Fillarissahan asento on enemmän tai vähemmän etukeno, joten paino jakautuu hartioiden ja vyötärön ohella selän alueelle.
Sellainen tuli mieleen, että esimerkiksi Fillarin Tori-palstallahan on jos jonkin näköistä käytettyä maastopyörää ja yleensä suht toimivilla ja kestävillä osilla kasattuina. Laatupelin saa sitten myöhemmin helpommin myytyä poiskin, jos haluaa.
Maastopyöräilijän "rinkka"
-
- Viestit: 190
- Liittynyt: 02 Elo 2012 10:57
Re: Maastopyöräilijän "rinkka"
Eikö rinkkaa voisi laittaa pystyyn tarakalle ja sitten siitä nojaamaan eteenpäin, pyöräilijän selkään?Sokosti Suomujoki kirjoitti:Jos mietimme reissua maastopyörällä vaikka Kalmakaltiosta Näkkälään tai Palojärveltä Karesuvantoon Salvasjärven kautta. - Niin siinä menisi ainakin minulla muutama yönseutukin. Mitenkä sinne pitäisi ottaa mukaan teltta, makuupussi, keitin, ruuat yms tykötarpeet?
Putkirinkka selkään - ehkä ei? Rosna, ehkä paremmin? Sivulaukut, mutta kun tarvitaan kaiketi "oikea maastopyörä".
Ideoita, kokemuksia ja vinkkejä?
Rinkoissahan on remmikiinnikkeet alaosassa ja jonkinlaisella "tetsarivyöllä tms" saisi varmasti rinkan yläosankin pysymään kiinni pyöräilijässä.
Painopiste olisi takarenkaalla.
Minulla oli tuo viritelmä käytössä, kun joskus lainasin vaimon retkipyörää Rovaniemellä pistäytymiseen.
Kun lähdin ajamaan, oli vaikeuksia pysyä valkoisen viivan oikealla puolella, vaikka tilaa oli metrin verran, puhumattakaan silloin kun rekka hujahti ohi. Eli painopistehän ei ole tarakalla vaan reilusti tarakan yläpuolella kuten ajajankin, joten ajaminen ei ole enää kovin tukevaa, se on melko huteraa. Siihen, kun sitten lisätään vielä maaston tuoma kerroin, sanoisin että pitää olla suuri rakkaus pyöräilyyn, jos hermot kestää moisen leikin.
Rinkka selässä on paljon tukevampi vaihtoehto, kuin rinkka tarakalla, on aika helppo kokeillakin kotipihassa, minä kokeilin vasta tiellä ja yllätyin. Tietenkin kilot ratkaisee paljon, tuntuu vaan pyöräretkillä olevan aina kymmenen kiloa liikaa, kun siinä lajissa ei tartte viilailla kiloja.
Painopiste siis mielellään mahdollisimman alas.
Kun lähdin ajamaan, oli vaikeuksia pysyä valkoisen viivan oikealla puolella, vaikka tilaa oli metrin verran, puhumattakaan silloin kun rekka hujahti ohi. Eli painopistehän ei ole tarakalla vaan reilusti tarakan yläpuolella kuten ajajankin, joten ajaminen ei ole enää kovin tukevaa, se on melko huteraa. Siihen, kun sitten lisätään vielä maaston tuoma kerroin, sanoisin että pitää olla suuri rakkaus pyöräilyyn, jos hermot kestää moisen leikin.
Rinkka selässä on paljon tukevampi vaihtoehto, kuin rinkka tarakalla, on aika helppo kokeillakin kotipihassa, minä kokeilin vasta tiellä ja yllätyin. Tietenkin kilot ratkaisee paljon, tuntuu vaan pyöräretkillä olevan aina kymmenen kiloa liikaa, kun siinä lajissa ei tartte viilailla kiloja.
Painopiste siis mielellään mahdollisimman alas.
Kyllä Siperia opettaa!
Re: Maastopyöräilijän "rinkka"
Esittämäsi ratkaisu on aika huono esimerkiksi jyrkemmässä alamäessä, jossa pitäisi saada siirrettyä painopiste pyörässä taaemmas.B o r e a l i s kirjoitti:Eikö rinkkaa voisi laittaa pystyyn tarakalle ja sitten siitä nojaamaan eteenpäin, pyöräilijän selkään?