Ahkion muotti

Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Ahkion muotti

Viesti Kirjoittaja boueme »

Olen kyhäämässä vanerista muottia ahkiolle, naaraspuolista muottia. Millä muotti kannattaa päällystää, ts. sisustaa, että kovettuneen lasikuituaihion saa siitä irti ilman sorkkarautaa ja raamatullista perkeleitä? Onko lakkaus ja vahaus jollain autovahalla riittävä toimenpide, vai pitääkö olla jottain spesiaalikikkoja?

-Boueme


Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Re: Ahkion muotti

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

boueme kirjoitti:Olen kyhäämässä vanerista muottia ahkiolle, naaraspuolista muottia. Millä muotti kannattaa päällystää, ts. sisustaa, että kovettuneen lasikuituaihion saa siitä irti ilman sorkkarautaa ja raamatullista perkeleitä? Onko lakkaus ja vahaus jollain autovahalla riittävä toimenpide, vai pitääkö olla jottain spesiaalikikkoja?

-Boueme
Alan liikeestä (lasikuitukaupasta) saat siihen tarkoitettua vahaa ja varmasti ohjeetkin.
Tee muotista juuri sellainen kun haluat ähkion valmiina olevan, niin juttu skulaa,
gel-goat olisi hyvä olla valmis pinta.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Mää oon joskus tehny jollaa ja jotain mikroauton katteita sillain että vaneerista ja puusta se perusosa,sen päälle sitten styroksia ja vaikka uretaania,ja tää on sitten kuivuttuaan veistelty haluttuun muotoon. sen päälle sitten folioo tiiviisti,iha vaikka tavallista elintarvikeliikkeen tavaraa. kuitu ottaa siihen kyllä kii mutta on helppo homma tollanen folio hioo pinnoista poies. gelcoattiakin voi käyttää,jos on varaa moisiin litkuihin.
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
jänkäjussi
Viestit: 711
Liittynyt: 17 Tammi 2011 01:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jänkäjussi »

Oisko näin, että lastulevystä ja puusta laatikkon, jonka sisään muotoilet
kipsistä ulkomuodon pulkkaasi, paklaat, silottelet pinnat viimesen päälle ja
irroitus aineet pintaan ja laminoit pulkkasi sen sisään.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Jos muuten käytät sitä kovaa irrotusvahaa niin se kannattaa vetä pari kolme kertaa pintaan ja kiillottaa mahd hyvin,niin ahkiosi irtoaa muotista nätisti eikä jää kii ohueeseen huonosti puunattuun vahaan.
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

B, kuinka teit ja kuinka onnistui?
Kun eksyn, lähden kotiin.
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Vänkäri kirjoitti:Jos muuten käytät sitä kovaa irrotusvahaa niin se kannattaa vetä pari kolme kertaa pintaan ja kiillottaa mahd hyvin,niin ahkiosi irtoaa muotista nätisti eikä jää kii ohueeseen huonosti puunattuun vahaan.
Korrekilta löytyy "Uuden auton vahaa", joka ei sisällä silikonia ja soveltuu siten muotin vahaamiseen. Juoksevana helppo levittää ja kiillottaa. Pitää vaan muista antaa kuivaa kunnolla ainakin viimeisen, eli viidennen vahauskerroksen jälkeen.
Kun eksyn, lähden kotiin.
Vastaa Viestiin