kokemuksia packraftingista
-
- Viestit: 6935
- Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Mulla on iskenyt taas packraft-kuume päälle kun vetet virtaa vapaina, lunta ei näy kun valokuvissa ja MSR Tulonkin menetin kankeuttani. Selvisikö markkut:lle että saako noita kakkoslaatuisia TrekRafteja aukkopeitteellä Pietarista, olisin kiinnostunut. EDIT Tämänkin pätkän voisi lillutella: *** Tämän jättäisin väliin :markkut kirjoitti:Kyllä tämä homma nyt sitten eteneekin. Ainakin uusia paatteja on saatavilla, mutta ne pitää etukäteen tilata liikkeeseen. Sellaisen hinta menee aukkopeitteettömänäkin yli em. 300 euron. Tänään pitäisi saada vielä varmistus, löytyykö niitä kakkoslaatuisia.
En ole aikaisemmin asioinut itänaapureiden kanssa, joten en tiedä kuinka joustavia nuo aikamääreet ovat. Eihän se yhteydenotto lopulta pahasti myöhässä ollut, pari hassua päivää.
Kävin testaamassa yhdistettyä melonta- ja mtb-reissua Haukkajoen reitillä. Helvetinjärven kp:n etelälaidalta melontaa fillari messissä n. 15 km, välissä maastoyöpyminen ja takas autolle Pirkan Taivalta fläsällä lautta paketissa tankoon kiinnitettynä ja muut kamat selässä pienessä rinkassa. Hyvin meni näin ja sääkin lämpeni sopivasti shortsikeliksi. Hyttysistä ei vielä mitään kiusaa, mutta kohta varmaan on.
- Nuuksion päiväretkeilijä
- Viestit: 51
- Liittynyt: 31 Maalis 2015 21:47
- Nuuksion päiväretkeilijä
- Viestit: 51
- Liittynyt: 31 Maalis 2015 21:47
Tuli siinä mieleen, kun rämmin Haukkajoen rantapusikoissa, (meikäläisen retkeen kuuluu vähintään kolmannes pusikkorämpimistä), että aika helpolla pääsisi , kun laskettelisi jokea Karhukoskelle asti. Pysyykö nuo paksut renkaat pinnalla? Siinähän olisi pelastusrenkaatkin vähän niinkuin vahingossa aina mukana...
Mies 205cm ja 105kg. Ei enään ihan poikanen, mutta vielä sokeri (hyvinkin) suussa sulaa. Tekstini saattavat sisältää sarkasmia, ironiaa, huumoria, (jopa 10-15%)...
-
- Viestit: 4223
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
- Paikkakunta: Espoo
Eipä mulla ainakaan tarkoituksena edes ole mikään etenemisen helpottaminen, vaan tuoda vaihtelua kaavoihin ja monipuolistaa retkeily- ja fillarointiharrastusta. Hauskaakin tälläinen retkuilu on!omat polut kirjoitti:Välineellinen retkeily tarkoittaa yleensä sitä että normaalikamojen lisäksi raahataan myös niitä erikoisvälineitä. Harvoin toteutuu ajatus etenemisen helpottumisesta.
Kaikkein helpointahan ois ihan vaan jäädä kotiin
Peli yhä hankinnassa. Onko tietämystä kankaiden kestävyyseroista, vaihtoehto 1 olisi 0,9 kg kevyempi ja hinnoissa ei ole eroa kuin 40 €. Sama valmistaja, samat ulkomitat.
Vaihtoehto 1:
Pohjamateriaali Laadukas eurooppalainen PVC-kangas 550g / m2
Sylinterimateriaali Laadukas eurooppalainen kangas TPU 270 g / m²
Vaihtoehto 2:
Pohjamateriaali PVC 650g / m2
Sylinterimateriaali TPU 400g / m2
Vaihtoehto 1:
Pohjamateriaali Laadukas eurooppalainen PVC-kangas 550g / m2
Sylinterimateriaali Laadukas eurooppalainen kangas TPU 270 g / m²
Vaihtoehto 2:
Pohjamateriaali PVC 650g / m2
Sylinterimateriaali TPU 400g / m2
Hankinta on yhä vaiheessa, mutta hankintakuvio on nyt selvillä ja testattu toimivaksi. Ymmärrän, että Alpackan vetoketju pitää ilmat sisällään eli on ilma-/vesitiivis. Tritonin lautan sisätaskujen idea ei ole selvillä. Tritonissa on ilmeisesti kaksi sisätaskua mukana toimituksessa, mutta onko ne liimattu vetskarin ympäriltä ponttooniin kiinni vai onko ne irtonaisia kuten Alpackassa? Vetskari täytynee olla vesi-/ilmatiivis, pakko ainakin jos idea sama kuin Alpackassa. Päällimmäisenä ihmettelyn aiheena on kuitenkin vetskarin kestävyys ja vedenpitävyys. Pakasta vedettynä toimii, mutta miten pitkässä juoksussa - onko kokemusta? Tämä myös ihmetyttää, sillä ei kai noita ilmalla täytetä: "Lisäksi nämä lastipussit toimivat myös ylimääräisinä kelluvuussäiliöinä, jos ulkokuoressa on puhkaisu. "Lisäturvaominaisuus! Tasapainotuksen minimoimiseksi alusta alkaen pakkauksissa on kaksi sisäänrakennettua taskua - yksi kummallakin puolella. Suljettu vetoketju tekee siitä helppoa ja vedenpitävää." http://triton-ltd.ru/pakrafti/pakraft_2 ... ekami_3485 Alpacka: