoneet ja helikopterit ynnä mönkijäseurueet. Pystyykö sellaisessa metakassa haikailemaan ja muistelemaan... ... kyllä kai, jos on kuuro ja vähän sokeakin.hannes kirjoitti:Sanokaa mitä vaan mutta sitten kun en enää pysty jalkapatikassa erämaahan mutta pää vielä pelaa , saattaisin hyvinkin lentää vaikka Pitsusjärvelle haikailemaan ja muistelemaan.
Pieni huomautus: "Erämaa" on alusta alkaen tarkoittanut aluetta, jota kukaan ei omista eikä siellä asuta, mutta siellä käydään eräällä, siis hankkimassa elantoaan (resurssi).tyy kirjoitti:Paljon on tälläkin palstalle porukkaa, joille erämaat eivät todellisuudessa merkitse mitään muuta kuin resurssia, omaa henkilökohtaista mikämikämaata, joka on siellä vaan itseä varten.
Tiedätte kyllä keitä olette.
Jos oli sarkasmia, kuka oli kohteena?Siilinkari kirjoitti:Hannes, oliko Sokosti Suomujoen heitto sarkasmia? Oli.
Mönkijöistä ei ollut puhetta. Saattaa tuolla tietysti joku poromies sellaisella ajella - siihen tuskin on kenelläkään nokan koputtamista.Tura kirjoitti:... ja ympärillä pauhaavat lentokoneet ja helikopterit ynnä mönkijäseurueet. Pystyykö sellaisessa metakassa haikailemaan ja muistelemaan... ... kyllä kai, jos on kuuro ja vähän sokeakin.hannes kirjoitti:Sanokaa mitä vaan mutta sitten kun en enää pysty jalkapatikassa erämaahan mutta pää vielä pelaa , saattaisin hyvinkin lentää vaikka Pitsusjärvelle haikailemaan ja muistelemaan.
Tura, retkeilijäturisti
Erämaat erityisesti kansallispuistot on perustettu nimenomaan omavoimaista liikkumista varten. Tässä asiassa on oltava erityisen itsekäs, kuten tämäkin säie osoittaa. Kyllä sitä saa syrjemmälle siirtyä kun tönitään. Toivottavasti Käsivarrenkin kansallispuistohanke etenee kun seuraavan kerran puistoasioita käsitellään.feeniks kirjoitti:Pieni huomautus: "Erämaa" on alusta alkaen tarkoittanut aluetta, jota kukaan ei omista eikä siellä asuta, mutta siellä käydään eräällä, siis hankkimassa elantoaan (resurssi).tyy kirjoitti:Paljon on tälläkin palstalle porukkaa, joille erämaat eivät todellisuudessa merkitse mitään muuta kuin resurssia, omaa henkilökohtaista mikämikämaata, joka on siellä vaan itseä varten.
Tiedätte kyllä keitä olette.
Olen ollut huomaavinaan aikaisemminkin, että sinun mielestä kenelläkään muulla kuin sinulla ja sinun kaltaisilla vaeltajilla ei olisi asiaa "Erämaahan".
(Uskoisin, että valtaosa meistä muista ei ihan jaa näkemystäsi; ja varsinkaan matkailuyrittäjät, poromiehet, rajavartijat, erävalvojat, marjastajat, kalastajat, metsästäjät... tarvitseeko jatkaa luetella... )
George kirjoitti:Erämaat erityisesti kansallispuistot on perustettu nimenomaan omavoimaista liikkumista varten. Tässä asiassa on oltava erityisen itsekäs, kuten tämäkin säie osoittaa. Kyllä sitä saa syrjemmälle siirtyä kun tönitään. Toivottavasti Käsivarrenkin kansallispuistohanke etenee kun seuraavan kerran puistoasioita käsitellään.feeniks kirjoitti:Pieni huomautus: "Erämaa" on alusta alkaen tarkoittanut aluetta, jota kukaan ei omista eikä siellä asuta, mutta siellä käydään eräällä, siis hankkimassa elantoaan (resurssi).tyy kirjoitti:Paljon on tälläkin palstalle porukkaa, joille erämaat eivät todellisuudessa merkitse mitään muuta kuin resurssia, omaa henkilökohtaista mikämikämaata, joka on siellä vaan itseä varten.
Tiedätte kyllä keitä olette.
Olen ollut huomaavinaan aikaisemminkin, että sinun mielestä kenelläkään muulla kuin sinulla ja sinun kaltaisilla vaeltajilla ei olisi asiaa "Erämaahan".
(Uskoisin, että valtaosa meistä muista ei ihan jaa näkemystäsi; ja varsinkaan matkailuyrittäjät, poromiehet, rajavartijat, erävalvojat, marjastajat, kalastajat, metsästäjät... tarvitseeko jatkaa luetella... )
Tästä on ollut ennenkin puhetta. Toistanpa taas että erämaiden suurin uhka on moottoroitu liikenne.
Vaeltajia syytetään että kuljette te itsekin autolla 1000 km päästäksenne erämaahan. Niin on pakko tehdä kun läheltä on erämaat tuhottu. Jatkossa pitää ajaa vielä pidemmälle, jos ei pidä puoliaan. Kävelläkö sinne pitäisi vai jäädä kotiin odottamaan ja antaa toisten rellestää
Osalta olen samaa mieltä, osalta eri. Koska elämme demokratiassa, on mielipideillä suurikin merkitys. Ja nykypäivänä näen, että mielipideiden kääntämisellä sosiaalisessa foorumissa on suurempi merkitys, kuin vaikkapa "ittensä hekoon kahletsimisella"; jos se ei saavuta median "suosiota".rautu kirjoitti:Ei täällä vinkuminen mitään auta. Jos lentoliikenne tosissaan ahdistaa, niin pitää mennä paikanpäälle ja kahlehtia ittensä siihen hekoon ja herättää tällä tavoin keskustelua asiasta laajemmin. Jos ei viitsi ryhtyä asiaa tosissaan vastustamaan niin ei asia ole silloin kovin vakava. Kirjoittakaa lisäksi vaikka Erä-lehteen tms. kriittinen artikkeli aiheesta. Toimintaa, eikä lässytystä.