jänkäjussi kirjoitti:Autohajottamolla sain nähdä mielenkiintoisen jutun.
Lauma mopoikäisiä poikia tutki mersun ovea keskittyneesti,
suurella hartaudella, etteivät huomanneet minun kuulevan juttujaan.
Tuohon kahvan alle 5 senttiä reunasta, jos poraa 3 millin reiän akkuporalla
ja siitä pukkaa polkupyörän pinnalla, niin lukko aukeaa.
Jotain rikollista oli suunnitteilla.
Yhtä yksinkertaista on auton omistaja asentaa ylimääräinen painonappikytkin
etusäleikön rakoon ja siitä piuhat keskuslukitusta ohjaavalle releelle.
rele löytyy kuskin jalkatilasta, ainakin kuuntelemalla, kun lukitusta
käytetään. Näin on minun vanhassa autossa ja toimii.
Tämmöiseen ratkaisuun päädyin, kun kuskinoven lukko vanhuuttaan
jumittu, eikä kohtuuhintaista löytynyt, edes romulasta,
nyt sillä paikalla on pallokantapultin pää. Saa sitä yrittää tiirikoida.
Ajonestolla varustettujen nykyautojen kanssa on syytä olla varovainen,
voi keinoäly päättää, että autoilu on loppu myt.
Rautasahan terä josta hampaat on hiottu poies, ja päihin on avattu urat, niin että se alkuperänen sahanterän kiinnitysreikä toimii uran/koukun pohjana, mahtuu ikkunatiivisteen ja ikunan välistä kohti ovenkahvaa/lukkoa, ja koukulla voi koittaa "nostaa" oven napin tms, jotta se aukeaisi. Tätä on tullu ainakin omaan taunukseen harjoteltua, kunnes huomasin että ovi aukeaa myös victorinox linkkarin selkäpuolen piikillä
, ei tarvinutkaan huolehtia vara-avaimista.
Mutta nykyautoissa on tehty kaikki niin vaikeaksi ja epäluotettavaksi tunkemalla liikaa elektroniikkaa kaikkeen mihin sitä ei tulisi laittaa.
Kohti korpea,kiitos.