kanoottikärry

hurtta
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2011 16:23
Paikkakunta: Suomi

kanoottikärry

Viesti Kirjoittaja hurtta »

Jäiden sulamista odotellessa tuli värkkäistyä tämmönen
kanootin kuljetuskunnossa
ja tässä
kanootissa mukana kuljetuskunnossa

Hintaa tuli n.10e + tarjottu munkki_kahvi :)


Heikki
Viestit: 1824
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Maastokelpoisen tuntuiset isot pyörät, jota (siis maastokelpoisuutta) taas vähentää alhaalla oleva akseli.
hurtta
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2011 16:23
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja hurtta »

Joups, hyvä huomio. Tämä on tälläinen evo1 malli. Ehkäpä teen sellaisen maastokärryn vielä, jossa on pyörät peräkkäin,,,,
Heikki
Viestit: 1824
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Ehkä nuo akseille menevät putkenpäät voisi taivuttaa ulospäin ja pyörät kiinnittää näihin.Maavara kasvaisi, mutta minkä verran lujuus kärsisi. Tämän tyyppisä sovellutuksia olen nähnyt tehdastekoisissa kajakkikärryissä.
Suklaajuna
Viestit: 375
Liittynyt: 04 Joulu 2010 16:20

Viesti Kirjoittaja Suklaajuna »

Hieno on ja herraskainen. Minä laiskana jamppana rakensin vähän vastaavan parista puurimasta, teräsputkesta ja pyöristä. Ruma kuin pee, mutta toimii, on suht kevyt ja menee kajakin sisään näppärästi. Maavaraa ei juurikaan ole, mutta se ei ole haitannut toistaiseksi missään vaiheessa.
hurtta
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2011 16:23
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja hurtta »

Heikki kirjoitti:Ehkä nuo akseille menevät putkenpäät voisi taivuttaa ulospäin ja pyörät kiinnittää näihin.Maavara kasvaisi, mutta minkä verran lujuus kärsisi. Tämän tyyppisä sovellutuksia olen nähnyt tehdastekoisissa kajakkikärryissä.
Tuttu malli. Tässä minun tekeleessä on ohuet putket, josta on saatu keveyttä. Toki rakenne vielä yksinkertaistuisi kertomassasi mallissa.
Maastovaraa saisi jos olisin hoksinut tehdä sen alaputken uu-muotoon. Pyöriin menevät "kiiltävät putken tumpi ovat vahvaa 20:tä hydrauliputkea ja siitä tehty kestäisi, vaikka alaputki puuttuisi kokonaan ja yläputki olisi reivattu.

Mallin omaan hoksin täältä jostain kanu alasivulta

Putket omaani haalin tuttavan romurautakasasta, sitä munkki_kaffea vastaan, ettei hirveesti voinu valkata. Täytyy tulevana kautena testailla ja miettiä sitten sitä evo2:ta.
Ursus
Viestit: 9569
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Kyllähän se maavaraan vaikuttaa, kun akseli on yleensä pyörän keskellä.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Vastaa Viestiin