Esittele täällä grammattu reppusi

pussukka
Viestit: 335
Liittynyt: 30 Loka 2006 20:41

Viesti Kirjoittaja pussukka »

Touko-elokuussa tasku-/otsalappu on tarpeeton ainakin pohjoisemmassa Suomessa.

Reissun voi ottaa myös irtiottona kännykästä ja netistä. Silloin ei tarvitse niin paljon varavirtoja mukaansa. Ei tarvitse olla aina tavoitettavissa ja jos välttämättä pitää tarkistaa tilannetta välillä katsoo muutaman kerran päivässä. Itselläni kännykkä on vaelluksilla pois päältä pääsääntöisesti silloinkin, kun olen alueella, jossa on verkkoa. Jokainen tavallaan.


Micke
Viestit: 2303
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Viime syksynä tuli selväksi että keventää pitää, jos haluan vaeltaa vielä kävellen. Paljoakaan ei ole kyllä lähtöpaino pudonnut, mutta ruokaa on useammaksi päiväksi mukana ja rinkka selässä kävelyreenien perusteella tuo 18 kg, joka lähtöpainona on, tulee kyllä semi-mukavasti kyydissä. (Koskaan ennen en ole kyllä reenannut vaellukselle etukäteen rinkkaa kantaen, mutta nyt on pakko, että lihakset ovat vaeltamiseen tottuneita)

LighterPack on oiva sivusto ketsella, mitä turhaa voisi olla mukana, ainakin jos löytää linkkejä kevyesti kulkevien pakkauksiin. Omani ei ole mitenkään äärikevyt, vaan sellainen mukavuus painotteinen.

Reppuni
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Kiitos Micke tuosta Lighterpack vinkista. Aikoinaan tein vastaavia suomalaisen nettisivuston kautta (yleisimmille varusteille ja ruokatavaroille yhteiso oli tallentanut painot valmiiksi, yleiseen kayttoon)
... vois tehda taas, ihan vrt:n vuoksi

Tuo on kylla niin lahella omaani (eri brandien tavaroita toki) etta eikun tulostimelle ja lyijykynan + keittiovaa'an kanssa saa nopean paivityksen aikaiseksi
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Korpijaakko kirjoitti:
kaptu kirjoitti:Kiintolaavut polkureittien varrella tosiaan kiinnostavat, ja niitä silmälläpitäen olen alkanut etsiä kevyttä bivypussia hyttysverkolla :idea: Sellaisessa tiukan paikan tullen yöpyy yön tai pari sitten tarvittaessa vaikka puun alla, pusikossa!
Miten olisi: Kevyt rankinen (Sea to Summit Nano) 85g, 150 x 300cm silnylon/Tyvek tarppi n. 250g ja maavaatteeksi pala maalarin suojamuovia n. 10g. Siinä olisi joustava systeemi varamajoitteella kiintolaavuyöpyjälle. Itseltä uupuu vielä tuo ultra-kevyt rankinen. Hankin ensi kesäksi. 150x300cm tarpin alle mahtuu suojaisessa maastossa kaksikin, mutta mene vähän läheiseksi.
Nk. haudankaivuuta, koska yo. kommentti on vuodelta 2014 :roll: . Olin kuitenkin unohtanut tuon maalarin suojamuoviajatuksen. Lampimanakin kesayona harvan lattian valista 'aina' tuulee ja kesa-alustani on aika minimaalinen.
- toinen vaihtoehto olisi se juuri askettain mainittu Exped 0.5 cm solumuovialusta https://www.partioaitta.fi/exped-double ... e-3000250/ ; teoriassa kahdelle, mutta oikeasti joko telttapohjaksi tai taiteltuna yhden 'kesaiseksi' makuualustaksi. 1m x 2m ei paina juuri mitaan, ja varmasti pysayttaisi 'vedon'.
- ja jos tuulen myota vihmoo katon alle, niin tuohonhan pystyy kaaritytymaan niin, ettei makuupussi kastu

Viidakkopussi (kesapussin paalla, tai ihan yksikseen) sisaltaa hyttysverkon, jonka nostaminen kasvoilta on A&O. Kiintolaavuilla on sellaiset katot, etta pidan mukana halpaa (kapoista) telttakiilaa, jonka aina saa johonkin sisakaton rakoon ja siihen sitten sitomalla se hyttysverkon nyori
cobbo
Viestit: 703
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

luuppi kirjoitti:
Korpijaakko kirjoitti:
kaptu kirjoitti:Kiintolaavut polkureittien varrella tosiaan kiinnostavat, ja niitä silmälläpitäen olen alkanut etsiä kevyttä bivypussia hyttysverkolla :idea: Sellaisessa tiukan paikan tullen yöpyy yön tai pari sitten tarvittaessa vaikka puun alla, pusikossa!
Miten olisi: Kevyt rankinen (Sea to Summit Nano) 85g, 150 x 300cm silnylon/Tyvek tarppi n. 250g ja maavaatteeksi pala maalarin suojamuovia n. 10g. Siinä olisi joustava systeemi varamajoitteella kiintolaavuyöpyjälle. Itseltä uupuu vielä tuo ultra-kevyt rankinen. Hankin ensi kesäksi. 150x300cm tarpin alle mahtuu suojaisessa maastossa kaksikin, mutta mene vähän läheiseksi.
Nk. haudankaivuuta, koska yo. kommentti on vuodelta 2014 :roll: . Olin kuitenkin unohtanut tuon maalarin suojamuoviajatuksen. Lampimanakin kesayona harvan lattian valista 'aina' tuulee ja kesa-alustani on aika minimaalinen.
- toinen vaihtoehto olisi se juuri askettain mainittu Exped 0.5 cm solumuovialusta https://www.partioaitta.fi/exped-double ... e-3000250/ ; teoriassa kahdelle, mutta oikeasti joko telttapohjaksi tai taiteltuna yhden 'kesaiseksi' makuualustaksi. 1m x 2m ei paina juuri mitaan, ja varmasti pysayttaisi 'vedon'.
- ja jos tuulen myota vihmoo katon alle, niin tuohonhan pystyy kaaritytymaan niin, ettei makuupussi kastu

Viidakkopussi (kesapussin paalla, tai ihan yksikseen) sisaltaa hyttysverkon, jonka nostaminen kasvoilta on A&O. Kiintolaavuilla on sellaiset katot, etta pidan mukana halpaa (kapoista) telttakiilaa, jonka aina saa johonkin sisakaton rakoon ja siihen sitten sitomalla se hyttysverkon nyori
Itse tykkään muovia enemmän ihan ohuesta solumuovista maavaatteena, siis nimenomaan teltan pohjan alle laitettuna. Hienoisestihan siinä painossa hävitään, mutta solumuovi antaa vähän lisälämpöä, tekee teltan paljaalla lattialla istumisesta mukavampaa ja ehkä suojaa ilma-alustaakin vähän paremmin jo paksuutensa ansiosta (oikeasti terävät asiat toki menevät läpi sekä muovista että solumuovista).

Kaira Extreme -solumuovi esim. on ohut ja toiselta puolelta aluminisoitu (kura ei tartu niin hyvin). Maksaa murto-osan siitä mitä Expedin alusta.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Aika passeli; siihen ei tosin 55 cm x 190 cm ja paino 155g
voi kaariytya (sateen roiskeilta) kuin jalkojen osalta; yleensa jo riittaa tuokin ja hyvin harvoin tarvitsee noin tehda
... Tokmannille taisi tulla bisnesta :lol: Saahan noita opastuskeskuksistakin, varmaan tuplahintaan
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Addnature myy 120x200 cm kokoista 2 mm paksua vastaava solumuovia. Hinta taitaa olla n. 7,90 €. Valmistaja Kampz.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Tuo varmaan rullaantuu taitettuna 60 cm:n kaaroksi, leveydeltaan.
Tuotetiedot sanovat 2 mm ja arvostelijat, etta lahempana puolta mm paksu - kuulemma kuitenkin hoitaa homman... eli sai kirjanmerkin
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Laitoin tilaukseen, joten paksuus selviää pian. Eiköhän tuolle kuitenkin käyttöä löydy.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

luuppi kirjoitti:Tuo varmaan rullaantuu taitettuna 60 cm:n kaaroksi, leveydeltaan.
Tuotetiedot sanovat 2 mm ja arvostelijat, etta lahempana puolta mm paksu - kuulemma kuitenkin hoitaa homman... eli sai kirjanmerkin
Sain maton käsiini. Tulee n. 55 cm pitkäksi rullaksi taiteltuna ja on helppo taitella takaisin. Pakkaus sanoo paksuudeksi 2,5 mm, oma näppituntuma sanoo, että n. 1 mm. Matossa on sidontaremmit valmiina. Molemmat puolet hopeoitu. Ajaa maavaatteen virkaa luultavasti hyvin, jos vain kestää käyttöä. Tai voihan tuohon vaikka kääriä itsensä, jos siltä tuntuu.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Avatar
Mr_C
Viestit: 3126
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

cobbo kirjoitti:
luuppi kirjoitti: - toinen vaihtoehto olisi se juuri askettain mainittu Exped 0.5 cm solumuovialusta https://www.partioaitta.fi/exped-double ... e-3000250/
Kaira Extreme -solumuovi esim. on ohut ja toiselta puolelta aluminisoitu (kura ei tartu niin hyvin). Maksaa murto-osan siitä mitä Expedin alusta.
Tuotteet näyttää kehittyvän, onko hyvä vai huono. Tai sitten pelkästään ilmoitettu, ilman muutosta.
Itse ostin tuon linkin makuualustan 2005 vuonna.
Silloin se oli melko tarkkaan tuon linkin partioaitan sivujen mukainen, itse merkitsin kooksi 100 x 195 cm ja paksuus 0,4 cm, miltä se paksuus vaikuttikin.
Tuote oli melko tiiviin tuntuista, ei mitään vaahtomuovia.
Paino oli muistaakseni myös melko tarkkaan silloin ilmoitettu, punnittuna 416 g.
Nyt linkin tuotteessa on painona 260g, eli joko materiaali muuttunut tai sitten virhe tiedoissa.
Oli hintakin eri, silloin 35 €.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re:

Viesti Kirjoittaja luuppi »

dailymail kirjoitti: 21 Touko 2021 19:01
luuppi kirjoitti:Tuo varmaan rullaantuu taitettuna 60 cm:n kaaroksi, leveydeltaan.
Tuotetiedot sanovat 2 mm ja arvostelijat, etta lahempana puolta mm paksu - kuulemma kuitenkin hoitaa homman... eli sai kirjanmerkin
Sain maton käsiini. Tulee n. 55 cm pitkäksi rullaksi taiteltuna ja on helppo taitella takaisin. Pakkaus sanoo paksuudeksi 2,5 mm, oma näppituntuma sanoo, että n. 1 mm. Matossa on sidontaremmit valmiina. Molemmat puolet hopeoitu. Ajaa maavaatteen virkaa luultavasti hyvin, jos vain kestää käyttöä. Tai voihan tuohon vaikka kääriä itsensä, jos siltä tuntuu.
Olen nyt jo kohta vuoden odotellut BW:n vastaavaa, mutta ne on kuulemma menneet ylijaama-tukkureilta kaikki Ukrainaan

Eli ym. tilaisin, jos joku kertoo etta mistako??
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja dailymail »

luuppi kirjoitti: 24 Syys 2023 01:28
dailymail kirjoitti: 21 Touko 2021 19:01
luuppi kirjoitti:Tuo varmaan rullaantuu taitettuna 60 cm:n kaaroksi, leveydeltaan.
Tuotetiedot sanovat 2 mm ja arvostelijat, etta lahempana puolta mm paksu - kuulemma kuitenkin hoitaa homman... eli sai kirjanmerkin
Sain maton käsiini. Tulee n. 55 cm pitkäksi rullaksi taiteltuna ja on helppo taitella takaisin. Pakkaus sanoo paksuudeksi 2,5 mm, oma näppituntuma sanoo, että n. 1 mm. Matossa on sidontaremmit valmiina. Molemmat puolet hopeoitu. Ajaa maavaatteen virkaa luultavasti hyvin, jos vain kestää käyttöä. Tai voihan tuohon vaikka kääriä itsensä, jos siltä tuntuu.
Olen nyt jo kohta vuoden odotellut BW:n vastaavaa, mutta ne on kuulemma menneet ylijaama-tukkureilta kaikki Ukrainaan

Eli ym. tilaisin, jos joku kertoo etta mistako??
Ainakaan tuota mainitsemaani Kampzia en uskalla suositella. On ohut ja ei luultavasti kestäisi maavaatteena kauaa. Omaani olen käyttänyt muutaman yön riippumatossa patjan alla ja joskus kääriytynyt siihen laiskuuttani päiväunille tuulensuojaan. Jäänyt kuitenkin vähälle käytölle.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Micke
Viestit: 2303
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Esittele täällä grammattu reppusi

Viesti Kirjoittaja Micke »

Alkukesän reissulle tuli hankittua junaliput, joten aika todennäköistä on että Kiilopää-Kemihaara välillä tulee liikuttua kesäkuun alussa 13 päivän ajan. Ruokaa tulee kantoon noin 10 kiloa, joka pistää alle 500g painoisen repun koetukselle, ainakin tilavuuden suhteen, sinänsä Bonfuksen Altuksella kantaa mukavasti reilun 15 kilon taakkaa.

Parissa vuodessa ei ole muutunut kuin teltta Zpacksin Altaplexista Durstonin X-mid Pro 2+:aan. Painoa vajaa 100g enemmän, mutta tilaa selvästi enemmän.

On mahdollista, että teen vaelluksen kahtena kierroksena, jolooin käyn ostamassa ruokaa Saariselältä ja painun uudestaan kairaan. Silloin ei tuisi missään vaiheessa painavaa reppua.

Listaan
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Nuortti
Viestit: 930
Liittynyt: 23 Loka 2021 16:01

Re: Esittele täällä grammattu reppusi

Viesti Kirjoittaja Nuortti »

Näyttää sateenvarjo puuttuvan.
Vastaa Viestiin