Paljon kiitoksia tilanneraportista. Voi hyvillä mielin lähteä itse samoille seuduille ajelemaan.hapro kirjoitti:Tie on lumeton, mutta paikoin aika huonossa kunnossa. Pari sataa metriä ennen Sabetjohkaa on huonokuntoisin kohta. Käytiin Rellu twingolla (Pikku auto) perillä ja päästiin poiskin to 1.7.10. Tie on edelleen ilmainen ja parkkipaikkoja löytyy sekä tien varrelta että järven itäpuolen päässä.jukola kirjoitti:Tavoitteena olisi heinäkuun puolivälissä suunnata tuonne Haltin taakse autolla. Onkos kenelläkään kokemusta tai muuta tietoa tien tänvuotisesta kunnosta. Ilmeisesti tie edelleen ilmainen ja pysäköidä saa järven itäpuolelle tien päähän?
Guolasjärven tien kunto
Re: Guolasjärven tien kunto
Moi
Keikka heitetty 6.8.2010. Ilman varsinaisia pohjakosketuksia autolla Guolasjärvelle saakka. Muutama kivi kolahti renkaasta pohjaan. Eli tie ajettavassa kunnossa. Alkupäähän uusittiin parhaillaan siltarumpuja joten kunto paranee siellä alkupäässä entisestään. Ei tosin siis auta loppupäähän mitenkään. Muutama muukin suomiauto näytti olevan liikenteessä.
Br
SsN
Keikka heitetty 6.8.2010. Ilman varsinaisia pohjakosketuksia autolla Guolasjärvelle saakka. Muutama kivi kolahti renkaasta pohjaan. Eli tie ajettavassa kunnossa. Alkupäähän uusittiin parhaillaan siltarumpuja joten kunto paranee siellä alkupäässä entisestään. Ei tosin siis auta loppupäähän mitenkään. Muutama muukin suomiauto näytti olevan liikenteessä.
Br
SsN
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 11 Heinä 2009 16:04
Kyllä sieltä pääsee, mutta aja hiljaa. Ota lapio mukaan varmuuden vuoksi, jos et ole maastoautolla tms liikkeellä. Tulimme sieltä kaksi ja puoli viikkoa sitten jo iäkkäällä pikku-Volvolla ja kierrellä sai jonkinverran pahimpia paikkoja. Monin paikoin tie on ihan hyvä, mutta muutamissa rinteissä syvät vesiurat ja kivennokat korkealla.
Autoa kannattaa pahimmissa paikoissa keventää, jos on kovin raskaalla kuormalla ja täydellä autolla liikkeellä. Kävelypätkät eivät ole pitkiä.
Autoa kannattaa pahimmissa paikoissa keventää, jos on kovin raskaalla kuormalla ja täydellä autolla liikkeellä. Kävelypätkät eivät ole pitkiä.
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
- rellusitikka
- Viestit: 2645
- Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
- Paikkakunta: Toholampi
Tuohon sepeteuksen hyvään ohjeeseen tuli mieleeni lisäys,LilyOfValley kirjoitti:Onko päivitettyä tietoa tien kunnosta, ylihuomenna sinnepäin menossa farmarilla??
he olivat liikkeellä iäkkäällä Volvolla, jos autosi on uudenkarhee,
maavara voi olla paljonkin pienempi.
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 11 Heinä 2009 16:04
Päivitetty tieto eiliseltä:
Poroaidan risteykseen pääsi helposti, siitä jyrkkä ylämäki vasuriin vielä ok, mutta sitten tuli stoppi uudehkolla Ford Focus farkulla. Vesi viennyt hiekan tieltä ja jättänyt vaan isot kivet alamäkeen, joten ei lähdetty kokeilemaan, kun tiedettiin että kotiin vielä 1500km Kävelymatkaa tien päähän jäi tasan 6km, jonka aikana kyllä tie oli suurimman osan ajettavassa kunnossa paria pahaa paikkaa lukuunottamatta, josta Focus kyllä ei olisi mennyt vaurioitta. Parkkiksella oli 1 tila-auto (Renun Scenic?), 1 maastolava-auto ja 1 vanhempi henkilöauto.
Uutta oli myös "merkitty reitti" parkkikselta Suomen Haltille. Tosin merkinnät oli sitä luokkaa, että "tuli pikkaisen mutkan kautta kierrettyä". Kaiken kaikkiaan 30km/10h kävelyä kevyellä päivärepulla, 3 huiputusta, nimet Haltin kirjaan ja muistot elämämme pahimmasta rakkakivikosta ja myrskytuulesta, joka allekirjoittaneen paiskasi pari kertaa naamalleen kivikkoon ja sai epäilemään huipulle kiipeämisen mielekkyyttä, kunnes tajusin ottaa lepattavan goretex-takin reppuun ja jatkaa matkaa vartalonmyötäisellä aluspaidalla. Autolla saldoon lisättiin vielä muutama rakko ja auringossa palanut nenä
Poroaidan risteykseen pääsi helposti, siitä jyrkkä ylämäki vasuriin vielä ok, mutta sitten tuli stoppi uudehkolla Ford Focus farkulla. Vesi viennyt hiekan tieltä ja jättänyt vaan isot kivet alamäkeen, joten ei lähdetty kokeilemaan, kun tiedettiin että kotiin vielä 1500km Kävelymatkaa tien päähän jäi tasan 6km, jonka aikana kyllä tie oli suurimman osan ajettavassa kunnossa paria pahaa paikkaa lukuunottamatta, josta Focus kyllä ei olisi mennyt vaurioitta. Parkkiksella oli 1 tila-auto (Renun Scenic?), 1 maastolava-auto ja 1 vanhempi henkilöauto.
Uutta oli myös "merkitty reitti" parkkikselta Suomen Haltille. Tosin merkinnät oli sitä luokkaa, että "tuli pikkaisen mutkan kautta kierrettyä". Kaiken kaikkiaan 30km/10h kävelyä kevyellä päivärepulla, 3 huiputusta, nimet Haltin kirjaan ja muistot elämämme pahimmasta rakkakivikosta ja myrskytuulesta, joka allekirjoittaneen paiskasi pari kertaa naamalleen kivikkoon ja sai epäilemään huipulle kiipeämisen mielekkyyttä, kunnes tajusin ottaa lepattavan goretex-takin reppuun ja jatkaa matkaa vartalonmyötäisellä aluspaidalla. Autolla saldoon lisättiin vielä muutama rakko ja auringossa palanut nenä
Pikku lainaus sivuiltani aiheeseen liittyen viikko 25 vuonna 2018:
"Tien kunto oli paljon huonompi kuin pari vuotta aiemmin. Nopeusrajoitus turisteille ei riitä tien kunnossapitämiseen, kun paikalliset vetelee hana auki mutkiin mönkijällä ja karkeine renkaineen tiehen syvät urat siten, ettei jäljellä kohta ole muuta kuin suurimmat kivet. Viimeksi käydessäkin tuli pari mönkijää mutkassa vastaan melkoista vauhtia ja jos en valmiiksi olisi ollut aivan oikeassa reunassa, olisi vaimon auto saanut aivan uuden upean keulakoristeen. Tiellä on alhaalta laaksosta asfaltin loppumisen jälkeen kolmenkympin rajoitus ja portin jälkeen kahdenkympin, mutta mönkijöitä kannattaa todellakin varoa, ilmiselvästi rajoituksia ei valvota mitenkään!"
"Tien kunto oli paljon huonompi kuin pari vuotta aiemmin. Nopeusrajoitus turisteille ei riitä tien kunnossapitämiseen, kun paikalliset vetelee hana auki mutkiin mönkijällä ja karkeine renkaineen tiehen syvät urat siten, ettei jäljellä kohta ole muuta kuin suurimmat kivet. Viimeksi käydessäkin tuli pari mönkijää mutkassa vastaan melkoista vauhtia ja jos en valmiiksi olisi ollut aivan oikeassa reunassa, olisi vaimon auto saanut aivan uuden upean keulakoristeen. Tiellä on alhaalta laaksosta asfaltin loppumisen jälkeen kolmenkympin rajoitus ja portin jälkeen kahdenkympin, mutta mönkijöitä kannattaa todellakin varoa, ilmiselvästi rajoituksia ei valvota mitenkään!"
Kyllä Siperia opettaa!