Retki-lehti

Anttim2
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Huhti 2006 19:43
Paikkakunta: Helsinki

Retki-lehti

Viesti Kirjoittaja Anttim2 »

Ostinpa tuossa eilen uusimman Retken. Ajattelin, että vaelluskauden lähestyessä huippuaan mielenkiintoista ja ajankohtaista luettavaa riittäisi. Mitä vielä. Teemana olivat seuraavat vaeltajaa kiinnostavat aiheet: Virosta 10 sivua, Gustafssonin vuortenvalloitusjuttu 6s, insinöörimäinen rannetietokonetesti 11s, jokin retkeilyyn ja vaeltamiseen täysin liittymätön juttu Italiasta. Bonuksena varusteuutuussivut, jotka ovat lähinnä mainostekstejä sekä jokin virkamiesraportti luonnonsuojelualueista, ym.

Olisin toivonut edes jotain juttua Lapista, vaelluskertomuksia, komeita ruskakuvia, ehkä naapurimaitten reiteistä juttuja.
Kuvat ovat muutenkin lehdessä melkein ala-arvoisia. Ute magasinetista vois tässäkin ottaa mallia. Sadeasuvertailukin olisi ollut ajankohtainen syksyn saapuessa. Mutta ei. En tiedä kenelle lehti on oikein suunnattu? Ei mulle ainakaan, tämmöiselle tavalliselle vaeltamisesta kiinnostuneelle ihmiselle.

Kaiken huipuksi lehti maksaa törkeät 7,10e! Olisi kiva jos sais rahoilleen edes vähän vastinetta.

Pisteenä iin päälle päätoimittaja, joka sekin jokin väliaikainen vuoden tärkeimmässä numerossa, kehuu omaa lehteään, eikä kirjoituksessa mitään muuta substanssia...

Saatteko te muut tästä lehdestä jotain irti? Minä en.

nuff said.


Temirhan
Viestit: 224
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Temirhan »

Paska lehti,3v.sitten lopetin tilauksen,enkä oo sen jälkeen koskenut.
peurakorva
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Tammi 2006 18:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja peurakorva »

Joo, tämä numero oli kyllä floppi, johtuneeko siitä vt:stä. On siinä välillä hyviäkin artikkeleja. Tällä kertaa Veikka oli paras juttu, vaikka muuten kiipeily ei kiinnostakaan.
Paljon mainostettu Utemagazinet on kyllä hyvä, mutta silti Retkessä on enemmän suomityttöä (gummisaapastalebani) kiinnostavia juttuja.
Nachos man
Viestit: 812
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:50

Viesti Kirjoittaja Nachos man »

Jostain syystä olen ollut ihan tyytyväinen. Aika paljon olen kyllä kuullut moitteita.
Lähes kaikki numerot on tallessa, ihan ensimmäisiä kappaleita lukuunottamatta. Siis jos joku haluaa, postikuluilla lähtee.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Kuinka paljon sulla noita lehtiä on? Täällä voisi olla kiinnostusta.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Fucoo
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Elo 2006 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fucoo »

Siis niin kuin hei!

Retku-läpyskä on toiminut mulla jo vuosia (kiintotilaaja) autoni roiskeläppinä. On siis aivan törkeää, että jokainen suurella vaivalla pop-niitelllä takapuskuriin asentamani läpyskä ei kestä edes yhtä kunnon kurakeliä.
Tuotteessa taitaa olla jonkinasteinen toimintahärö, sillä yleensä kaikki kirjastosta saatava kirjallisuus on ollut aivan moitteetonta.

Retkulla on aivan selvästi markkinasegmentin etsikkoaika (ja ne tapaavat olla hyvin lyhyitä). Tämä parjaamanne syysnumro oli mielestäni jotain aivan käsittämätöntä: Lehdessä imeskellään yhtäaikaa kiipeilijöitä, Jakomäen yksinhuoltaja-Liisaa kuin Teuvo teho-teknikkoakin, jätettyinä puristumaan valtavan suurina pursuavien mega-mainoksien jättämiin hiirenkoloihin.

Vaikka itse en juurikaan välitä nähdä minkäänlaisia kaksiulotteisia ruskakuvia, niin silti haluaisin sen verran rahoilleni vastinetta, että läpyskä pysyisi siellä mihin se on asennettu.
Eihän kukaan voi myydä kaikille sellaista tuotetta joka tyydyttäisi kaikkia. Joten varmuuden vakuudeksi minun olisi niitattava takapuskuriini myös Afton Bladet, Jallu ja HS:n kuukausiliite.

Entä mitä sanoisi siihen perässä hiihtelevä motaripoliisi?

- Sulta kuule hemmo puuttuu yhtä paljon pilli suustas kuin takapuskuristas "poliisi on koirasi-lehti".
Heikki
Viestit: 1824
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Retki-lehti

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Ensimmäisestä numerosta lähtien on jokainen lehti tallella. Aika usein otan jonkun vanhan vuosikerran esiin ja siinähän ilta kuluu hyvin. Näin supistetulla kansakoulupojalla ei nuo ulkomaankielet oikein selviä, joten lueskelen selvällä suomella kirjoitettua ainoaa suomenkielistä retkeilylehteä. :D
Nachos man
Viestit: 812
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:50

Viesti Kirjoittaja Nachos man »

2000 numerot 3,4,5
2001 - 1 - 6
2002 - 1 - 6
2003 - 1 - 6
2004 - 1 - 8
2005 - 1 - 6 , 8
2006 - 2 - 7

Pari oli näköjään jossakin.
Painaa noin 10,5 kiloa.
Jukkis
Viestit: 905
Liittynyt: 15 Tammi 2006 12:29
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Retken tilaus pääs lopahtamaan silloin kriisin aikana, kun ei ollu varmaa jatkuuko toimitus/kustannus. Pari irtonumeroa oon sen jälkeen ostanut, ja harmitellut sitten. Ei lehdessä kai vikaa, on vain tullut lueskeltua suurin osa retkeilyalueiden selostuksia, sekä käytyä itse paikalla. Eipä nuo jutut ennää niin kiinnosta, aikansa kutakin.
By the way, onko kellään myydä/lahjoittaa ERÄ-lehden numero.. oisko ollu 6, tänä keväänä. Siinä kuulemma on juttu jostain retkikärrystä, ja olen utelias kun itse kirjoitin jutun samasta aiheesta joskus -99 ta -00. Eli "vaellusrattaat". Onko joku patentoini mun.. no, Kaarina Karin keksinnön?? =I
Fucoo
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Elo 2006 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fucoo »

Jukkis, sulta viedään leipä suusta tuota menoa. Ensin mä luulin, tekstisi perusteella, että sulla oli jokin kriisi, mutta sitten päästit mut pälkähästä kärryilläs johon mahtui koko suomi.

Musta kyllä netti on viimeinen, ja vielä vihonviimeisin paikka julistaa luovuutensa tuloksia.

Toivottavasti löydät kärrysi teko-ohjeet.


:lol:
Tapsa
Viestit: 534
Liittynyt: 26 Tammi 2006 12:56
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Retki-lehti on nykyisin aika ajoin pelkkä erilaisten retkeily/ulkoilu/vaellus tarvikkeiden testaus-lehti, jos jotain juttua on ne ovat menneet pinta raapaisuiksi aiheista, joskus kyllä löytyy asiallisia juttuja, mutta vähän itsensä toistamista lehden linja on, ehkä yrittävät miellyttää liian laajaa lukijakuntaa ja sehän on tunnetusti vaikeaa.
Metsänpoika olen vain, kulkija salomaiden hiljaisten ja tunturien tuulien,aapojen äärettömien.



www.youtube.com/channel/UCTyFpaJiu5UVpEktkVgqV1A videogalleria
Nachos man
Viestit: 812
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:50

Viesti Kirjoittaja Nachos man »

Jyväskylään voin kaupunkireissulla toimittaa ilmaseksi koko paketin.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

No jos olet tulossa Jyväskylään, niin tarjoon kyllä pullakahvit jossain baarissa.
Soittele. 0400400550.
Tällä viikolla olen menossa joka ilta ja viikonloppuna mutta ensi viikollakin ehtii.

Eipä tuota lehteä ole tullut, kuin silmäiltyä hätäisesti kirjastoreissuilla.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Gártanoaidi
Viestit: 599
Liittynyt: 06 Huhti 2006 20:53
Paikkakunta: Lullimeahcci

Viesti Kirjoittaja Gártanoaidi »

Taustalla vaikuttaa myös laatutietoinen ja arvostelukykyinen lukijakunta, jonka odotukset pitävät rimaa korkealla.
Näin tuore pääkirjoitus.

Laitetaanpa se rima nyt ensin piirinmestaruustason korkeuksiin. Ja pidetään se siellä. Arvostelukykyisen ja laatutietoisen lukijakunnan edustajana uskallan esittää toiveen, että esim. teltta- ja makuupussitesteissä ilmoitettaisiin jatkossa kaikki tärkeät mitat. Selkeästi. Toisin sanoen arvioitaisiin numeroilla ja pohjapiirroksilla sitä, mahtuuko Gaussin käyrän häntäpäähän eksynyt lukijakunnan jäsen esim. pussin tai teltan sisälle.

Tuore numero tuli luettua vartissa. Ei hyvä. Kyllä se vähintäänkin yhden kotimaanlennon verran saisi kiinnostaa.
Nachos man
Viestit: 812
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:50

Viesti Kirjoittaja Nachos man »

Ok.
Soittelen alkuviikosta jos lähdetään maalikyliin. Vaimo aina tulee mukaan kun haluaa tuulettuun ja samallahan se 1 kpl. jälkikasvuakin.
Jos kahvit juodaan, pelkkä kupponen riittää.
Ei rasvaa, ei sokeria. Kova kunto...niin..

Miten se menikään se muinainen radio-ohjelma, kun seisovat pöydät tuli suomeen ja nähtiin suomalainen ravintolakulttuuri.
Ei leipää, ei perunaa...vain lihaa, lihaa...äh, kun hatarasti muistan.
Siis oikeasti vaan se kuppi kahvia, jos kiireiltäni kerkiän tai ujouttani uskallan.
Vastaa Viestiin