Vaellusvarusteet vanhanajan tyyliin?

Daimos
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Joulu 2009 23:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Daimos »



Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Mukavia linkkejä.
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Ei nyt ikivanhaa, mutta mun vanhaa.
Satulareppu on vm: SA Int.32 . Kyllä silläkin retkeili.
Ensimmäinen rinkkani oli mallia Anttila. Mitä lie kerniä ollut.
Harjateltta oli mallia todella halpa, ja tietenkin puuvillaa.

Kuva

Tämä pläjäys, on tuon Saariselkä filmin "syytä".
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Just tuollanen satulareppu pitäs löytää, oikeesti wanha.

Mielenkiintosia vanhat kamppeet, verrattuna uusiin.
Kohti korpea,kiitos.
pesala
Viestit: 2577
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:46
Paikkakunta: länsisuomi

Viesti Kirjoittaja pesala »

Yks tyhmä (todella) kysymys : miks pitää olla wanhaa tawaraa , ennenkuin voi olla vaeltaja/retkeilijä :shock:

Siis eikö voi olla nykyaikaista rompetta , vai pitääkö olla kaikki " kivikaudelta" :D , (tulukset ja vastaavat), ennenkuin voi laskea itsensä " vaeltajaksi.

( Älkää musta välittäkö)

Kysyn vaan. ( Tietty voin taas olla väärässäkin , mutta en usko )
Avatar
varg62
Viestit: 5825
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.Ei kukaan noilla varusteilla kulkenut olisi ottanut omiaan takaisin ikinä,jos olisi päässyt kokeleen näitä uusia.Roskiin olisi mennyt.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Kaippa se on niinkun äiti ja tytär, toiset tykkä toisesta ja toiselle kelpaa kaikki. EN minä ainakaan väitä että wanhat kamat tekee kenestäkään mitään, saati vaeltajaa, mutta siinä missä ite olen kiinnostunut vanhoista retkeilivälineistä, niin sallin toisten sekoilla keventelyjensä parissa.

Ehkä tuo liittyy myös siihen mitä reissuiltaan hakee, minkälaisia kokemuksia.
Kohti korpea,kiitos.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

varg62 kirjoitti:En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.
Moni on hurahtanut uudelleen LP levyihin, ikivanhoihin autoihin, ynnä muuhun menneeseen. Miksei siis voisi innostua vanhoista retkeilyvälineistä.
Vänkäri kirjoitti: Ehkä tuo liittyy myös siihen mitä reissuiltaan hakee, minkälaisia kokemuksia.
Yksi vastaus voi olla ^.

Minä en kuulu oikein kumpaankaan klaaniin. En säilyttäjiin enkä uudistajiin. Tai no aika-ajoin tulee piipahdettua kummassakin leirissä tuulia haistelemassa.
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Umpihanki kirjoitti:
varg62 kirjoitti:En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.
Moni on hurahtanut uudelleen LP levyihin, ikivanhoihin autoihin, ynnä muuhun menneeseen.
Putkiradiosta en haaveile, sillä sen on edelleenkin käytössä. Samoin LP-levyt.
Umpihanki kirjoitti:Miksei siis voisi innostua vanhoista retkeilyvälineistä.
Innostua voi, mutta samalla saa varautua arvosteluun eli "väärin vaellettu" tälläkin tyylillä.
K-nen

Viesti Kirjoittaja K-nen »

Mielestäni on vain hyvästä käydä kurkkimassa ja kokeilemassa kaikkea mahdollista ja paria mahdotontakin: turhat ennakkoluulot karisevat ja suhde omaan aikaisempaan tyyliin saattaa joko syventyä tai muuttua.
Heikki
Viestit: 1820
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Minä kun olen paremminkin noita melontamiehiä, niin olen jo pitkän aikaa haaveillut aidosta tuohikanootista tai kangas/puukanootista. Suomesta ei vain löydy tuota kanoottikoivua ja silloin olisi tuonnin varassa. Suurella lännellähän noita tehdään edelleenkin. Kukaan ei taida tehdä suomessa noita kangas/puukanootejakaan. Itseltä se saattaisi onnistua, mutta laiskuus vaivaa.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

Heikki kirjoitti:Minä kun olen paremminkin noita melontamiehiä, niin olen jo pitkän aikaa haaveillut aidosta tuohikanootista tai kangas/puukanootista. Suomesta ei vain löydy tuota kanoottikoivua ja silloin olisi tuonnin varassa. Suurella lännellähän noita tehdään edelleenkin. Kukaan ei taida tehdä suomessa noita kangas/puukanootejakaan. Itseltä se saattaisi onnistua, mutta laiskuus vaivaa.
Itte asiassa,

viime kesänä, olin hakemassa rautatavaraa yhdestä suulista, ja katossa huomasin kangaskanootin, josta oli kankaat kadonneet ,ja hieroin siitä vähän kauppaakin, mutta ensi kesänä uskon hinnan tippuneen jo kaksi numeroisiin lukemiin :D

Mulla ei ole hajuakaan mistä aineesta se oli tehty, muuta kun että puusta, ja siltä oli käytetty mutta jossain vaiheessa oli melontainto muuttunut perämoottorihommiksi ja kangaskantootti oli nostettu odotteleen vuosikymmeniksi.

Tuohikanootin teosta olen monasti videota katselu ja suurin huolenaihe minusta olis se että mistä löytyis niin suuri pala tuohta ettei ihan palapelin tekemiseksi muuttuisi koko rojekti.
Kohti korpea,kiitos.
Vänkäri
Viestit: 973
Liittynyt: 02 Marras 2010 11:47

Viesti Kirjoittaja Vänkäri »

OS kirjoitti:
Umpihanki kirjoitti:
varg62 kirjoitti:En minäkään tajua.Ihan sama,kuin haaveilisi putkiradiota ja mustavalko tvtä takaisin.
Moni on hurahtanut uudelleen LP levyihin, ikivanhoihin autoihin, ynnä muuhun menneeseen.
Putkiradiosta en haaveile, sillä sen on edelleenkin käytössä. Samoin LP-levyt.
Umpihanki kirjoitti:Miksei siis voisi innostua vanhoista retkeilyvälineistä.
Innostua voi, mutta samalla saa varautua arvosteluun eli "väärin vaellettu" tälläkin tyylillä.
Mutta eihän meitä lannista mikkään "väärin vaellettu" jutut, ainakin toivon että valtaosa osaa itse päättää mitä pakkaa ja kantaa, mitä materiaalia suosii ja tollain.

Minulle ehkä on oikein kiinnostavaa koittaa ja tottua, siirtyä suosimaan perinteisempiä kamppeita myös retkeilyn parissa kun muutenkin kallistun hankinnoissani vanhempaan tavaraan eikä modernit jutut ja tulevaisuuden tarjoilut niinkään kiinnosta. On mukava ittelle, kokea niin positiiviset kuin myös "negatiiviset" kokemukset, joita omat "sankarini" kokivat, ja samalla huomata että en toedellakaan kuole, enkä kärsi vaikak reppu painaa, tai takki kastuu litimäräksi, tai että talja ei pakkaudukkaan niin pieneksi kuin joku puhallettava untuva-alusta. Kun ei toi ulkoilmaelämä ole niin vakavaa, ettenkö sen verukkeella jatkaisi aikuisiässä leikkimistä :D
Kohti korpea,kiitos.
Mangrove
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Tammi 2008 21:42

Viesti Kirjoittaja Mangrove »

Airam-termospullojen hinnasto 1930-luvulta. Toisin kuin Airamin verkkosivut väittävät, tämä mainoslehtinen lupaa kiehuvan veden säilyvän 24 tuntia yli 45 asteisena. Nykyisin luvataan nesteen säilyvän samassa ajassa yli 50 asteisena.
Vastaa Viestiin