lähiretkeilyä parhaimmillaan.

akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Mulla on paha tapa unohtaa itseni raportoimaan jotakin asiaa omaan ja oletettavasti ainakin ajoittain myös muiden kyllästymiseen saakka :roll: Tosin ainakin itse tykkään katsella myös muiden kuvia reissuista ja tekemisistään, joten oletan, että niitä on aina hyvä laittaa näytille :-) Yleensä siitä voi vetää johtopäätöksen, että nyt kannattaa jo olla hiljaa, kun kukaan ei enää kommentoi mitään :-D Ei nyt varsinaisesti liity tähän keskusteluun mitenkään. Äh. Huomaan, että olen lähestymässä tätä niin sanottua ensimmäisen tuhannen viestin kriisiä. :lol:
heluna74 kirjoitti:itse ei ole saanut mentyä edes tuohon pihalaavulle nukkumaan... :D
Jokainen yö on uusi mahdollisuus ;-) Mainio laavu sulla siinä pihoilla :-)


heluna74
Viestit: 3302
Liittynyt: 03 Syys 2008 08:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heluna74 »

Laavuni on todella mukava :D. Paljon olen siellä nukkunut. Kun laavu vuonna 2007 valmistui, nukuin siellä yhtä soittoa 1,5 kk. Ihana sieltä on kuunnella metsän ääniä....kyllä sinne taas pian on kömmittävä. Nyt on nukuttava sisällä, kun huomenissa pitää extra virkeänä lähteä mummuilemaan pariksi päiväksi siskon lapsenlapsille :D.
mettäantero
Viestit: 2522
Liittynyt: 12 Heinä 2013 21:22

Viesti Kirjoittaja mettäantero »

akpoika kirjoitti:Mulla on paha tapa unohtaa itseni raportoimaan jotakin asiaa omaan ja oletettavasti ainakin ajoittain myös muiden kyllästymiseen saakka :roll: Tosin ainakin itse tykkään katsella myös muiden kuvia reissuista ja tekemisistään, joten oletan, että niitä on aina hyvä laittaa näytille :-) Yleensä siitä voi vetää johtopäätöksen, että nyt kannattaa jo olla hiljaa, kun kukaan ei enää kommentoi mitään.............
Jatka vain samaan malliin. Ei noihin sun juttuihin ja kuviin aivan helposti kyllästy :)
Mukava kuvitella täällä Litorinameren aikaisen muinais-Näsijärven pohjoisrannan tuntumassa
http://www.tampere.fi/ytoteto/kaupunkim ... ppanen.pdf
kuinka tamperelainen vaellusnettiläinen fiilistelee tarpissa joulukuun synkkänä tuulisena yönä jossain nykyisen Näsijärven eteläpään rannalla vaahtopäiden lyödessä rantakallioon . :lol:
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Hyviä kuvia, ja mukavaa jutustelua olet laittanut näytille.
Kiitos niistä. :)
oaivi
Viestit: 440
Liittynyt: 18 Syys 2011 20:24

Viesti Kirjoittaja oaivi »

Mukava päiväretki Koskeljärvelle. Keli oli huhtikuinen. Järvessä vesi ylhäällä, paikoin pitkospuut kelluivat. Pyhäniemen laavulla aurinkoista ja jopa tuulensuojaista.

Jos joku ystävällinen sielu löytää aurinkolasit väliltä Honkilahti-Pyhäniemi niin olisin kovin kiitollinen jos toimittaisi ne johonkin lähiseudun kauppaan tms. ja laittaisi tänne tiedon asiasta.
Metsä. Kuntosali ja juhlasali. Työpaikka ja lepopaikka. Kirkko ja kapakka.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Sitten kun murtsikat kayvat liian vaarallisiksi...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 16444.html

Jutussa oli myos hyvia vaeltajan (terveys)ruokavinkkeja.

Eli kun tuosta alasmakeenlaskusta ensin "joutuu" luopumaan, niin siihen voi myohemmin palata.
Heikki
Viestit: 1820
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Siltainsuon laavulla makkaranpaistossa. Oli maisema polun varrella muuttunut. Tehty kohtalainen aukkohakkuu. No, parinkymmenen vuoden päästä helpottaa.
Arinakääpä
Viestit: 377
Liittynyt: 07 Elo 2012 11:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Arinakääpä »

Olenpa tässä pitkällä koiravahtikomennuksella Vantaanjoen varrella. Olen aivan ihastunut Haltialan tilan eteläpuolella olevaan 23 hehtaarin suojelualueen vanhaan metsään ja jättimäisiin puihin. Runsaasti lahopuuta löytyy myös. Olen kävellyt varpaat nilelle, joten nyt täytyy ajaa vain pyörällä...

Samalla suren surutta hakattuja maamme aarniometsiä. Miten voi olla mahdollista metsän peittämässä Suomessa, ettei meillä ole varaa enempään vanhaan oikeaan metsään?

Siinä meillä on oma kansallinen traumamme.
Vihreintä ovat siniset ajatukset

Tosjmies voeteloo leipäsä vuan alapuolelta!
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Käväisin lapsen kanssa lähiretkellä tutkailemassa uutta kaavoitusaluetta Tampereen liepeillä. Kohta tuolla ei enää retkeilläkään... Mielenkiintoista historiaa alueella. Mm vanha junaradan pohja, jota pitkin 1900-luvun alussa yritettiin Lamminrahkan suolta kuivatettua turvetta kuskata poltettavaksi Finlaysonin tehtaalle... Ei mennyt ihan nappiin se yritys. Oli kyllä mukava tutkimusretki. :-) Laittelin aika paljon kuvia ja tuli tuossa vähän tekstiäkin taas raapustettua, kun pääsi vauhtiin.

Pyöräretki Ojalan kaupunginosaan 27-28.11.2015.
Paimenpoika
Viestit: 183
Liittynyt: 09 Kesä 2015 13:26

Re: lähiretkeilyä parhaimmillaan.

Viesti Kirjoittaja Paimenpoika »

Timoa kirjoitti:Kerro lähiretkeilyalueesi?
Lähiretkeilemäänkö? Luonto alkaa kotipihasta. Ei tarvitse juuri talojakaan väistellä.
Kuva
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Tuli käytyä heittämässä lähiretki Teiskon perämetsissä. Synkkä ja myrskyinen joulukuun yö.
Avatar
varg62
Viestit: 5824
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Piti eilen mennä metsään kokeileen muutamaa uutta varustetta, mutta piha oli kaamean liukas ja koira satutti(venäytti varmaan)takajalkansa joten siihen reissu tyssäsi. Istuin eteisen lattialla telttapatjalla ja keitin rommiin kuumaa juomaa ja paiston makkaraa kaasuliekissä. Oikeaa "lähiretkeilyä" Mutta ei päha synttäri päivä loppujen lopuksi. Heräsin niska kipeänä aamulla vessan lattialta :lol: :lol:
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Liukasta tosiaan oli vaikka ei ollutkaan Liisan päivä, pihahan voi olla liukas muulloinkin. http://www.kysy.fi/kysymys/mita-tarkoit ... n-kaljamot
heluna74
Viestit: 3302
Liittynyt: 03 Syys 2008 08:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heluna74 »

Mukava reissukertomus taas akpojalla :D. Kiitos!
mattipappa
Viestit: 869
Liittynyt: 02 Helmi 2009 20:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mattipappa »

akpoika kirjoitti:Tuli käytyä heittämässä lähiretki Teiskon perämetsissä. Synkkä ja myrskyinen joulukuun yö.


Ihan hienon retken olette tehneet, on myönnettävä.

Kun näin otsikon Teiskon PERÄmetsissä, mulla heräsi uteliaisuus. Mutta ethän sinä ihan perällä käynytkään, siellä missä meikäläinen on syntynyt ja lapsuutensa asunut. Siis vielä paljon kauempana Keskustorilta :wink: :)
Vastaa Viestiin