Sähköpolkupyörä

Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Taitaa taitettavaa mallia isommalla vannekoolla olla vähempi saatavilla, kun en pikahaulla löydä ainuttakaan.


tst
Viestit: 6564
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Suuressa maailmassa näyttää olevan runsaasti tarjontaa näillekin (tosin vähemmän tarakallisia taitettavia 26", yksi Falcon oli ainakin). Esim. menevän näköinen: https://goo.gl/Hbvees
tst
Viestit: 6564
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Saa nähdä, että meneekö sähköpyörätuki läpi. Jos aikoo tuollaisen hommata niin ehkä kannattaa lykätä ostoa kuitenkin huhtikuulle. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005609483.html
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Harkinnassa tämäkin... siinä vaiheessa kun akku riittää 175 km matkan Luirolle :roll:
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

tst kirjoitti:Saa nähdä, että meneekö sähköpyörätuki läpi. Jos aikoo tuollaisen hommata niin ehkä kannattaa lykätä ostoa kuitenkin huhtikuulle. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005609483.html
Luulisin että menee heittämälä läpi. Sähköautoilun tukeen on varattu aika paljon rahaa ja sähköautomarkkinat ovat vasta heräämässä. Fillareista on hyvä aloittaa
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

kaptu kirjoitti:Harkinnassa tämäkin... siinä vaiheessa kun akku riittää 175 km matkan Luirolle :roll:
http://www.tunturi.fi/tuote/sahkopyorat ... onar-2018/

Tässä sinulle fillari ja kun ostat vara-akun niin pääset hyvin perille.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Tässä mallissa on mulle se ongelma, että kun olen oikean käden vuosikymmenten saatossa kolmesta kohtaa murtanut, niin ei käsi kestä alhaalla olevaa tankoa, vaan sen täytyisi olla roimasti ylempänä. Tuulenvastushan ei ole sähköpyörissä ongelma, se laskettakoon niille eduksi.
Ja eikös muuten vara-akut ne vasta olekin hirmu arvokkaita :roll: :?:
Ursus
Viestit: 9602
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Pitäisi vielä valtiovallan päättää vanhojen pyörien romutuspalkkioista sähköpyörään vaihdettaessa. Saataisiin samalla rahanarvoiseksi muuttunut pyöränraatojen metalli talteen kaupunkien jokivarsista ja lammista.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
vaari
Viestit: 599
Liittynyt: 13 Tammi 2006 08:22

Viesti Kirjoittaja vaari »

Keski-Uudenmaan Elektroniikka Oy on Suomen vanhin polkupyörien sähköistykseen keskittynyt yritys. Toimimme Keravalla, Uudellamaalla.
Jo vuonna 1997 toimme markkinoille oman, 100%;sti Suomalaisen E-SPIN tuotemerkin.
Luottoluokituksemme on parasta AA-ryhmää!

Tuolla lisää tietoa. Voit laittaa omaan pyörääsi muuntosarjan. 1 kw:n mylly kyllä jaksaa jauhaa.
sahamies
Viestit: 4645
Liittynyt: 01 Touko 2010 08:58

Viesti Kirjoittaja sahamies »

http://e-spin.fi/muunnossarjat/

On monipuoliset valikoimat, löytyy kyllä vauhdin antajia jokaiseen makuun.
Hinnastoa en äkikseltään löytänyt; paljonko tuollaisen perushybridin sähköavusteiseksi rakentaminen suunnilleen maksaa?
vaari
Viestit: 599
Liittynyt: 13 Tammi 2006 08:22

Viesti Kirjoittaja vaari »

sahamies kirjoitti:http://e-spin.fi/muunnossarjat/

On monipuoliset valikoimat, löytyy kyllä vauhdin antajia jokaiseen makuun.
Hinnastoa en äkikseltään löytänyt; paljonko tuollaisen perushybridin sähköavusteiseksi rakentaminen suunnilleen maksaa?
Klikkaa "tuotteemme" otsaketta, siellä on hintoja.
tst
Viestit: 6564
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Mikähän valinta olisi paras tarakalliseen ei-jalkajarrulliseen hybridiin? Pitäisikö olla keskiö- vai napamoottorisarja? Ehkä tuota voisi testata joskus muutaman kymmenen kilometrin mönkkäripolulla niin pääsisi kenties perille erääseen haavepaikkaan ja mukana olisi siis mm. rinkka, n. 20 kg. Entäpä onnistuuko kokoaminen maallikolta? http://e-spin.fi/napamoottorisarjat/
cobbo
Viestit: 706
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

Keskiömoottorista ei isompaa kokemusta, mutta etunavassa olevassa moottorissa on se hyvä puoli että se tekee pyörästä käytännössä kaksivedon. Talvella tai huonommassa maastossa on kiva että vetoa on etupyörälläkin, se vakauttaa ajoa.

Etunavassa olevassa moottorissa on toki paljon haittapuoliakin (painon jakauma, vaihteettomuus, rengasrikon sattuessa kova purkaminen, akun loppuessa moottorin oma vierintävastus ja/tai sen rotaatiomassa saattaa vaikuttaa polkemisen raskauteen...). Asennus siinä on suoraviivainen, mutta ehkä nykyään keskiösarjojenkaan asennus ei hankalaa ole (vaatii toki erikoistyökalut keskiön kanssa pelaamiseen).
markkut
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Helmi 2009 15:49

Viesti Kirjoittaja markkut »

tst kirjoitti:Mikähän valinta olisi paras tarakalliseen ei-jalkajarrulliseen hybridiin? Pitäisikö olla keskiö- vai napamoottorisarja? Ehkä tuota voisi testata joskus muutaman kymmenen kilometrin mönkkäripolulla niin pääsisi kenties perille erääseen haavepaikkaan ja mukana olisi siis mm. rinkka, n. 20 kg. Entäpä onnistuuko kokoaminen maallikolta? http://e-spin.fi/napamoottorisarjat/
Aika hasardilta kuulostaa minun mielestä. Muunnossarjasta tullee lisäpainoa jotain 5 ja 10 kilon väliltä ja siihen päälle 20 kg rinkka. Vaikka mies olisikin neuvolassa punnittavaa mallia, niin pyörän päällä on helposti reilusti yli 100 kg massaa. Ja jos pyörä ei alunperinkään ole maastoon tarkoitettu, niin mitenköhän kestää kymmenien kilometrien rynkytyksen mönkijäpolkua?

Pyörille voi muuten olla jotain ajajan maksimipainosuosituksiakin. Itse törmäsin tällaiseen ensimmäistä kertaa, kun ostin uuden pyörän muutama kuukausi sitten.

"The maximum advised rider weight is 95 kg."
tst
Viestit: 6564
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Tällainen alle ja soratietä auringonlaskuun ja tuohon vielä tyrkkäsöö vaikka Bilteman tarakan. Uutenakin löytyy. https://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/2497933
Vastaa Viestiin