Auto lukossa ?

Jha
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jha »

Vanha keino on viedä avain puunoksaan muutaman kymmenen metrin päähän autosta.


Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Piilottamisessa kannattaa huomioida että nykyaikaiset avaimet on täynnä
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
Auton ajonestojärjestelmä saattaa kaivata koodia avaimelta.

Eikös nuo varislinnut ole legendan mukaan kiinnostunut kaikesta kiiltävästä,
meinaan vaan tuota oksalla ylimmällä piiloa. :D
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Avatar
Kuukkeli
Viestit: 883
Liittynyt: 09 Helmi 2006 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuukkeli »

Sori, offtopic...Firman kahvipöydässä on usein keskusteltu siitä, mitä nykyautoille tapahtuu, kun ne tietokoneet alkavat olla tarpeeksi hapettuneita tai läpiruostuneita. Kaikenlaista legendaa saa jo kuulla (auto ei suostu pysähtymään, ilmoittaa tulleensa varastetuksi, jarrut häviää....). Nyt uskaltaa laittaa vain nestettä pissapoikaan, öljyä moottoriin ja bensaa tankkiin. 12 vuotta vanhaan kulkupeliin... :lol:
----------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Kuukkeli kirjoitti:Sori, offtopic...Firman kahvipöydässä on usein keskusteltu siitä, mitä nykyautoille tapahtuu, kun ne tietokoneet alkavat olla tarpeeksi hapettuneita tai läpiruostuneita. Kaikenlaista legendaa saa jo kuulla (auto ei suostu pysähtymään, ilmoittaa tulleensa varastetuksi, jarrut häviää....). Nyt uskaltaa laittaa vain nestettä pissapoikaan, öljyä moottoriin ja bensaa tankkiin. 12 vuotta vanhaan kulkupeliin... :lol:
----------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
Mulla oli kerran Mondeo, josta kului sulakekotelon pohja puhki. (tyyppivika) Ajonesto päälle ja merkkihuoltoreissu. Muilla ei ollut purkukoodia. Onneksi vakuutus maksoi hinausauton.

Nykyautot on perseestä. Ostin mopon.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

^Näin äskettäin foortin mainoksen missä ei tarvi avainta käyttää,
riittää että se on lähistöllä.
Senhän vois lähteissä niellä ja kakkii vasta kotona, no problem. :D
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
jaakko33
Viestit: 532
Liittynyt: 06 Helmi 2009 15:07

Viesti Kirjoittaja jaakko33 »

rellusitikka kirjoitti:Piilottamisessa kannattaa huomioida että nykyaikaiset avaimet on täynnä
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
Siellä avaimen muovin sisällä on pieni siru, joka aktivoituu kun avain on virtalukossa. Itse olen harrastanut avovesiuintia (kuntotriathlonia) avain kiinnitettynä uimahousujen naruihin - kun en keksinyt muuta turvallista säilytyspaikkaa avaimelle.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

jaakko33 kirjoitti:
rellusitikka kirjoitti:Piilottamisessa kannattaa huomioida että nykyaikaiset avaimet on täynnä
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
Siellä avaimen muovin sisällä on pieni siru, joka aktivoituu kun avain on virtalukossa. Itse olen harrastanut avovesiuintia (kuntotriathlonia) avain kiinnitettynä uimahousujen naruihin - kun en keksinyt muuta turvallista säilytyspaikkaa avaimelle.
No niin, joopa joo.
Mää kun kaikki tietävänä kerkesin tilata tämmösen filariinkin. :shock:

Edit: Voi sen avaimen siitä huolimatta harakka viedä. :roll:
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
tapani vaeltaja
Viestit: 571
Liittynyt: 08 Helmi 2012 10:37

Viesti Kirjoittaja tapani vaeltaja »

xxx
Viimeksi muokannut tapani vaeltaja, 18 Touko 2012 02:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Kyllähän se avain pysyy tallessa kun sen talteen laittaa. Kaikki muut syyt auton käynnistymättömyyteen vaelluksen jälkeen ovat yleisempiä kuin avaimen hukkaaminen.

Akku oli tyhjä vuosi sitten pitkäperjantaina, kun palasin autolle Ailigasjängän poroaidan viereen. Oli yksinkertaisesti simahtanut, vaikka vasta alla kolme vuotta vanha. Laittavat uusiin autoihin todella huonoja akkuja nykyään.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Ennenvanhaan oli aika varma konsti kun irroitti akkukaapelin lähtiessä,
nykyään pitää olla sen satakakskymmentä koodia tallessa jos meinaat
koslan käynnistää ja ees ratiota kuunnella. :(
Ja tietokone ilmoittaa:
Älä käynnistä, ota yhteys huoltoon, sekä joka summeri piipittää. :evil:
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

rellusitikka kirjoitti:Ennenvanhaan oli aika varma konsti kun irroitti akkukaapelin lähtiessä,
nykyään pitää olla sen satakakskymmentä koodia tallessa jos meinaat
koslan käynnistää ja ees ratiota kuunnella. :(
Ja tietokone ilmoittaa:
Älä käynnistä, ota yhteys huoltoon, sekä joka summeri piipittää. :evil:
Ei se akkukaapelin irrotus auta, jos koko patteri on tullut tiensä päähän eikä ota enää virtaa vastaan.

Itse sain käynnistysapua paikalliselta hinausliikkeltä erittäin nopeasti. Auton käynnistyi ja ihme: vaikka hirmuinen valoshow kertoikin auton todennäköisesti räjähtävän jos ajan, sain sen ajettua Ivalon ST:lle, jossa ostin ja vaihdoin itse uuden akun.

Ja vaikka oli pitkäperjantai, olin jo puoliltapäivin matkalla kohti etelää.

Sen verran opin, että jos ei ole virtaa, niin näistä uusista autoista ei tahdo saada edes ovia auki rattilukosta puhumattakaan.

Pitäs lopettaa koko autoilu, mutta liha on heikko.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

Mulla oli kerran sitikan xara tiisseli, muija oli sillä liikenteessä
muutaman kymmenen kilsan päässä se soitti että koetaulussa
vilkkuu iso punainen valo ja jokin symbolivalo palaa.
Käskin kattoo manuaalista symbolin tarkoituksen:
Moottorivika, lopeta ajaminen ja ota yhteys huoltoon.
Sanoin että jos lämmöt ja öljynpaineet on ok, niin kotiin vaan,
kun auto toimi muuten normaalisti.
No, huollossa tietokone kiinni ja huoltomies kertoi koneen ilmoittavan
pakokaasujen kierrätys antureiden vioittuneen, minua kylmäsi, kuulosti
kalliilta.
Hintaa kysellessäni huoltomies lohdutteli että ei maksa kuin nollauksen, 35 €.
Autossani ei ollut tuota kierrätys juttua, mutta boksi on sama kuin niissä
jossa sellainen on, kuulemma ns. haamuvika. :evil:
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

rellusitikka kirjoitti:Mulla oli kerran sitikan xara tiisseli, muija oli sillä liikenteessä
muutaman kymmenen kilsan päässä se soitti että koetaulussa
vilkkuu iso punainen valo ja jokin symbolivalo palaa.
Käskin kattoo manuaalista symbolin tarkoituksen:
Moottorivika, lopeta ajaminen ja ota yhteys huoltoon.
Sanoin että jos lämmöt ja öljynpaineet on ok, niin kotiin vaan,
kun auto toimi muuten normaalisti.
No, huollossa tietokone kiinni ja huoltomies kertoi koneen ilmoittavan
pakokaasujen kierrätys antureiden vioittuneen, minua kylmäsi, kuulosti
kalliilta.
Hintaa kysellessäni huoltomies lohdutteli että ei maksa kuin nollauksen, 35 €.
Autossani ei ollut tuota kierrätys juttua, mutta boksi on sama kuin niissä
jossa sellainen on, kuulemma ns. haamuvika. :evil:
Eli softabugi. On ne yksiä perkeleitä semmmoset softat :roll:
tst
Viestit: 6550
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re:

Viesti Kirjoittaja tst »

Jha kirjoitti: 20 Huhti 2012 14:06 Vanha keino on viedä avain puunoksaan muutaman kymmenen metrin päähän autosta.
Kerran kevensin taakkaa :? ja piilotin auton avaimet ja luultavasti myös kotiavaimet muutaman metrin päähän autosta kiven alle. Reissussa ollessa mulkerot olivat teloneet autoni ja muistaakseni myös murkun auton Kalkkoaivin tien loppupäässä. "Avainkiven" viereinen kivi oli myös nostettu maasta ja käytetty tuohon telomiseen. Tein muuten vermeen joka voi olla apuna jos auto jää jumiin johonkin liejuun. Kiinnitin vanhan räsymaton toiseen päätyyn poikittain tukevan laudanpätkän (32mm) ja asensin siihen kolme pitkää ja jykevää metallitappia jotka saa juntattua maahan auton etupuolelle ja maton toinen pää olisi hädän hetkellä tarkoitus survoa eturenkaan alle ja auto siis etuveto.
Vastaa Viestiin