anorakki

Hanu
Viestit: 4029
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

anorakki

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Mikäli joku tietää kauppoja, joissa myytäisiin halpoja, kevyitä, kalvottomia, vuorettomia, nopeasti kuivuvia anorakkeja, niin ilmiantakaa. Mielellään housut samaa sarjaa myös. Halpa on max 100€. Entinen puku alkaa hajota lopullisesti.


Riisiryyni
Viestit: 67
Liittynyt: 01 Helmi 2009 12:35
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Riisiryyni »

R-collection
jomppanen
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Syys 2011 17:25

Viesti Kirjoittaja jomppanen »

Tuolta saa anorakkeja, housut puuttuu:
tuntsa.fi
pussukka
Viestit: 335
Liittynyt: 30 Loka 2006 20:41

Viesti Kirjoittaja pussukka »

Edellinen kirjoittaja vei sanat suustani.
Ostin itselleni tämän anorakin:
http://kauppasivut.shop.wosbee.com/Publ ... emcode=859
Muuten hyvä, muttei ihan kovin lämpimän kelin vaate, sillä sisältää niin paljon keinokuitua. TODELLA kevyt.

R-collectionin anorakit ovat puuvillaa. Anorakissa ja housuissa vettä hylkivä käsittely, jonka saa aktivoitua pesun jälkeen silittämällä. Itse olen tykästynyt näihin; aika monta pukua olen kuluttanut.
www.r-collection.com
Myymälöitäkin löytyy 6 kaupungista.
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Sastan puuvilla/polyesterianorakki on minun mielestäni paras saatavilla oleva anorakki. Sastalta voi sitä kysyä, mutta Sastakin on siirytynyt kalvoihin anorakeissa. Sain toisen anorakin (minulla on nyt niitä siis kaksi pukua, en luovu kummastakaan) Riihimäen erämessuilta joltakin Ylöjärveläiseltä myyjältä, en muista nimeä, tässä minun vihjeeni ja tietoni tarpeeseesi. Sastan anorakin huppu on sitä paitsi paras tietämäni, jos kypärä- eli vuoristohommat jätetään pois laskuista.
Riisiryyni
Viestit: 67
Liittynyt: 01 Helmi 2009 12:35
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Riisiryyni »

Minä omistan myös Sastan anorakkipuvun, mutta juuri sen sisältämän keinokuidun takia käyttö on jäänyt yhteen hiihtoreissuun. Olin suorastaan likomärkä, kun reissulta palasin.
R-collectionin anorakeissa ei aikaisemmin ollut vettä hylkivää käsittelyä, ja ne olivat silloin mukavampia pitää. Voittaa kyllä nykyäänkin Sastan puvun, eihän sitä ole pakko pesun jälkeen silittää.. Minulle sopii nämä vanhanajan systeemit paljon paremmin, muovivaatteet tekee vaan vihaseksi..niin ja hikiseksi :lol:
Ursus
Viestit: 9597
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Voisit kysellä Sastan tehtaan- ja reputusmyymälästä Nurmeksesta eli Saastamoisen kaupasta, olisiko siellä vielä vanhoja anorakkeja.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Riisiryyni kirjoitti:R-collection
Tossa on sekin hyvä puoli, että sen alle mahtuu mukavasti villapaita tai villapaitojakin. Mahtuuhan villapaita toki tähän Lundhagsinkin anorakin alle villapaita, mutta pakkauksesta tulee pirun ahdistava koska hihat on leikattu liian tyköistuviksi. Toki ruotsalaisessa on pirun paljon parempi huppu mitä kajaanilaisessa on, mutta siitä huolimatta kiskasen sen paljon mieluummin päälleni.
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Riisiryyni kirjoitti:Minä omistan myös Sastan anorakkipuvun, mutta juuri sen sisältämän keinokuidun takia käyttö on jäänyt yhteen hiihtoreissuun. Olin suorastaan likomärkä, kun reissulta palasin.
R-collectionin anorakeissa ei aikaisemmin ollut vettä hylkivää käsittelyä, ja ne olivat silloin mukavampia pitää. Voittaa kyllä nykyäänkin Sastan puvun, eihän sitä ole pakko pesun jälkeen silittää.. Minulle sopii nämä vanhanajan systeemit paljon paremmin, muovivaatteet tekee vaan vihaseksi..niin ja hikiseksi :lol:
Tarkoitat varmaan Sastan "uudemman sukupolven" anorakkia, tuo puuvilla/polyesteriversio (Sasta Tibet) hengittää hyvin, mutt´ei ole tarkoitettu kesäkeliin. Kangas lienee Fjellun G1000 kankaan tapaista, mutta ilman vahaa
Riisiryyni
Viestit: 67
Liittynyt: 01 Helmi 2009 12:35
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Riisiryyni »

Sitä just tarkoitan, enkä minä sen kanssa ole kesällä hiihtänytkään. Minulla ei tuo hikoileminen ole vuodenajasta riippuvaista, vaan hikoilen aina kun liikun reippaasti, kalvovaatteissa hikoiluttaa jo päälle pukiessa. Toistaiseksi en ole voittajaa löytänyt hengittäville vanhanajan puuvilla- ja villakamppeille.
juhapoika
Viestit: 84
Liittynyt: 20 Elo 2010 22:37

anorakki

Viesti Kirjoittaja juhapoika »

Hobby Hall myy Sasta (=Tibet?) anorakkipukua.

Kangas puuvillapolyesteria 35/65.

Hinta on kai tarjouksessa tasan 100 e.

FJ Gutulia on hyvä valinta, mutta ylittänee budjetin?
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Riisiryyni kirjoitti:Sitä just tarkoitan, enkä minä sen kanssa ole kesällä hiihtänytkään. Minulla ei tuo hikoileminen ole vuodenajasta riippuvaista, vaan hikoilen aina kun liikun reippaasti, kalvovaatteissa hikoiluttaa jo päälle pukiessa. Toistaiseksi en ole voittajaa löytänyt hengittäville vanhanajan puuvilla- ja villakamppeille.
Paninkin sen kesärajoitteen vain lisukkeeksi (vaikka olinkin eilen ja toissapäivänä hiihtämässä). Hobby Hallin tarjonta kannattanee tarkistaa.
Avatar
Luiro
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Elo 2007 12:55

Viesti Kirjoittaja Luiro »

Minulla viidettä vuotta käytössä Tuntsan oliivinvihreä anorakki. Hyvä.
Pitää tarpeeksi sadetta, huppu hyvä, muutoinkin sopivan väljä mitoitus, että tarvittaessa sopii villapusero alle.
Jos jotain huonoa pitää sanoa tai hakea niin ehkä eturessun vetoketju on liian leveä eli hankala yhdellä kädellä avata.
"On aina ollut metsä ja kaira.
Sinne minä olen aina mennyt, kun on ollut vaikeaa.
Sinne minä olen aina mennyt, kun olen ollut onnellinen".
Juhani Valli, 2007
juhapoika
Viestit: 84
Liittynyt: 20 Elo 2010 22:37

Viesti Kirjoittaja juhapoika »

Hobby Hall:Klassisessa anorakkipuvussa on säädettävä huppu. Vuorin voi kiristää vyötäröltä ja helmasta, jolloin päällisen ja vuorin väliin jää suojaava tuulitunneli. Hihansuissa on tuulipussit ja peukalonreiät. Edustassa on kolme läppätaskua sekä pienempiä taskuja. Väljän, reilunpituisen anorakin alle mahtuu lämmittäviä välikerroksia tarpeen mukaan. Housujen joustavassa vyötärönauhassa ja lumipussillisissa lahkeensuissa on kiristysnyörit. Tarroilla suljettava reisitasku. Harjattua, vettä hylkiväksi käsiteltyä polyesteriä/puuvillaa 65/35 %. Puvussa on reilu unisex-mitoitus, joka käy sekä naisille että miehille.

Ostaisin, jos en jo omistaisi Gutuliaa.
Hanu
Viestit: 4029
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Kiitos vinkeistä! Tuota Hobby hallin pukua olen miettinyt. Viime viikon vaelluksella tuli taas todettua, että kalvovaatteiden käyttöarvo minulle vaeltaessa on huono. Sadepäivänä kävelin 2 km Sastan coret päällä ja vaihdoin vanhaan Sail&Skihin ilman kalvoja. Läpihän se heti kastui, mutta oli silti ehdottomasti mukavempi vaate kulkea. Ja oli kuiva taas aamulla....
Vastaa Viestiin