Kuusamon uusi retkiside

Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

goldfinger kirjoitti:Nopea kysymys, en jaksanut alkaa lukea ketjua läpi.

Sopiiko 46 naali/rokka finngrip easy siteiin?

Kiitos.
Ainakin koon 46 Naali sopii Easy Gripeihin.


goldfinger
Viestit: 74
Liittynyt: 16 Heinä 2007 07:27

Viesti Kirjoittaja goldfinger »

Kiitos.
Avatar
p.kivela
Viestit: 777
Liittynyt: 10 Touko 2008 08:20

Viesti Kirjoittaja p.kivela »

Kesäinen päivitys aiheeseen. Enolla on ollut nämä siteet viime talven käytössä. Kuulemma pelaavat hyvin noin -20 C pakkaseen asti, jonka jälkeen ainakin jotkut saappaat kovettuvat niin, että side irtoilee välillä. Jos laittaa nilkan yli jonkin kuminauhakoukun niin asia ratkeaa sillä.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Katselin ennen joulua kaupassa taas Kuusamon siteitä, vaikka en ostamassa ollutkaan. Kärkikuppia on taas muutettu/kehitetty. Siihen on lisätty kiristysremmin tapainen, ilmeisesti estämään paremmin kengän lipsahtamista pois kupista.

Kuvahaulla uutuudesta ei löytynyt mitään ja kaupassakaan ei tullut kuvattua....
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Louestaja kirjoitti:Katselin ennen joulua kaupassa taas Kuusamon siteitä, vaikka en ostamassa ollutkaan. Kärkikuppia on taas muutettu/kehitetty. Siihen on lisätty kiristysremmin tapainen, ilmeisesti estämään paremmin kengän lipsahtamista pois kupista.

Kuvahaulla uutuudesta ei löytynyt mitään ja kaupassakaan ei tullut kuvattua....
Kaikki tiet vievat Roomaan? Eli jotain nykyisen ja taman
http://lumimies.omaverkkokauppa.fi/epag ... ducts/9213
valilta?

Uskon Suomen armeijaan tuotetestausorganisaationa, mutta ruuvien korkkaustarinat (kun ne vaan jatkuvat) huolestuttavat kylla minua.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

luuppi kirjoitti:
Louestaja kirjoitti:Katselin ennen joulua kaupassa taas Kuusamon siteitä, vaikka en ostamassa ollutkaan. Kärkikuppia on taas muutettu/kehitetty. Siihen on lisätty kiristysremmin tapainen, ilmeisesti estämään paremmin kengän lipsahtamista pois kupista.

Kuvahaulla uutuudesta ei löytynyt mitään ja kaupassakaan ei tullut kuvattua....
Kaikki tiet vievat Roomaan? Eli jotain nykyisen ja taman
http://lumimies.omaverkkokauppa.fi/epag ... ducts/9213
valilta?

Uskon Suomen armeijaan tuotetestausorganisaationa, mutta ruuvien korkkaustarinat (kun ne vaan jatkuvat) huolestuttavat kylla minua.
No tuo kiinnitysremmi mun tekstissä ehkä johti harhaan? Ei siinä mun mielestä vieläkään ollut mitään solkia, joita pitäisi kumartua aukomaan? Täytyy koettaa käydä uudestaan kurkkaamassa vähän tarkemmin. :wink:
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

olisi kiinnostavaa, kun hinku yhden siteen systeemiin on kova, muttei haluais koekaniinivaiheeseen mukaan, kuitenkaan
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Tossa nyt pari valokuvaa uudesta kärkikupista. Tuollainen lippalakeista tuttu kiristysidea. Jos ymmärrän, niin tuo asetellaan kerran oikeaan mittaan kengän mukaan ja käytetään sitten. Ei niin, että kirrataan ja löysätään joka kerta, kun suksi kiinnitetään ja otetaan pois? Itellä nyt kuitenkin kahdet edelliset revisiot koeajossa, joten kolmansia ei vähään aikaan tarvetta hankkia?

(Noin äkkiä katottuna, tuossa voi käydä niinkin, ettei tuo kiristys olekaan parannus, toivotatvasti olen väärässä. :oops: )

Kuva

Kuva
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Avatar
Resupekka
Viestit: 1245
Liittynyt: 12 Tammi 2006 17:51

Viesti Kirjoittaja Resupekka »

Näinköhän tuosta siteestä saadaan luotettavaa, perinteisen eräsiteen korvaajaa? Kohtalaisen pitkään tuntuvat lastentaudit vaivaavan.
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Onhan tuo kärkikuppi paljon paremman näköinen kuin aiempi.
Avatar
Timoa
Viestit: 1619
Liittynyt: 13 Helmi 2008 17:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoa »

Mulla itse siteen metalliosat on tasan kengän kärjen levysiä. Suksi on kapeampi madshus glittertind. Hiihtäessä tuo "kuppi" hinkkaa hankeen aikalailla. Olisiko jotain hyvää vinkkiä uudelle kärkikupille? Siteen idean haluan säilytää eli irtohihnaratkaisut kengän yli ei tule kysymykseen. Ne toimivat toki ihan hyvin kun kokeilin viime talvena, mutta suksea ei saa jalasta ilman hihnan löysäämistä.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

onko tuosta "Hiihtäessä tuo "kuppi" hinkkaa hankeen aikalailla" haittaa muuta kuin kovilla laduilla?
- vai ajattelitko kestavyytta pitkassa juoksussa?
Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Jos kuppi on enintään kengän leveimmän kohdan levyinen, se ei hinkkaa yhtään sen enempää, vaan suojaa. Jos se on leveämpi, se sekä hinkkaa että suojaa kengän sivuja. Itseltäni yhdet hiihtokengät kuluivat sivuista lähes puhki.

Lähinnä mietin, kuinka jäykkä jalkineen pohjan on oltava pysyäkseen siteessä luotettavasti kiinni. Varsinaisissa hiihtojalkineissahan on jäykät pohjat, mutta jos käyttää vaihtojalkineiden kanssa. Vaikkapa Kuoma.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Avatar
Timoa
Viestit: 1619
Liittynyt: 13 Helmi 2008 17:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoa »

Pepi kirjoitti:Jos kuppi on enintään kengän leveimmän kohdan levyinen, se ei hinkkaa yhtään sen enempää, vaan suojaa. Jos se on leveämpi, se sekä hinkkaa että suojaa kengän sivuja. Itseltäni yhdet hiihtokengät kuluivat sivuista lähes puhki.

Lähinnä mietin, kuinka jäykkä jalkineen pohjan on oltava pysyäkseen siteessä luotettavasti kiinni. Varsinaisissa hiihtojalkineissahan on jäykät pohjat, mutta jos käyttää vaihtojalkineiden kanssa. Vaikkapa Kuoma.
Kuppi on noin 3 cm leveämpi kuin kenkäni. Kovassa hangessa missä suksi uppoaa vähäsen niin kuppi hinkkaa yllättävän voimakkaasti, samoin jos seurailee valmista latua. Kuva siteen leveydestä

Mielenkiinnosta kokeilin lenkkareilla salomon xa pro ja ne pysyi kiinni ihan hyvin, mutta testilenkki ei ollut montaa sataa metriä. Taukokenkien kanssa siteen takaraudan saa aika hyvin irtohihnalla nilkan ympäri kiinni. Silloin pysyy varmasti, mutta siteen hyvä ominaisuus eli helposti irrotettavuus häviää.
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

Tuo leveämpi kärkikuppi taitaa sopia paremmin rokkaan kun edellinen versio.
Vastaa Viestiin