Hybridisiteet retkiluistimiin

Suklaajuna
Viestit: 375
Liittynyt: 04 Joulu 2010 16:20

Hybridisiteet retkiluistimiin

Viesti Kirjoittaja Suklaajuna »

Ostin taannoin kahdellakympillä parit tuliterät retkiluistinparit, ja niiden mukana tuli vaelluskengille tarkoitetut siteet. Koskapa en tällä haavaa omista vaelluskenkiä, vaan olen nahkasaapasfetisisti, ei luistelu oikein luonnu, eli nilkat kaipaavat tukea.

Omistan perinteisen hiihtokengät, mallia ensimmäisen sukupolven SNS, ja ne tuntuvat huomattavasti paremmin toimivilta, mutta olen alkanut miettiä luistimien etusiteiden tilalle yksinkertaisempaa, toimivampaa ja elegantimpaa ratkaisua. Ainakin jossain vaiheessa markkinoilla oli sellaisia metallisia, luistimiin ruuvattavia, koukkuja, jotka sai sujautettua monon kärkilenkin kautta hiihtokengän pohjan alla olevaan kanavaan. Mielestäni ainakin Haglöfs (tai voi olla Lunghags - eihän noista ruotsalaisista voi olla ikinä varma) niitä valmisti. Ovatko ne syystä tai toisesta kadonneet, sillä en ole löytänyt googlettamalla sellaisista mitään tietoa... Onko mokomilla virallista nimeä? - En siis tarkoita niitä kengän kärjen pyöreään muotoon taivutettuja koukkuja, joita kyllä näyttää löytyvän.

- Joo, ja en halua/jaksa laittaa luistimiin oikeita hiihtositeitä tms., vaan haen todellakin vain ja ainoastaan em. osaa. - Joo, ja tiedän, eihän niitä olisi vaikea tehdä itse, eli sekin optio on harkinnassa...


omat polut
Viestit: 4210
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Hämärä mielikuva että tuollaisia olisi joskus ollut, Welholta löytyy asennuslevy jos haluaa laittaa luisteluhiihtositeet(SNS),
http://www.welhonpesa.fi/tuote/139/brisa-sns-alusta
Suklaajuna
Viestit: 375
Liittynyt: 04 Joulu 2010 16:20

Viesti Kirjoittaja Suklaajuna »

Hei kamoon kaikki juntit ja cityihmiset... Eikö kukaan tiedä? Lopettakaa se paskan jauhaminen, ja vastatkaa ihan oikeasti retkeily/ulkoiluaiheiseen kysymykseen.

Pitäis saada systeemit skulaamaan, kun tuo jäämaratooni lähestyy.
omat polut
Viestit: 4210
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Ei noita ole vuosikausiin näkynyt, soita Welhonpesään tai Pekka Tyllilälle, ne voisi tietää. Mulla on aika kova aika Kuopion jäämaratonilta että älä mulle ala.
Suklaajuna
Viestit: 375
Liittynyt: 04 Joulu 2010 16:20

Viesti Kirjoittaja Suklaajuna »

:D ...Voipi olla, mutta minä olen jo kouluaikoina juossut kuupperin alle kahdentoista minuutin... Enkä pelkästään yhtä kertaa.
Avatar
Pepi
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Suklaajuna kirjoitti::D ...Voipi olla, mutta minä olen jo kouluaikoina juossut kuupperin alle kahdentoista minuutin... Enkä pelkästään yhtä kertaa.
Muuan voimistelunopettaja kertoi minulle välitunnilla kuulemastaan kahden koulupojan keskustelusta:
- Juoksin tänään 2800 metriä Cooperin testissä!
- Minkä takia?
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Vastaa Viestiin