Joo. Kokeilin tommostakin, sen hyvä puoli oli se että kun tolla kerranUmpihanki kirjoitti:Tai hommaa rellu tämmönen .
päräytin keskustaan niin sain paluukyydin autolla Pitkäänniemeen.
Joo. Kokeilin tommostakin, sen hyvä puoli oli se että kun tolla kerranUmpihanki kirjoitti:Tai hommaa rellu tämmönen .
Eihän nuo vaan mitään teini hyppyreitä oo? Olis mykava jos vois leiskauttaaUmpihanki kirjoitti:Löytyy täältä.rellusitikka kirjoitti:
Vaikea on löytää itselle sopiva laji. Hmm. Jaa, joo, Onko Tampereella
hyppyrimäkeä?
Tommonen hoppa . Meikäläisen kortteeri sijaitsee vajaan kilometrin päässä hyppyreistä. En kyllä laskis edes pienemmästä. Pispalassa oli aikoinaan hyppyri, tai paremminkin Tahmelassa. Samaten Kalevankaankaalla, ja tais niitä olla muuallakin.rellusitikka kirjoitti: Eihän nuo vaan mitään teini hyppyreitä oo? Olis mykava jos vois leiskauttaa
kerralla tänne Hyhkyyn asti.
Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.Suklaajuna kirjoitti:Ei tuo Jusemiitti välttämättä sen kalliimmaksi tule, kuin mikä tahansa muukaan ns. peruspyörä. Aika pitkälti noissa käytetään samoja komponentteja, kuin (muka) laatumerkkien edullisen pään malleissa. Rungotkin lienevät myös pitkälti samoista Taiwanin tehtaista peräisin, niihin vain lätkäistään halutut tarrat.
...
Olen saanut vanteen hajalle (katkesi liitoskohdasta) vain 1970-luvun Crescentistä, jota ainakin silloin pidettiin laatumerkkinä. Ehkä kysymyksessä oli hyvä merkki, mutta huono vanne.K-nen kirjoitti:- - -
Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.
Tietenkin voi ajatella, että huolellinen vanteiden oikeaoppinen hoito estäisi hajoamisia. En kuitenkaan ole saanut hieman parempia vanteita arkiajossa rikki.
Kun tavallinen polkija vie fillarinsa huoltoon niin hän tuskin tietää varaosamerkkejä vaan hänelle riittää tieto että vaikkapa jarrupalat vaihdetaan.Micke kirjoitti:Fillarihuollossakin laitetaan varmaan asiakkaan halun mukaan halpa tai hyvä varaosa tilalle. Bilteman fillariosissakin oli kyllä ainakin muutamavuosi sitten Tekron osia, jotka ovat jossain merkki- ja halpisosien välillä ainakin hinnaltaan, eli bilatemastakin voi saada ainakin kohtuullista. Ja vaijereissa ei taida olla kovinkaan tarkaa, muu kuin oikea läpimitta kuoren suhteen ja ettei ole rispaantunut.
Jos joku haluaa ostaa jopon, niin multa saisi sinisen noin 5 kilsaa ajetun, vuoden vanhan jopon 200 eurolla. Ei ole käyttöä moiselle kidutuslaitteelle. Uusi maksanee noin 350 euroa.
Olen kokeillut paria halvimman hintaluokan fillaria jatkuvassa työmatka-ajossa, eivätkä kokemukset olleet kovinkaan rohkaisevia.pena kirjoitti:Olen saanut vanteen hajalle (katkesi liitoskohdasta) vain 1970-luvun Crescentistä, jota ainakin silloin pidettiin laatumerkkinä. Ehkä kysymyksessä oli hyvä merkki, mutta huono vanne.K-nen kirjoitti:- - -
Parista halpapyörästä nopeimmin -jopa nopeasti- ovat hajonneet vanteet. Polkimet ovat myös menneet melko nopeasti vaihtoon.
Tietenkin voi ajatella, että huolellinen vanteiden oikeaoppinen hoito estäisi hajoamisia. En kuitenkaan ole saanut hieman parempia vanteita arkiajossa rikki.
Muutenkin näyttää siltä, että muut osaavat fillarin rikkomisen jalon taidon paljon paremmin kuin minä. Ehkä poljetuilla kilometreilläkin on jotakin yhteyttä asiaan .
Ja kun olen käyttänyt tälläista tavallista huoltoa läheisyyden ja joustavuuden takia, niin myöskään heiltäpäin osapolitiikasta ei saa aina hyvin tietoa. Yleensä kyllä jarrupalat on huoltoa tilatessa katsottu jo hyllystä ja hinta kirjattu siinä, mutta toisen kerran kun esim. takapakan kohdalla kysyin, mitä käyttävät, niin vastaus oli "hyviä" .Hamalainen kirjoitti: Kun tavallinen polkija vie fillarinsa huoltoon niin hän tuskin tietää varaosamerkkejä vaan hänelle riittää tieto että vaikkapa jarrupalat vaihdetaan.
Apu löytyi Italiaanon tekemästä satulasta, niillähän oli sarja penkkejärellusitikka kirjoitti:Joo, saattaa olla näillä nyky vempeleillä oma vika jos pylly kärsii,
jos laittaisin painoa enemmän käsille niin saattais se auttaa pyllyyn.
ps. Kyllä mää ainakin kokeilen semmosta perus satulaa.