Auto lukossa ?
- rellusitikka
- Viestit: 2645
- Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
- Paikkakunta: Toholampi
Piilottamisessa kannattaa huomioida että nykyaikaiset avaimet on täynnä
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
Auton ajonestojärjestelmä saattaa kaivata koodia avaimelta.
Eikös nuo varislinnut ole legendan mukaan kiinnostunut kaikesta kiiltävästä,
meinaan vaan tuota oksalla ylimmällä piiloa.
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
Auton ajonestojärjestelmä saattaa kaivata koodia avaimelta.
Eikös nuo varislinnut ole legendan mukaan kiinnostunut kaikesta kiiltävästä,
meinaan vaan tuota oksalla ylimmällä piiloa.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Sori, offtopic...Firman kahvipöydässä on usein keskusteltu siitä, mitä nykyautoille tapahtuu, kun ne tietokoneet alkavat olla tarpeeksi hapettuneita tai läpiruostuneita. Kaikenlaista legendaa saa jo kuulla (auto ei suostu pysähtymään, ilmoittaa tulleensa varastetuksi, jarrut häviää....). Nyt uskaltaa laittaa vain nestettä pissapoikaan, öljyä moottoriin ja bensaa tankkiin. 12 vuotta vanhaan kulkupeliin...
----------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
----------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
Mulla oli kerran Mondeo, josta kului sulakekotelon pohja puhki. (tyyppivika) Ajonesto päälle ja merkkihuoltoreissu. Muilla ei ollut purkukoodia. Onneksi vakuutus maksoi hinausauton.Kuukkeli kirjoitti:Sori, offtopic...Firman kahvipöydässä on usein keskusteltu siitä, mitä nykyautoille tapahtuu, kun ne tietokoneet alkavat olla tarpeeksi hapettuneita tai läpiruostuneita. Kaikenlaista legendaa saa jo kuulla (auto ei suostu pysähtymään, ilmoittaa tulleensa varastetuksi, jarrut häviää....). Nyt uskaltaa laittaa vain nestettä pissapoikaan, öljyä moottoriin ja bensaa tankkiin. 12 vuotta vanhaan kulkupeliin...
----------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
Nykyautot on perseestä. Ostin mopon.
Ei oo häränpäivää!!
- rellusitikka
- Viestit: 2645
- Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
- Paikkakunta: Toholampi
Siellä avaimen muovin sisällä on pieni siru, joka aktivoituu kun avain on virtalukossa. Itse olen harrastanut avovesiuintia (kuntotriathlonia) avain kiinnitettynä uimahousujen naruihin - kun en keksinyt muuta turvallista säilytyspaikkaa avaimelle.rellusitikka kirjoitti:Piilottamisessa kannattaa huomioida että nykyaikaiset avaimet on täynnä
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
- rellusitikka
- Viestit: 2645
- Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
- Paikkakunta: Toholampi
No niin, joopa joo.jaakko33 kirjoitti:Siellä avaimen muovin sisällä on pieni siru, joka aktivoituu kun avain on virtalukossa. Itse olen harrastanut avovesiuintia (kuntotriathlonia) avain kiinnitettynä uimahousujen naruihin - kun en keksinyt muuta turvallista säilytyspaikkaa avaimelle.rellusitikka kirjoitti:Piilottamisessa kannattaa huomioida että nykyaikaiset avaimet on täynnä
elektroniikkaa, joten vesitiivis piilo on eduksi.
Mää kun kaikki tietävänä kerkesin tilata tämmösen filariinkin.
Edit: Voi sen avaimen siitä huolimatta harakka viedä.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
-
- Viestit: 571
- Liittynyt: 08 Helmi 2012 10:37
Kyllähän se avain pysyy tallessa kun sen talteen laittaa. Kaikki muut syyt auton käynnistymättömyyteen vaelluksen jälkeen ovat yleisempiä kuin avaimen hukkaaminen.
Akku oli tyhjä vuosi sitten pitkäperjantaina, kun palasin autolle Ailigasjängän poroaidan viereen. Oli yksinkertaisesti simahtanut, vaikka vasta alla kolme vuotta vanha. Laittavat uusiin autoihin todella huonoja akkuja nykyään.
Akku oli tyhjä vuosi sitten pitkäperjantaina, kun palasin autolle Ailigasjängän poroaidan viereen. Oli yksinkertaisesti simahtanut, vaikka vasta alla kolme vuotta vanha. Laittavat uusiin autoihin todella huonoja akkuja nykyään.
- rellusitikka
- Viestit: 2645
- Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
- Paikkakunta: Toholampi
Ennenvanhaan oli aika varma konsti kun irroitti akkukaapelin lähtiessä,
nykyään pitää olla sen satakakskymmentä koodia tallessa jos meinaat
koslan käynnistää ja ees ratiota kuunnella.
Ja tietokone ilmoittaa:
Älä käynnistä, ota yhteys huoltoon, sekä joka summeri piipittää.
nykyään pitää olla sen satakakskymmentä koodia tallessa jos meinaat
koslan käynnistää ja ees ratiota kuunnella.
Ja tietokone ilmoittaa:
Älä käynnistä, ota yhteys huoltoon, sekä joka summeri piipittää.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Ei se akkukaapelin irrotus auta, jos koko patteri on tullut tiensä päähän eikä ota enää virtaa vastaan.rellusitikka kirjoitti:Ennenvanhaan oli aika varma konsti kun irroitti akkukaapelin lähtiessä,
nykyään pitää olla sen satakakskymmentä koodia tallessa jos meinaat
koslan käynnistää ja ees ratiota kuunnella.
Ja tietokone ilmoittaa:
Älä käynnistä, ota yhteys huoltoon, sekä joka summeri piipittää.
Itse sain käynnistysapua paikalliselta hinausliikkeltä erittäin nopeasti. Auton käynnistyi ja ihme: vaikka hirmuinen valoshow kertoikin auton todennäköisesti räjähtävän jos ajan, sain sen ajettua Ivalon ST:lle, jossa ostin ja vaihdoin itse uuden akun.
Ja vaikka oli pitkäperjantai, olin jo puoliltapäivin matkalla kohti etelää.
Sen verran opin, että jos ei ole virtaa, niin näistä uusista autoista ei tahdo saada edes ovia auki rattilukosta puhumattakaan.
Pitäs lopettaa koko autoilu, mutta liha on heikko.
- rellusitikka
- Viestit: 2645
- Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
- Paikkakunta: Toholampi
Mulla oli kerran sitikan xara tiisseli, muija oli sillä liikenteessä
muutaman kymmenen kilsan päässä se soitti että koetaulussa
vilkkuu iso punainen valo ja jokin symbolivalo palaa.
Käskin kattoo manuaalista symbolin tarkoituksen:
Moottorivika, lopeta ajaminen ja ota yhteys huoltoon.
Sanoin että jos lämmöt ja öljynpaineet on ok, niin kotiin vaan,
kun auto toimi muuten normaalisti.
No, huollossa tietokone kiinni ja huoltomies kertoi koneen ilmoittavan
pakokaasujen kierrätys antureiden vioittuneen, minua kylmäsi, kuulosti
kalliilta.
Hintaa kysellessäni huoltomies lohdutteli että ei maksa kuin nollauksen, 35 €.
Autossani ei ollut tuota kierrätys juttua, mutta boksi on sama kuin niissä
jossa sellainen on, kuulemma ns. haamuvika.
muutaman kymmenen kilsan päässä se soitti että koetaulussa
vilkkuu iso punainen valo ja jokin symbolivalo palaa.
Käskin kattoo manuaalista symbolin tarkoituksen:
Moottorivika, lopeta ajaminen ja ota yhteys huoltoon.
Sanoin että jos lämmöt ja öljynpaineet on ok, niin kotiin vaan,
kun auto toimi muuten normaalisti.
No, huollossa tietokone kiinni ja huoltomies kertoi koneen ilmoittavan
pakokaasujen kierrätys antureiden vioittuneen, minua kylmäsi, kuulosti
kalliilta.
Hintaa kysellessäni huoltomies lohdutteli että ei maksa kuin nollauksen, 35 €.
Autossani ei ollut tuota kierrätys juttua, mutta boksi on sama kuin niissä
jossa sellainen on, kuulemma ns. haamuvika.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Eli softabugi. On ne yksiä perkeleitä semmmoset softatrellusitikka kirjoitti:Mulla oli kerran sitikan xara tiisseli, muija oli sillä liikenteessä
muutaman kymmenen kilsan päässä se soitti että koetaulussa
vilkkuu iso punainen valo ja jokin symbolivalo palaa.
Käskin kattoo manuaalista symbolin tarkoituksen:
Moottorivika, lopeta ajaminen ja ota yhteys huoltoon.
Sanoin että jos lämmöt ja öljynpaineet on ok, niin kotiin vaan,
kun auto toimi muuten normaalisti.
No, huollossa tietokone kiinni ja huoltomies kertoi koneen ilmoittavan
pakokaasujen kierrätys antureiden vioittuneen, minua kylmäsi, kuulosti
kalliilta.
Hintaa kysellessäni huoltomies lohdutteli että ei maksa kuin nollauksen, 35 €.
Autossani ei ollut tuota kierrätys juttua, mutta boksi on sama kuin niissä
jossa sellainen on, kuulemma ns. haamuvika.
Re:
Kerran kevensin taakkaa ja piilotin auton avaimet ja luultavasti myös kotiavaimet muutaman metrin päähän autosta kiven alle. Reissussa ollessa mulkerot olivat teloneet autoni ja muistaakseni myös murkun auton Kalkkoaivin tien loppupäässä. "Avainkiven" viereinen kivi oli myös nostettu maasta ja käytetty tuohon telomiseen. Tein muuten vermeen joka voi olla apuna jos auto jää jumiin johonkin liejuun. Kiinnitin vanhan räsymaton toiseen päätyyn poikittain tukevan laudanpätkän (32mm) ja asensin siihen kolme pitkää ja jykevää metallitappia jotka saa juntattua maahan auton etupuolelle ja maton toinen pää olisi hädän hetkellä tarkoitus survoa eturenkaan alle ja auto siis etuveto.