Turhankävelijän retkipäiväkirja

L-J
Viestit: 477
Liittynyt: 24 Maalis 2010 09:31

Viesti Kirjoittaja L-J »

---
Viimeksi muokannut L-J, 16 Maalis 2011 11:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.


Juurakko
Viestit: 199
Liittynyt: 24 Tammi 2006 18:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juurakko »

Turhankävelijä kirjoitti:Saatan kirjoittaa kirjoittajalle ja/tai kustantajalle. Saattaa olla ovat jo lukeneet tätä keskustelua.
Kyseisen teoksen julkaisumenetelmä on koko ongelman ydin: Books on Demand ei ole ns. perinteinen kustantamo, vaan julkaisupalvelu, jonka kautta voi julkaista omia teoksiaan. Maksamalla palveluun vajaan satkun lisää, saa teokselleen mm. ISBN-numeron.

Koska mitään kustannustoimittajaa ei ole, ei teoksen sisältöäkään kukaan tarkasta.

Perinteisen kustantamon kanssa koko sotkua ei todennäköisesti olisi tullutkaan. Eikä todennäköisesti koko teosta edes julkaistu.
Avatar
Ölliäinen
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Helmi 2006 13:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ölliäinen »

Se on nykypäivän menoa se, että kerran viikossa pittää kuukelilta kysyä, kuka minä oun. Enkä ou ollu tekemisissä minkää pitseriapalon kanssa, vaikka hakutulokseks tullookii keskustelunpätkä jossa on pala Ölliäisen tekstiä.

Taannoin valtakunnassamme rakennettiin suurta ja mahtavaa valtionvirastoa nimikilpailuineen. Kilpailun voitti ehdotus ja - hups - maailmalta löytyi muutama samanniminen yritys, yksi jopa kotsuomesta. Eikun viskaalit ottamaan yhteyttä näihin yrityksiin ja pyytämään nimenvaihtoa. Eihän nyt uutta nimikilpailua... :shock:

Suap kai sitä kirjuttoo kuhan ei luvatta lainoo ja lainauksista ilimottaa lähteen. Ettei olis ihan vuan vahinko käänä kirjuttajalle? Siinä tappauksessa ystävällinen pyyntö asian korjoomiseks pitäs riittee.
Eläkeehä immeisiks
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Juurakko kirjoitti:
Turhankävelijä kirjoitti:Saatan kirjoittaa kirjoittajalle ja/tai kustantajalle. Saattaa olla ovat jo lukeneet tätä keskustelua.
Kyseisen teoksen julkaisumenetelmä on koko ongelman ydin: Books on Demand ei ole ns. perinteinen kustantamo, vaan julkaisupalvelu, jonka kautta voi julkaista omia teoksiaan. Maksamalla palveluun vajaan satkun lisää, saa teokselleen mm. ISBN-numeron.

Koska mitään kustannustoimittajaa ei ole, ei teoksen sisältöäkään kukaan tarkasta.

Perinteisen kustantamon kanssa koko sotkua ei todennäköisesti olisi tullutkaan. Eikä todennäköisesti koko teosta edes julkaistu.
No niinpäs onkin. Tekisipäs mieleni lukea tuo kirja ja katsoa mitä pitää sisällään. Maksamaan en kyllä ala.

-------


TURHANKÄVELIJÄN RETKIPÄIVÄKIRJA
Tuotenumero: 9789524985246
Tekijät: Kouhia Maurits
Kustantaja: Books on Demand
Painos: 2011
Tuotemuoto: nidottu, pehmeäkantinen
Kieli: suomi
Sivumäärä: 194


"Lapinhulluus on parantumaton tauti, joka leviää salakavalasti ja aavistamatta Napapiirin pohjoispuolella vierailevien viattomien ihmisten joukossa. Pahinta on että uhri ei välttämättä edes tajua saaneensa tartuntaa, vaan jatkaa elämäänsä tavalliseen tapaan, kunnes huomaa äkkiä olevansa taas matkalla kohti pohjoista järjettömienkin matkojen takaa. Tauti aiheuttaa voimakasta hikoilua, joskus myös palelua, jäsenten särkyä, janoa ja nälkää. Se saa aikaan myös hallusinaatioita, joissa maisemat näyttävät satumaisen kauniilta, vaikka kyseessä on vain puita, vettä, tuntureita ja kallioita. Tartunnan saanut on valmis kestämään räkkää, sadetta ja myrskyjä saadakseen helpotusta oloonsa. Hän kyykistyy savuavan nuotion ääreen pimeässä erämaassa ja keskustelee kiihkeästi vaivoistaan muiden tartunnan saaneiden kanssa. Tauti on parantumaton, mutta oireita voidaan lievittää sopivalla hoidolla. Tämä kirja kertoo muutamasta tartunnan saaneesta lähes 30 vuoden ajalta."

--------

Books on Demand on siis tämä:
http://www.bod.fi

© Books on Demand GmbH, 2011

Eli kyseessä on saksalainen firma
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

tyy kirjoitti:Joka tapauksessa on hyvä, että asia tuli täällä esille, ettei jää väärinkäsityksiä tekijästä.
Oikein hyvä asia.

Turhiksesta ja lainauksista puhuttaessa tuli tässä mieleen sellainenkin asia, että mitä mieltä Turhankävelijä on siitä, että esim. hänen kämppäkortistossa olevia kuvia kuin myös retkikertomuksia linkitetään ainakin tänne Turinoitten keskusteluihin? Pitäisikö lainauksiin pyytää erillinen lupa vai onko omatoiminen lainaaminen jopa toivottavaa? Entä mitä mieltä ovat muut retkeilyyn liittyvien kotisivujen ylläpitäjät omien sivujensa lainaamisesta?
hannes
Viestit: 10743
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Aika vakiintunut tuo nimimerkki "Turhankävelijä" on, koska sanomalehdenkin retkeilyosiossa Turhiksen kämppäkortisto mainitaan esimerkkinä ja nettiosoitteena josta voi autiotupien sijainteja tupia tarvitseva katsella.

Muutenhan tuo kirjan nimi voisi olla vahinkokin mutta tuo lainaus aiemmin kirjan tekstistä antaa viitteitä kokeneemmasta kulkijasta - silloin nimimerkki Turhankävelijä kyllä on vastaan jollain tavalla tullut. En usko muuhun.
Avatar
Turhankävelijä
Viestit: 1037
Liittynyt: 11 Tammi 2006 19:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turhankävelijä »

OS kirjoitti: Turhiksesta ja lainauksista puhuttaessa tuli tässä mieleen sellainenkin asia, että mitä mieltä Turhankävelijä on siitä, että esim. hänen kämppäkortistossa olevia kuvia kuin myös retkikertomuksia linkitetään ainakin tänne Turinoitten keskusteluihin? Pitäisikö lainauksiin pyytää erillinen lupa vai onko omatoiminen lainaaminen jopa toivottavaa? Entä mitä mieltä ovat muut retkeilyyn liittyvien kotisivujen ylläpitäjät omien sivujensa lainaamisesta?
Toki saa lainailla kaikkea kirjoittamaani ja minun ottamia kuvia täällä keskustelupalstalla kun mainitsee lainauksen lähteen. Parempi jos linkitsee suoraan sivuille.
Lainaaminen omille nettisivuille niiden osaksi vaatii luvan. Luvan olen pyydettäessä antanut. Muutama kerta on käytetty oman pikkuyrityksen nettisivuilla kuviani tai markkinointitarkoituksiin linkitetty johonkin kuvasivulleni ilman että mainitaan poistumisesta ko. yrityksen sivuilta. Tuolloin olen puuttunut asiaan.
Sivullani on toisten ottamia kuvia joiden käyttöön sivuillani olen saanut luvan. Niiden lainaamiseen en voi antaa lupia.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Tekijänoikeuks antaa "sitaattioikeuden", eli asiaa kuuluen ja lähteen mainiten saa yleensä lainata.

http://kemppinen.blogspot.com/search?q=sitaattioikeus
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Tuon kohutun kirjan osia on Googlessa ilmaiseksi nähtävillä ja siellä lukee mm.

"Sulo Alakorva kutsui vaeltamista "tyhjän kävelyksi" (Kemppinen), itse käytän termiä "turhan kävely", jostakin syystä se tuntuu kivemmalta."

En menisi väittämään tätä identiteettivarkaudeksi. Mielestäni olisi kuitenkin hyvä idea ottaa kirjoittajaan yhteyttä nimimerkkiasiasta. Tiedä vaikka siinä olisi kaksi sukulaissieluista turhan kävelijää? :wink:

PS. Itsekin hoksasin vasta tämän nimimerkin käyttöön ottamisen jälkeen, että se on myös käytössä oleva sukunimi...
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Näkyy minunkin sukunimeni olevan täällä jollakulla muka nimimerkkinä.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
pesala
Viestit: 2577
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:46
Paikkakunta: länsisuomi

Viesti Kirjoittaja pesala »

Ursus kirjoitti:Näkyy minunkin sukunimeni olevan täällä jollakulla muka nimimerkkinä.
Mutta se on varmaa, että minun nimimerkkini EI ole jonkun sukunimi.

Ja jos on , ompa outo sukunimi.
L-J
Viestit: 477
Liittynyt: 24 Maalis 2010 09:31

Viesti Kirjoittaja L-J »

----
Viimeksi muokannut L-J, 16 Maalis 2011 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

pesala kirjoitti:
Ursus kirjoitti:Näkyy minunkin sukunimeni olevan täällä jollakulla muka nimimerkkinä.
Mutta se on varmaa, että minun nimimerkkini EI ole jonkun sukunimi.

Ja jos on , ompa outo sukunimi.
Bhikkhu Pesala

http://www.aimwell.org/Books/Pesala/pesala.html

:mrgreen:
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Korpijaakko kirjoitti:Tuon kohutun kirjan osia on Googlessa ilmaiseksi nähtävillä ja siellä lukee mm.
Niinpäs onkin, tuolta voi tutustua osaan kirjasta:

http://books.google.fi/books?id=_X7EMvJ ... &q&f=false

Eiköhän kysessä ole tahaton nimivalinta. Turhiksen voi olla silti ihan hyvä ottaa yhteyttä kirjoittajaan.
jaloin
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Touko 2010 22:00

Viesti Kirjoittaja jaloin »

että HohHoijjaa. Eikö sitä turhemmasta voisi... Minä olen ollut aina turhankävelijä, ei sitä voi multa kukaan riistää, eikä saa - äitii, apuva. Minua turhempaa ei voi olla. Ei ikinää. Suutun vieläpä jos joku yrittää olla!
Vastaa Viestiin