Eräkärry
^ Tuo Dixon näyttää toimivan kutakuinkin samoin kuin tämä eräkärry.
Hämis, katsopa tätä:
[youtube][/youtube]
Talvilisävarusteella saa ympärivuotisen ainakin etelä-Suomeen
Hämis, katsopa tätä:
[youtube][/youtube]
Talvilisävarusteella saa ympärivuotisen ainakin etelä-Suomeen
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Toki toki, taitaa olla edessä muutama kylmä kylpy Ikis, Dixon rollerpakissa on se ongelma että vyöhön kiinnitys on löysä jos katsot tarkemmin ne rollerpakin videot niin huomaat että kuormat ovat melkein tyhjiä.
Luulen että 16" rengas menee vielä sellaisessa lumessa missä viitsii kävellä. Sen jälkeen siirryn ahkioon ja suksiin.
Luulen että 16" rengas menee vielä sellaisessa lumessa missä viitsii kävellä. Sen jälkeen siirryn ahkioon ja suksiin.
Nukuin levottomasti ja aloin nähdä Minotauruksen tyylisen vaeltajan - Eräpyörän, jossa edessä eräretkeilijän näköistä ja takana pyöräretkeilijän pyörän takaosa näköistä pyörälaukkuineen ison 28" pyörän molemmin puolin ja pyörän päällä tarakan, josta laukut roikkuivat ja tarakan päällä vielä jotakin kevyttä tavaraa. Näytti olleen etupyörän napa ja siinä dynamo sähkön tuottamiseen. Tarakasta lähti aisat eteen ja haarukan tapainen alas pyörän napaan. Tässä vaiheessa herätyskello soi.....Aaro kirjoitti:Eikös se painopiste pitäisi saada suoraan pyörän navan yläpuolelle niin aisa ei painaisi vetäjää. Runko olisi silloin L:n muotoinen, pyörän napa lyhemmän sakaran päässä ja pyörä kooltaan 24" ainakin. Huteruus pitäisi eliminoida hyvällä kytkennällä vetäjään.
-
- Viestit: 3511
- Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40
Ja mihinkään muuhun kuin painavaan kuormaan, ei kärryjä tarvitakkaan. Tai no, ehkä julmasti tilaa vievän lastin kuljettamiseen. Omat kärrytarpeeni kohdistuvat sellaiseen vaellukseen, jolloin voisi ottaa mukaan ison teltan ja paljon "hyvää" murkinaa kuukaudeksi. Eikä muukaan rekvisiitta olisi pahitteeksi, kun kerran olisi mahdollisuus kiskoa taakkaansa perässä, eikä hartioilla.Hamalainen kirjoitti:Kukapa ei kävelisi tytön perässä nöyrästi Mutta katsoppa kuinka kevyt kuorma on. Painavammalla kuormalla kärry vaappuisi melkoisesti
Edelleenkehittelyä. Entäs jos painopisteen saisikin oman navan yläpuolelleAaro kirjoitti:Eikös se painopiste pitäisi saada suoraan pyörän navan yläpuolelle niin aisa ei painaisi vetäjää. Runko olisi silloin L:n muotoinen, pyörän napa lyhemmän sakaran päässä ja pyörä kooltaan 24" ainakin. Huteruus pitäisi eliminoida hyvällä kytkennällä vetäjään.
Oikeasti mielessä oli rollaattorin ja rinkan yhdistelmä. Paino olisi rollaattorin tukemassa rinkassa ja vaeltelija kävelisi häkkyrän sisässä. Pyörät edessä ja takana, jaloilla hyvä kävelytila?
Tulikohan keksittyä polkupyörä tai "polkupyörä" uudestaan? Puupääkin keksi aina lisää ruutia.
Jos painopiste on suoraan pyörän päällä, niin se pyrkii huojahtelemaan jokaiseen mahdolliseen suuntaan, mikä aiheuttaa tempoilua valjaisiin. Parempi että on hieman "aisapainoa", jolloin kulku on vakaampaa ja ohjautuvuus parempi.Aaro kirjoitti:Eikös se painopiste pitäisi saada suoraan pyörän navan yläpuolelle niin aisa ei painaisi vetäjää. Runko olisi silloin L:n muotoinen, pyörän napa lyhemmän sakaran päässä ja pyörä kooltaan 24" ainakin. Huteruus pitäisi eliminoida hyvällä kytkennällä vetäjään.
Itse jäin miettimään, että jousitettu pyöränripustus fillareiden takapyörien tyyliin tekisi kulusta tasaisempaa. Mutta sen pitäisi sitten olla kuorman mukaan säädettävä, ettei siitä syntyisi jatkuvaa keinutusliikettä, mitä nyt ei kestä kukaan pidemmän päälle. Toisaalta jousitus nostaisi varmaan liikaa koko setin painoa ja lisäisi vikaantumiskohteita, joten typerä idea koko jousitus.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Kevyellä oikean mittaisella kaasujousella saadaan iskunvaimennus sekä keinuminen kuriin.Louestaja kirjoitti:
Itse jäin miettimään, että jousitettu pyöränripustus fillareiden takapyörien tyyliin tekisi kulusta tasaisempaa. Mutta sen pitäisi sitten olla kuorman mukaan säädettävä, ettei siitä syntyisi jatkuvaa keinutusliikettä, mitä nyt ei kestä kukaan pidemmän päälle. Toisaalta jousitus nostaisi varmaan liikaa koko setin painoa ja lisäisi vikaantumiskohteita, joten typerä idea koko jousitus.