Auto lukossa ?

Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Mar-ley kirjoitti:Pari vuotta sitten huhtikuussa Sevettijärvellä päätti veljenpojan Mondeo
sulkea itsekseen ovensa.
Avaimet olivat virtalukossa ja auto käynnissä.Vara-avainta ei tietenkään.
Oltiin jonkinverran ihmeissämme ja hädissämmekin,ikkunaa ei voinut rikkoa kun auto
oli jäämässä viikoksi tienvarteen.
Kukaan meistä ei ollut ennen "murtautunut" autoihin,mutta niin vain pääsimme sisään
kun aikamme yritimme. Ja ihan ilman apuvälineitä...!
TÄH ? :shock:
Kuka se sitten aukas ovet ? Kissa ?


Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Mar-ley
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Joulu 2008 21:13
Paikkakunta: etelä-häme

Viesti Kirjoittaja Mar-ley »

Ei viitsi kertoa.muuten kaikki voortit nyysitään!
Ketään tai mitään elävää ei kuitenkaan auton sisällä ollut.
"menee miten menee turha jarrua kuluttaa,kun kaksin käsin lapata saa kaikkee mahtavaa"
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Kerro ny, naapurin voortissa on hieno mankka ja karvanopat. :wink:
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Avatar
pena
Viestit: 1396
Liittynyt: 18 Tammi 2006 08:33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pena »

Osaako joku kertoa, miten Lagunan ovet saa lukkoon niin, että avain on sisällä? Minulta ei tähän mennessä ole onnistunut. :(
.
.
Omia polkuja kuljemme me, jotka emme löydä toisten tallaamia ...
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Ei varmaan onnistukkaan, sinullahan on ranskalainen jenkkirauta
Renoo.
Siskollani on Voort monteo jossa ovet napsahtelevat itsestään
lukkoon tämäntästä, aina pitää vara-avainta mukana.
Onneksi voorti kuskeille on se taivaspaikka auki. :wink:
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Siilinkari kirjoitti:Mä en tiedä mitä tulli noihin sanoisi, mutta dealextremeltä saa merkkikohtaisia tiirikoita.
Taitaahan niissä nykyäänkin olla sen verran liikkuvia osia, että tiirikat on vieläkin käypästä tavaraa.
Ei ole nykyisin tullu enää harrastettua (siis autonhuoltoa ja -korjausta).
Myös vahvistan tuon Mondeon merkkikohtaisen ominaisuuden lukkojen täysin hallitsemattomasta elämästä. Etenkin talvella sääntö ei poikkeus.
Kyllä Siperia opettaa!
Avatar
pena
Viestit: 1396
Liittynyt: 18 Tammi 2006 08:33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pena »

Kaipa ainoa tapa estää itsensä ulos lukitseminen on ottaa avain virtalukosta taskuun aina kun könyää pois ajajan istuimelta. Itselläni tämä logiikka on toiminut kaikenmerkkisten meillä olleiden autojen kanssa.

Paitsi kerran.

Jätettiin auto metsätielle ja tehtiin pieni lenkki metsässä, avain farkkujen takataskuun työnnettynä. Auton luo palattua ei avainta löytynytkään takataskusta, sen sijaan sieltä löytyi avaimen mentävä reikä. Olin sentään ottanut pusikossa sen verran kuvia digikameralla, että kuljetun reitin pystyi rekonstruoimaan aika tarkasti. Sieltähän avain sitten löytyi ja matkaan päästiin ilman hinausauton apua.
Omia polkuja kuljemme me, jotka emme löydä toisten tallaamia ...
Avatar
George
Viestit: 3343
Liittynyt: 22 Marras 2007 21:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja George »

pena kirjoitti:
Jätettiin auto metsätielle ja tehtiin pieni lenkki metsässä, avain farkkujen takataskuun työnnettynä. Auton luo palattua ei avainta löytynytkään takataskusta, sen sijaan sieltä löytyi avaimen mentävä reikä. Olin sentään ottanut pusikossa sen verran kuvia digikameralla, että kuljetun reitin pystyi rekonstruoimaan aika tarkasti. Sieltähän avain sitten löytyi ja matkaan päästiin ilman hinausauton apua.
Vähän samantyyppinen tapaus sattui tyttärelleni, oli lenkillä Sipoonkorvessa ja jonnekin auton avain oli pudonnut eikä aavistustakaan minne. Hänellä oli pari koiraa (espanjan vesikoiria) mukana. Hakumatka tuotti tuloksen kun koira löysi ko. avaimen. Ilman niitä tuskin olisi löytynyt.
Inarinjärvi kansallispuistoksi
Bullet
Viestit: 226
Liittynyt: 24 Kesä 2009 12:02

Viesti Kirjoittaja Bullet »

Eihän sen vara-avaimen törkkääminen muovipussissa jonnekin autoon kiinni ulkopuolelle piiloon ole vaikeaa. Niin mulla tällä hetkelläkin on. Magneettikoteloitakin myytiin joskus siihen tarkoitukseen, en tiedä onko enää myynnissä.
Avatar
jänkäjussi
Viestit: 711
Liittynyt: 17 Tammi 2011 01:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jänkäjussi »

Autohajottamolla sain nähdä mielenkiintoisen jutun.
Lauma mopoikäisiä poikia tutki mersun ovea keskittyneesti,
suurella hartaudella, etteivät huomanneet minun kuulevan juttujaan.
Tuohon kahvan alle 5 senttiä reunasta, jos poraa 3 millin reiän akkuporalla
ja siitä pukkaa polkupyörän pinnalla, niin lukko aukeaa.
Jotain rikollista oli suunnitteilla.

Yhtä yksinkertaista on auton omistaja asentaa ylimääräinen painonappikytkin
etusäleikön rakoon ja siitä piuhat keskuslukitusta ohjaavalle releelle.
rele löytyy kuskin jalkatilasta, ainakin kuuntelemalla, kun lukitusta
käytetään. Näin on minun vanhassa autossa ja toimii.
Tämmöiseen ratkaisuun päädyin, kun kuskinoven lukko vanhuuttaan
jumittu, eikä kohtuuhintaista löytynyt, edes romulasta,
nyt sillä paikalla on pallokantapultin pää. Saa sitä yrittää tiirikoida.
Ajonestolla varustettujen nykyautojen kanssa on syytä olla varovainen,
voi keinoäly päättää, että autoilu on loppu myt.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Meillä on ollu tapana, että ei oteta avaimia itse patikkaan mukaan ollenkaan, vaan on kätketty ne auton lähelle, ja auton koriinhan saa avaimet moneenkin paikkaan. Tipalla epoksia, pysyy todistettavasti oven/virtalukonavain kiinni esim rekisterikilven takana :D , ja kilpi ny irtoo puukolla tms jos pakko on. Pysyy varmana myös puskurin takaosissa, on ne sitten muovia tahi metallia, ja kuka estää hankkimasta ihan tuota varten tarkotettua, usein magneetilla koriin kiinnityvää pientä avainrasiaa.

http://www.imgsrv.worldstart.com/store/ ... circle.jpg
Kohti korpea,kiitos.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

jänkäjussi kirjoitti:Autohajottamolla sain nähdä mielenkiintoisen jutun.
Lauma mopoikäisiä poikia tutki mersun ovea keskittyneesti,
suurella hartaudella, etteivät huomanneet minun kuulevan juttujaan.
Tuohon kahvan alle 5 senttiä reunasta, jos poraa 3 millin reiän akkuporalla
ja siitä pukkaa polkupyörän pinnalla, niin lukko aukeaa.
Jotain rikollista oli suunnitteilla.

Yhtä yksinkertaista on auton omistaja asentaa ylimääräinen painonappikytkin
etusäleikön rakoon ja siitä piuhat keskuslukitusta ohjaavalle releelle.
rele löytyy kuskin jalkatilasta, ainakin kuuntelemalla, kun lukitusta
käytetään. Näin on minun vanhassa autossa ja toimii.
Tämmöiseen ratkaisuun päädyin, kun kuskinoven lukko vanhuuttaan
jumittu, eikä kohtuuhintaista löytynyt, edes romulasta,
nyt sillä paikalla on pallokantapultin pää. Saa sitä yrittää tiirikoida.
Ajonestolla varustettujen nykyautojen kanssa on syytä olla varovainen,
voi keinoäly päättää, että autoilu on loppu myt.
Rautasahan terä josta hampaat on hiottu poies, ja päihin on avattu urat, niin että se alkuperänen sahanterän kiinnitysreikä toimii uran/koukun pohjana, mahtuu ikkunatiivisteen ja ikunan välistä kohti ovenkahvaa/lukkoa, ja koukulla voi koittaa "nostaa" oven napin tms, jotta se aukeaisi. Tätä on tullu ainakin omaan taunukseen harjoteltua, kunnes huomasin että ovi aukeaa myös victorinox linkkarin selkäpuolen piikillä :D , ei tarvinutkaan huolehtia vara-avaimista.

Mutta nykyautoissa on tehty kaikki niin vaikeaksi ja epäluotettavaksi tunkemalla liikaa elektroniikkaa kaikkeen mihin sitä ei tulisi laittaa.
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
varg62
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Minulla on aina varaavain mukana.takin pikkutaskussa ja vaelluksellakin rinkassa alimmaisena vetoketjutaskussa jonka tehnyt sitä varten.Kolmannet avaimet on tutulla.Ilman avainta ei saa rotiskoani liikkeelle,kun on lisänä ratti ja vaihdekeppi lukot.Tarvitaan rälläkkää,jotta varas pääsee liikkeelle.Ovet jätän auki,kun metsässä auto.Ei ainakaan rikota ikkunoita sen takia,että nähdään ettei ole mitään autossa.
Avatar
Kuukkeli
Viestit: 883
Liittynyt: 09 Helmi 2006 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuukkeli »

Olipas mukavia tarinoita :D
Autonavaimista muistuu mieleen 1970-80 lukujen vaihteesta tapa, joka todettiin hyväksi.
Olimme Lokan altaan itäpuolen jängillä useina vuosina hillassa. Kun saavuimme paikalle, mihin kosla jätettiin, etsimme porukalla paikan, mihin avain kätkettiin (esim. kiven alle sopivan kauas autosta). Kun sitten joku palaili suolta autolle ennen muita, oli aina mahdollisuus henkilöstä huolimatta avata auto ja päästä eväitä syömään. Toimi kuin junan vessa.
----------------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
ArkistonSieni
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Huhti 2012 11:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ArkistonSieni »

Itsellä on vain vähän kokemusta auton kanssa liikkumisesta vaelluspaikalle(viimeksi 10 vuotta sitten isovanhempien kanssa). Sen jälkeen on tullut vaellettua vain alaikäisessä seurueessa, joten korttejakaan ei ollut.

Vuosi sitten armeijassa pääsimme kokeilemaan 4 hengen ryhmissä avaimen piilottamista maastokuorma-autoon ja sen jälkeen ryhmät vaihtoivat autoja ja toinen ryhmä etsi avaimen. Aikaa piilottamiseen oli 15 minuuttia. Yllätyin kuinka nopeasti ensimmäiset avaimet löytyivät ja viimeinenkin löytyi puolen tunnin kuluttua. Avaimia oli piiloteltu lavalle penkkirakenteisiin, lapionvarren sisään, lohkon päälle, runkopalkin sisälle.

Eli itse ton kokemuksen jälkeen en lähtisi avaimia piilottelemaan.... ainakaan autoon. Vaikka paikkoja piilottaa avain on todella paljon, niin usein parkkipaikat ovat senverran hiljaisia että varkaalla on hyvin aikaa etsiskellä hieman avainta.
Vastaa Viestiin