Juomapullo

tyy

Juomapullo

Viesti Kirjoittaja tyy »

Tuli tuolta ostomyyntiketjusta mieleen, että minkälaisia juomapulloja vaellusnettiläiset käyttävät? Jotkut tuntuvat tykkäävän noista merkkipulloista (Nalgene etc) ja varmaan niissä onkin puolensa, mutta minä niitä vierastan. Itse olen jo vuosia käyttänyt juomapullona muovista puolen litran viinapulloa. On kevyt ja kestävä.

Mites muut?

(Ennen valaistumista pseudogrammaukseen taisin käyttää SA tyylistä pomminkestävää juomapulloa, mutta siitä ei puhuta, :shock: hyss!)


Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Isosuinen litran pakastepullo.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Juhani
Viestit: 498
Liittynyt: 28 Heinä 2008 22:22

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Alumiininen isosuinen litran pullo. Suuaukko on noin 5cm halkaisijaltaan. Isosta suuaukosta on tarvittaessa helppo kaataa pulloon esim. juomajauheita. Olen tykännyt. On myös ollut luotettava, kun olen muutaman kerran täyttänyt lämpöisellä vedellä ja laittanut makuupussin jalkopäähän tuomaan lisälämpöä.
Mistä näistä tietää? No onko sen väliä?
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Nykyään mukana kulkee 1/2 L muovinen litteä viinapullo ja 1/2 L muovinen limupullo. Ovat riittävän keveitä, halpoja ja kestäviä. Lisäksi leirijuttuja varten vesikassi silloin kun kuljetaan emännän ja koirien kanssa. Yksinkulkiessa 2 L muovinen tyhjänä rullalle kiedottava pullo tai paremminkin pussi. Ei ole nyt käsillä, enkä saa heti merkkiä mieleen. No, Tyyllä on samanlainen. Hänellä sellaisen ensiksi näinkin ja sitten hankin itsellenikin. Kätevä - tyhjänä kevyt ja menee pieneen tilaan. Lisäksi hyllyltä löytyy useampia alu-pulloja, muovinen kenttäpullo ja yksi litteä nalgenekin.

PS. Nyt muistui: Se on SOURCE LIQUITAINER 2L
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

IkiHonka kirjoitti:Nykyään mukana kulkee 1/2 L muovinen litteä viinapullo ja 1/2 L muovinen limupullo. Ovat riittävän keveitä, halpoja ja kestäviä. Lisäksi leirijuttuja varten vesikassi silloin kun kuljetaan emännän ja koirien kanssa. Yksinkulkiessa 2 L muovinen tyhjänä rullalle kiedottava pullo tai paremminkin pussi. Ei ole nyt käsillä, enkä saa heti merkkiä mieleen. No, Tyyllä on samanlainen. Hänellä sellaisen ensiksi näinkin ja sitten hankin itsellenikin. Kätevä - tyhjänä kevyt ja menee pieneen tilaan. Lisäksi hyllyltä löytyy useampia alu-pulloja, muovinen kenttäpullo ja yksi litteä nalgenekin.

PS. Nyt muistui: Se on SOURCE LIQUITAINER 2L
^Just toi Source, pitikin siitä mainita.

Sitä tulee käytettyä vain leirissä. Oikeastaan tarpeeton, mutta tekee leiriytymisen vähän kauemmaksi vedesta mukavammaksi. Eipähän se mitään painakaan.

Alkuperäinen korkki tosin on surkea ja minulla rikkoutunut jo aikaa sitten.

Mutta Ikisellä kaksi pulloa? Kun ei se koskaan juo siitä yhdestäkään :shock:
sallatuulia
Viestit: 1358
Liittynyt: 10 Huhti 2010 21:04

Viesti Kirjoittaja sallatuulia »

Juomapullo?

Niin koska kysyjä ei tarkentanut :D missä yhteydessä...niin:

Jumpassa otin eilen käyttöön Stanfordin yliopiston logolla varustetun punaisen juomapullon, joka on "varsin makee". :lol: Vanhana juomapullona jumpissa oli sininen alumiininen partiokaupasta ostettu, joka pitää veden hyvin kylmänä. :)

Vaelluksella kahden litran vesipussi ja varalla muovinen puolen litran juomapullo. :lol:
Viimeksi muokannut sallatuulia, 25 Tammi 2012 00:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

^Neiti on hyvä ja tarkistaa foorumin alaotsikon: "Kesävaellusvarusteet".

Nih.

Punainen juomapullo kairassa ei ole aivan yhtä kamala kuin punainen teltta. Mutta melkein.
sallatuulia
Viestit: 1358
Liittynyt: 10 Huhti 2010 21:04

Viesti Kirjoittaja sallatuulia »

tyy kirjoitti:^Neiti on hyvä ja tarkistaa foorumin alaotsikon: "Kesävaellusvarusteet".

Nih.

Punainen juomapullo kairassa ei ole aivan yhtä kamala kuin punainen teltta. Mutta melkein.
Kahtos perkuletta... :oops:

Nooh ihmekös tuo...Meikäläinen oli "hukannut" retkikeittimen kattilan, jota etsimään hälytettiin mökkinaapuri ja vanhemmat. Kattila löytyi, kylpyhuoneen kaapista. :oops: :oops: :oops:
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

tyy kirjoitti:^Just toi Source, pitikin siitä mainita.

Sitä tulee käytettyä vain leirissä. Oikeastaan tarpeeton, mutta tekee leiriytymisen vähän kauemmaksi vedesta mukavammaksi. Eipähän se mitään painakaan.

Alkuperäinen korkki tosin on surkea ja minulla rikkoutunut jo aikaa sitten.

Mutta Ikisellä kaksi pulloa? Kun ei se koskaan juo siitä yhdestäkään :shock:
:) Jep. Tyhjänähän ne useimmiten rinkassa kulkevat Lapissa paitsi jos tiedän, että edessä on huonosti vesipaikkoja. Liikkeellä tulee juotua aika vähän, mitä nyt joskus purosta kupillisen koukkaa. Kahvitauoilla ja ruokailun yhteydessä vettä pääasiassa kuluu. Tuo on muodostunut vakiokokoonpanoksi rinkkareissuilla. Olin sitten missä päin hyvänsä.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Avatar
tmustak
Viestit: 1827
Liittynyt: 30 Tammi 2006 16:30
Paikkakunta: rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmustak »

Puolen litran venäläinen votkapullo, jossa muovikorkki.
2 tai 3 litrainen venäläinen limupullo leiriä varten tai molemmat.
Prisman muovikasseja veden kantamiseen ja pyykinpesemiseen, sekä kalakasseiksi, likavaatepusseiksi, ruokatavarapusseiksi yms.
kaikki matkat alkavat ensimmäisestä askeleesta.
akallio
Viestit: 2077
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Mulla oli kans tuo "mikä tahansa ilmainen muoviputeli" aikaisemmin, mutta sitten ostin Stadiumista halvan pienen juomapullon, jossa on koko pullon levyinen korkki ja roikotusklipsu. On sen verran paljon kätevämpi täyttää pienestä purosta, että kannatti.

Rinkassa on ollut isompi rakko. Siitä on letku pihalle, niin että pystyy ottamaan vettä ulkoa ja myös lisäämään, jos on puhdistinpumppu mukana. Melko tyhjänpanttina on ollut. Varmaan jää jatkossa pois, paitsi sitten kun lähtee Saharaan tai vastaavaan.
issuj
Viestit: 765
Liittynyt: 02 Maalis 2008 13:36

Viesti Kirjoittaja issuj »

Hidden Rock -viinipullo, muovia. Shiraz -rypäle... viini sopii erityisen hyvin yhteen realin currykanan sinihomejuustolla höystettynä kanssa. Lähtee mukaan täytenä, juon/juodaan ensimmäisellä ilta-aterialla, useimmiten edellä mainitun valmisruoan kanssa, voi olla jotain muutakin pöperöä, mutta sitä sinihomejuustoa ainakin kaverina. Joka reissulle lähtee uusi pullo, joka sen jälkeen toimii vesi- ja urheilujuomapullona. Reissun jälkeen pullo päätyy hyllyn päälle, kyljessä merkintä, miltä retkeltä...

Kevyt ja kätevä rinkan lantiovyötaskussa, voi nauttia punkkua mukavasti ekana iltana ja vieläpä kierrätettävää tavaraa, jos joskus kyllästyn vihreään kokoelmaani...
heluna74
Viestit: 3302
Liittynyt: 03 Syys 2008 08:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heluna74 »

Muovinen 1/2 litran Vanha Tallinna-pullo. Siitä, kun hörppii vettä, niin kommentteja on kuulunut, että "ei ihme, että liikut niin vikkelästi, kun juot viinaa vaellusjuomana".

Varmaan 20 vuotta tuli kuljettua rinkkasatiaisena ilman vesipulloa ollenskaan. Joesta hörppäsin vettä, kuin ohi kuljin. Tunturien ylityksissä oli välillä hiukka ongelmia... Nykyisin pyrin pitämään huolta nesteytyksestä, etten vallan kuivu... :D
teeässä
Viestit: 312
Liittynyt: 08 Helmi 2009 14:28
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja teeässä »

muovinen jenkki kettäpullo ja 3litran cameli pussi joka tosin näkee hyvin vähän käyttöä.
"mistä tullut oon , tiedä en. tietää en haluakaan, määränpää kuinka tietäisin sen, mieti en, mä vaellan vaan.." (juice leskinen)
hannes
Viestit: 10809
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

1/2 l litteä muovinen taskumatti ja tyhjänä kevyt , pieneen tilaan menevä vesikassi leirioloihin.
Vastaa Viestiin