Kevyet leirikengät, mistä?

Vihtahousu
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Helmi 2006 20:54

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tuon kaltaiset "sukat" olen helposti saanut muutettua leiritossuiksi liimaamalla (ulko)pohjaan huopalevystä tai mieluummin nahkalevystä "pohjalliset". Kumilevy sopii myös hyvin siihen tarkoitukseen, mutta on raskaampaa.


Jos maailma ei hymyile minulle, minä hymyilen maailmalle.
javehti
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2022 16:19

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja javehti »

Itse käytän leirikenkinä sandaaleita monestakin syystä mutta painavin on että ne sujahtaa jalkaan vaivattomasti.
hartsuherra
Viestit: 140
Liittynyt: 31 Heinä 2013 09:13

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja hartsuherra »

Muistaakseni löysin pari vuotta sitten Motonetistä Jahti-merkkiset neopreenitossut. Paino on koossa 44 yhteensä 242g (siis pari). Siinä on verkkomainen pintamateriaali josta ei kaste tule sisään eikä myöskään hyttyset syö. Voittaa crocsit yms. käytännössä kaikessa = hinta, paino, suojaus, käppäilymukavuus. Kastuessa kuivuu aavistuksen hitaammin kuin muovitossu.
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Eilen tuli mieleen että mitä jos tekisi solumuovialustasta ultrakevyet leirikengät. Googletin asian ja kyllähän joku on sellaiset tehnyt: https://www.gearassistant.com/diy-camp-shoes/

Painoa naurettavat 50 grammaa. Täytyy jossain vaiheessa tehdä ensi kesän reissuja varten.
omat polut
Viestit: 4213
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Miksei, saa myös valmiina ultrakevyestä crocs-typpisestä materiaalista tehtynä, eikä maksaneet juuri mitään, taisi olla Intersportin omalla logolla, muitakin varmaan löytyy.
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Nyt tuli tehtyä. On kyllä niin rumat että en tiedä kehtaako edes maastossa käyttää 🤣

https://vaelluskuvia.kuvat.fi/kuvat/Kal ... 37_018.jpg
LauriA
Viestit: 822
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Tidus kirjoitti: 18 Maalis 2023 11:54 Nyt tuli tehtyä. On kyllä niin rumat että en tiedä kehtaako edes maastossa käyttää 🤣

https://vaelluskuvia.kuvat.fi/kuvat/Kal ... 37_018.jpg
Mahtavat🙂
Veikkaan et olis ihan avainlippu tuote ja ei mittää kiinan hömppää
diver
Viestit: 2361
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja diver »

Crocsit on niin nähty :D
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Vertailun vuoksi mun crocsit painaa 400 grammaa (kokoa 48) ja nuo läpyskät 60 grammaa. Kyllä grammanviilaaja on tyytyväinen!
LauriA
Viestit: 822
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Ylläpitäjä jos täällä enää sellaista on? Niin joku peukku systeemi muista vastaavista sosiaalisen median alustoista olis kiva.
🤘merkintä ko. läpyköille
Avatar
Eräkulkuri
Viestit: 3123
Liittynyt: 19 Tammi 2006 08:56

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Eräkulkuri »

Paras kahluu- ja leirikenkä on mielestäni OTSO-sporttikenkä, materiaali samaa kuin crocseissa ja todella napakka jalassa päinvastoin kuin nuo jälkimmäiset, paino 270 g/pari.

En tiedä saako näitä enää mistään.
Liitteet
IMG_7909.JPG
IMG_7909.JPG (102.29 KiB) Katsottu 503 kertaa
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
amatööri
Viestit: 3498
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Eräkulkuri kirjoitti: 18 Maalis 2023 17:05 Paras kahluu- ja leirikenkä on mielestäni OTSO-sporttikenkä, materiaali samaa kuin crocseissa ja todella napakka jalassa päinvastoin kuin nuo jälkimmäiset, paino 270 g/pari.

En tiedä saako näitä enää mistään.
Ei ole vuosiin näkynyt myynnissä missään.
Itsellä ja Murulla samaiset kengät,sinisenä ja oranssina. Maksoi aikanaan 6.90 euroa. Napakat,kevyet ,pysyy hyvin jalassa kahlatessa ja kuivuu nopeasti. Pohja yllättävän hyvä,ei llian ohut eikä pehmeä,ei pistele risut eikä kivet läpi.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
diver
Viestit: 2361
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja diver »

Minulla edelleen crocsit :oops:
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Nuortti
Viestit: 930
Liittynyt: 23 Loka 2021 16:01

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Nuortti »

Kahlaan nykyisin saappaat jalassa. Otan toki sukat pois jalasta ja housun lahkeet nostan riittävän ylös. Kun yli olen päässyt, kaadan vedet pois saappaista ja laitan sukat jalkaan. Nykysaappaat eivät juuri ime vettä itseensä edes sisäpuolelta. Opin tämän kun kerran kahlasin Jaurujoen yli Peuraselän kahluupaikalla ja kastuin täysin. Huomasin, etteivät saappaat olleet kovin märkiä sisältä päin.
"Kämppäkenkinä" minulla on villasukat, joissa on kevyt nahkamainen pohja.
Hanu
Viestit: 4005
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Re: Kevyet leirikengät, mistä?

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Minä olen joskus myös pyyhkäissyt joesta yli saappailla. Siis silloinkin, kun varsi ei riittänyt. Housut saappaan päälle ja vauhtia, niin ei kerkiää pahasti hörpätä sisään. Yleensä kuitenkin vain reissun loppupäässä tai silloin, kun on ollut hyvät kuivatus mahdollisuudet illalla.

Croksin näköiset kopiot on mukana leirikenkänä, uimassa ja ylityksissä.
Vastaa Viestiin