Norjan tupien avain

Avatar
Mr_C
Viestit: 3125
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

Suomen latu ei käsittääkseni välitä avainta.
Suomen latu on saanut sovittua jäsenilleen samat edut kuin paikallisille Norjan ja Ruotsin puolella. Siksi pitää olla esim Suomen ladun jäsen, jos ei ole paikallisen järjestön jäsen.

Sähköpostia sinne paikalliselle järjestölle ja kysyy mistä avaimen voi käydä lunastamassa.

Maksu on panttimaksu avaimesta ja saa takaisin kun avaimen palauttaa. Aikarajaa lainalle ei ole ja hinta on (mielestäni) niin halpa että yleensä kannattaa pitää avain tulevaisuutta varten, jos harrastaa retkeilyä.


PPP
Viestit: 549
Liittynyt: 26 Tammi 2007 15:27
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PPP »

Avain tilattu nettikaupasta, jään odottamaan josko se löytäisi perille.
PPP
Viestit: 549
Liittynyt: 26 Tammi 2007 15:27
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PPP »

Sain tänään avaimen postissa, hieman viipyi matkalla, mutta nyt se vain pitää muistaa ottaa mukaan kun lähtee Norjan tuville.
ts
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Joulu 2010 18:32

Viesti Kirjoittaja ts »

Hei! Yritin tilata DNT:n avainta heidän nettisivuiltaan ja hinnaksi oli tulossa 8 800 kruunua. Olen Suomen ladun jäsen. Ajattelin kysyä neuvoa avaimen hankintaan tai mahdollisuutta, jos joku haluaisi omasta avaimestaan luopua. Kesällä olisi tarkoitus piipahtaa Kilpisjärveltä Norjan puolelle ja päästä tupaan yöpymään.
PPP
Viestit: 549
Liittynyt: 26 Tammi 2007 15:27
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PPP »

Avaimen saat tullista, 20€ panttimaksulla. Täytät Norjan tupien tupakirjaan omat tietosi ja tiedot suomenladun jäsenyydestä.
Voit maksaa yöpymiset sitten tulliin kun palautat avaimen.
Joutenkulkija
Viestit: 831
Liittynyt: 26 Tammi 2006 18:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joutenkulkija »

Miten ts olet saanut DNT:n avaimen hinnaksi 8800 kruunua?

Nettikaupassa sen hinta on ilmoitettu 100 kruunuksi, vähän yli 10 euroa. Hinta oli sama jo 10-11 vuotta sitten kun lunastin avaimen DNT:n kaupasta Oslossa.
Jos eksyn, teen tulet, keitän kahvia ja ...nautin tilanteesta.
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Kyllä Siperia opettaa!
Dovregubbe
Viestit: 83
Liittynyt: 21 Syys 2013 15:00

Viesti Kirjoittaja Dovregubbe »

Hei!

DNT:n nettiputiikissa on aina välillä teknisiä ongelmia. He ovat koittaneet korjata sitä jo pidemmän aikaa. Olen keskustellut DNT:n porukan kanssa asiasta ja tehnyt itse tilaukset sähköpostin kautta. Sillainkin se toimii ja kokemukseni mukaan täsmällisemmin.

Harri
ts
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Joulu 2010 18:32

Viesti Kirjoittaja ts »

Kun kokeilin uudestaan nettikauppaa, hinta oli noussut jo 17 700 kruunuun :D Tämä hinta tulee esiin vasta, kun klikkaan ostoskoria. Mutta jos avaimen saa Kilpisjärven tullista tai sähköpostilla, enköhän onnistu sen hankkimaan, vaikka nettikauppa näyttää kiskurihintaa :wink: Kiitos kaikille neuvoista!
Marko Häkkinen
Viestit: 196
Liittynyt: 08 Touko 2015 10:41

Viesti Kirjoittaja Marko Häkkinen »

Kilpisjärven tullissa saattavat DNT-avaimet olla toisinaan loppu.
pussukka
Viestit: 334
Liittynyt: 30 Loka 2006 20:41

Viesti Kirjoittaja pussukka »

Itsekin sain aikoinani DNT nettikaupasta avaimen hinnaksi jonkin todella ison hinnan, kun yritin ostaa avainta kaupasta. Olin tästä yhteyksissä sähköpostilla DNT :n kauppaan ja kerroin tilanteen ja myös kerroin olevani Suomen ladun jäsen. He tekivät jotakin (olisivatko päivittäneet profiilini esim. jäsenyys tiedon "päälle".) Tämän jälkeen antoi oikean hinnan ja saatoin tehdä ostoksen kaupasta. Olisikohan iso hinta esteenä sille , ettei kuka tahansa pysty ostamaan avainta? Suomalaisten Suomen ladun jäsenyys tieto ei varmaan näy DNT jäsenrekisterissä ja kuka tahansa voi siten kertoa olevansa jäsen vaikkei olekaan.
Avatar
aitilas
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Elo 2011 23:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja aitilas »

Minä lähetin meilin DNT nettikauppaan kun avainta ei pystynyt tilaamaaan kuin DNT jäsenet.Pistin kuvan Suomen Ladun jäsenkortistani kun tiesin että ei tarvitse olla DNT jäsen.Vastasivat että Ladun jäsenyyteni käy kunhan vain lisää jäsennumeron loppuun numeron 9 kun rekisteröityy DNT nettikauppaan.Rekisteröityminen ei käynytkään ihan helposti kun järjestelmä "herjasi"postinumeroani.Kun tein avain-tilausta niin järjestelmä ei pystynyt laskemaan postituskuluja "herjauksen"vuoksi ja sen takia postituskulujen summaksi tuli 8 888 888,00
Taas meiliä että miten asia hoidetaan johon sitten vastaus että korjaavat/päivittävät postinumeroni ajantasalle järjestelmäänsä.Kaikenkaikkiaan taisi kuusi edestakaista meiliä vaihtua ennen kuin saivat järjestelmänsä kuntoon ja sain tilauksen tehtyä.5 päivää tilauksesta(vkl välissä) sain avaimen kirjeessä ja hinta 120nrk eli n.13€ Avaimen sain tänään eli tuore tapaus. Parin viikon päästä avaimelle on jo käyttöä :wink: Alkuperäiseen kysymykseen vielä että avaimen voi edelleen"lunastaa"käyttöön 20€ panttimaksua vastaan(jonka saa takaisin) esim Kilpisjärven tullista tai ostaa omaksi DNT nettikaupasta.
Avatar
Mr_C
Viestit: 3125
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

aitilas kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen vielä että avaimen voi edelleen"lunastaa"käyttöön 20€ panttimaksua vastaan(jonka saa takaisin) esim Kilpisjärven tullista tai ostaa omaksi DNT nettikaupasta.
DNT tupien avainta EI voi ostaa omaksi.
Jos on Norjan / Suomen / Ruotsin tai Islannin (määrätyn) retkeilyjärjestön jäsen, niin voi vuokrata avaimen (jäsenyyden keston ajaksi) paikalliselta DNT järjestöltä tai tilaamalla sen DNT nettikaupasta 100 NOK hinnalla + postikuluilla.
Jos siis on jäsen neljäkymmentä vuotta, niin voi pitää avaimen panttimaksun hinnalla. Tupien käytöstä maksetaan / laskutetaan sitten erikseen.

Sääntöjen mukaan avain on henkilökohtainen, ei esim muun perheen käyttöön. Sitä ei saa myydä kolmannelle osapuolelle.
Pantin 100NOK saa takaisin kun palauttaa avaimen. Joko paikalliselle DNT järjestölle tai DNT nettikauppaan.
pussukka
Viestit: 334
Liittynyt: 30 Loka 2006 20:41

Viesti Kirjoittaja pussukka »

Näin on. Verkkokaupastakin "ostettaessakin" korvaus on pantti, jonka saa takaisin, kun palauttaa avaimen. Olen itse hommannut avaimen 2 kertaa verkkokaupasta, kun menin eka lunastukseni jälkeen palauttamaan avaimen DNT :n konttoriin Bodossa. Virkailija kyllä hieman ihmetteli palautusta, mutta maksoi pantin minulle takaisin. En nimittäin tiennyt, että avainta voisi pitää itsellään pidempäänkin kuin vain reissun ajan. Kun tiesin tämän, tilasin DNT :n verkkokaupasta uuden avaimen, jota en ole vielä palauttanut.
Avatar
aitilas
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Elo 2011 23:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja aitilas »

Korjataanpa nyt edellisen postaukseni väärää ilmaisua"ostaa omaksi" ja sanotaan että avaimen voi lunastaa omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä maksamalla 100nrk siellä DNT nettikaupassa niin kuin itse tein.
Mr_C ja pussukka tarkensivatkin jo asiaa.
Vastaa Viestiin