Sielunmaisema
- Eräkulkuri
Ai niin tuosta runollisesta saarnastani puuttui lopuksi sana - AAMENEräkulkuri kirjoitti:
Minun sielunmaisemani on naavaisten ikikuusikoiden metsämeri, joka aaltoilee vaaralta toiselle häipyen haalistuneen sinertävän sävyisinä maininkeina horisonttiin. Kun astun sisälle pyhättöön, näen mitä mielikuvituksellisimpia riutuvia kuusirankoja, rytöjä ja maatuvia liekopuita vetisten korpimättäiden lomassa. Naavaisten ja monilatvaisten ikikuusien tyvessä, osin jo keloutuneiden oksarankojen katveessa on suojaisa pesä, kuusen perse. Toisaalla sinnittelee jokunen taivaita tavoitteleva ikihonka kannatellen paksuna pilarina latvuksen hopeanhohtoisen oksiston muodostamaa kruunua. Näiden maisemien välissä on riutuvaa kuusikkokorpea ja vetistä jänkää, missä tuhansin mutkin luikertelevat kuusien tai koivikoiden reunustamat joet ja purot.
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
-
Siilinkari
Tämä teksti on sellainen valon pilkahdus, joita joskus näkee. Kaataisin lisää bensaa runosuoneen.Eräkulkuri kirjoitti: Minun sielunmaisemani on naavaisten ikikuusikoiden metsämeri, joka aaltoilee vaaralta toiselle häipyen haalistuneen sinertävän sävyisinä maininkeina horisonttiin. Kun astun sisälle pyhättöön, näen mitä mielikuvituksellisimpia riutuvia kuusirankoja, rytöjä ja maatuvia liekopuita vetisten korpimättäiden lomassa. Naavaisten ja monilatvaisten ikikuusien tyvessä, osin jo keloutuneiden oksarankojen katveessa on suojaisa pesä, kuusen perse. Toisaalla sinnittelee jokunen taivaita tavoitteleva ikihonka kannatellen paksuna pilarina latvuksen hopeanhohtoisen oksiston muodostamaa kruunua. Näiden maisemien välissä on riutuvaa kuusikkokorpea ja vetistä jänkää, missä tuhansin mutkin luikertelevat kuusien tai koivikoiden reunustamat joet ja purot.
-
tyy
Oli. Rehellinen teksti siitä, mikä oli otsikon tarkoitus.Siilinkari kirjoitti:Tämä teksti on sellainen valon pilkahdus, joita joskus näkee. Kaataisin lisää bensaa runosuoneen.Eräkulkuri kirjoitti: Minun sielunmaisemani on naavaisten ikikuusikoiden metsämeri, joka aaltoilee vaaralta toiselle häipyen haalistuneen sinertävän sävyisinä maininkeina horisonttiin. Kun astun sisälle pyhättöön, näen mitä mielikuvituksellisimpia riutuvia kuusirankoja, rytöjä ja maatuvia liekopuita vetisten korpimättäiden lomassa. Naavaisten ja monilatvaisten ikikuusien tyvessä, osin jo keloutuneiden oksarankojen katveessa on suojaisa pesä, kuusen perse. Toisaalla sinnittelee jokunen taivaita tavoitteleva ikihonka kannatellen paksuna pilarina latvuksen hopeanhohtoisen oksiston muodostamaa kruunua. Näiden maisemien välissä on riutuvaa kuusikkokorpea ja vetistä jänkää, missä tuhansin mutkin luikertelevat kuusien tai koivikoiden reunustamat joet ja purot.
HIENOJA KUVAUKSIA ja upeita kuvia, toverit (anteeksi, jos joku saa näppyjä). Minulla on samaa vikaa kuin Eräkulkurilla, että ei kuvien käsittely tänne ole oikein hallinnassa.
Sielunmaisemat ovat niin moninaiset myös minulla. Mieli ja sielu ovat levänneet monesti Luirojärven (vanhan) saunan rappusilla järvelle katsoessa, Kemihaaran soilla ja ikimetsissä kulkiessa, Vongoivaa ylittäessä, Muotkalla, Ivalojoen kuohuja kuunnellen, teltassa yöpyessä puiden ja tuulen suhina...
Sielunmaisemat ovat niin moninaiset myös minulla. Mieli ja sielu ovat levänneet monesti Luirojärven (vanhan) saunan rappusilla järvelle katsoessa, Kemihaaran soilla ja ikimetsissä kulkiessa, Vongoivaa ylittäessä, Muotkalla, Ivalojoen kuohuja kuunnellen, teltassa yöpyessä puiden ja tuulen suhina...
George kirjoitti:Minun sieluni maisema löytyy Inarinjärveltä.
Inarijärvi se on kaikkein lähinnä omaakin sieluani ja mikä parasta, suuren vesialueen saarista ja ympärillä olevalta mantereelta löytyy myös noita edellä mainitsemiani luontotyyppejä.OS kirjoitti:Metsät, korvet, rääseiköt, suot, joet, purot, järvet. Avotunturit siintävät ja sinertävät jossain kaukaisuudessa.
Se syksyinen suo. Sitä on onni omistaa pieni pala. Tuo oma sai viime syksynä vahvan kilpailijan: Sorsavuotso
Eläkeehä immeisiks
UÖ
UÖ
-
Parikolmetonnia
Hieno tuo Eräkulkurin kuvaus.
Minun sielunmaisemani olisi vähän pelokas. Pitäisi nähdä, mutta myös päästä piiloon. Suojan ja avaruuden pitäisi vuorotella.
Etenkin jos asuisin sielunmaisemassani, suuri järvi tai pienehkö mutta pitkä joki pitäisi olla liikkumisväylänä.
Jotain tuon suuntaista, mutta ei ihan tuollaista.
http://tinyurl.com/3sejo32
http://www.russiafromabove.ru/assets/ga ... ort37n.jpg
Minun sielunmaisemani olisi vähän pelokas. Pitäisi nähdä, mutta myös päästä piiloon. Suojan ja avaruuden pitäisi vuorotella.
Etenkin jos asuisin sielunmaisemassani, suuri järvi tai pienehkö mutta pitkä joki pitäisi olla liikkumisväylänä.
Jotain tuon suuntaista, mutta ei ihan tuollaista.
http://tinyurl.com/3sejo32
http://www.russiafromabove.ru/assets/ga ... ort37n.jpg
-
Eräpentti
Sielunmaisemat vaihtelevat. Tänäään sain erittäin harvinaisen tilaisuuden nukkua pitkään ja heräillä omaan tahtiin. Herätessäni kaikessa rauhassa päällimmäisenä mielessä oli mielikuva siitä, että kajakki lipuu pikkuhiljaa Kutturaan kylään vievän sillan ali. Aurinko paistaa ja heijastuu Ivalojoen vedestä. Paikkahan ei ole erityisen erämainen - asia, joka on mielestäni tärkeä osa kenen tahansa eräpentin sielunmaisemaa -, mutta mielikuva oli vahva.
Yritin miettiä tätä, mutta en osaa laittaa yhtä maisemaa toisen edelle? Sielunmaisemani on siis vaihteleva ja monipuolinen?
Todellisuus on kait kuitenkin karumpaa itse kullakin:
Touko askartelee sielun
Todellisuus on kait kuitenkin karumpaa itse kullakin:
Touko askartelee sielun
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
-
Eräpentti
"Tällainen musta möykky meillä on sitten kaikilla aikuisilla."Louestaja kirjoitti:Todellisuus on kait kuitenkin karumpaa itse kullakin:Touko askartelee sielun
Tunturipuron hiljainen solina, kapustarinnan haikea laulu, ruskan värittämä tunturinrinne, jylhänä silhuettina kaartuvat tunturit, metsän hiljainen laulu, nevojen äärettömyys, siinä on sielunimaisema.
Metsänpoika olen vain, kulkija salomaiden hiljaisten ja tunturien tuulien,aapojen äärettömien.
www.youtube.com/channel/UCTyFpaJiu5UVpEktkVgqV1A videogalleria
www.youtube.com/channel/UCTyFpaJiu5UVpEktkVgqV1A videogalleria