Mitä vieheitä vaellukselle.

Sipe
Viestit: 905
Liittynyt: 04 Helmi 2006 20:11

Viesti Kirjoittaja Sipe »

gubbe kirjoitti:Nyt pitäis mun pakin sisältö näkyä.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2350281.jpg
Kiitos, nyt näkyi :)
Hmm... Oikeassa alakulmassa on niin monta samanlaista, että on pakko olla pyytäviä... :roll:
Mepsin kupari punaisilla pilkuilla taitaa olla minulla tällä hetkellä kokoa 3, pitäisiköhän sille antaa vielä mahdollisuus ja hommata pienempiä... En muista varmuudella onko minulla ollut sitä pienempänä joskus. Kirkkaisiin lippoihin olen myös epäluuloinen, kalasaalis on aina ollut heikko niillä, mutta jos se on sitten heittäjässä vika :cry:
Viime reissulla ei kauheasti tullut ihan pienimpiä lippoja heiteltyä, tuuli oli niin kova jatkuvasti että mahdollisimman painavaa tuli siiman päähän laitettua.
Olikohan tästä puhetta aiemmin... Onko joku saanut niitä vibraksin pienimpiä painolippoja pyörimään? Keskikoko toimii hienosti, mutta tuo pienin (5g) ei. Paitsi jos kelaa "ihan täpöjä"... Laitan mallin minkänäköiset lipat ovat kyseessä...
http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=93&pid=385


Avatar
Siskeli
Viestit: 402
Liittynyt: 31 Tammi 2006 15:32
Paikkakunta: Jyväskylä, Inari

Viesti Kirjoittaja Siskeli »

Vielä tuosta harjusten syönti-innosta.
Entinen Rajavartioston keittäjä kertoi olleensa iltapesulla järven rannassa leiripäivän iltana. Kun hän oli kastanut punaisen hammasharjan veteen, harjus oli meinannut viedä sen kädestä.
Liikkeet luonnossa on kuin ympyröitä, niinkö syklejä ja sillä mallilla kookhaita ettei tämmönen ihminen niitä osaa tuntea (Juhani Koskinen, kokoelmassa Äijä)
Avatar
Kaarle Suurehko
Viestit: 1778
Liittynyt: 22 Joulu 2011 19:26

Viesti Kirjoittaja Kaarle Suurehko »

Onko kokemuksia Finnmarkin rautujärvistä? Mitä vieheitä suosittelisitte kesällä Ruijaan rautua varten?
Long Nose
Viestit: 1372
Liittynyt: 18 Maalis 2010 08:39
Paikkakunta: luhanka

Viesti Kirjoittaja Long Nose »

Kaarle Suurehko kirjoitti:Onko kokemuksia Finnmarkin rautujärvistä? Mitä vieheitä suosittelisitte kesällä Ruijaan rautua varten?
Ifjordista tunturiin löytyy isojen rautujen järviä jokapuolelta.
Eipä nuo ronkeleita olleet sillä kun siellä olin kelpasivat kaikki tarjotut.
Ktm
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Helmi 2008 21:21

Viesti Kirjoittaja Ktm »

NilsMasterin Lotto-lippoja sekä pieniä Norjalaisia lusikoita minä heittelen. Poikkea mennessä Nuorgamin Suomenrinteelle niin valikoimaa riittää.
lamar
Viestit: 35
Liittynyt: 31 Heinä 2006 19:32

Viesti Kirjoittaja lamar »

Kaarle Suurehko kirjoitti:Onko kokemuksia Finnmarkin rautujärvistä? Mitä vieheitä suosittelisitte kesällä Ruijaan rautua varten?
Jiesjärvellä toimiva uistin oli Beten lotto ja 16g Salamander (väreinä hyviä esim. kulta, kelta/pun/musta)
tapani vaeltaja
Viestit: 571
Liittynyt: 08 Helmi 2012 10:37

Viesti Kirjoittaja tapani vaeltaja »

xxx
Viimeksi muokannut tapani vaeltaja, 18 Touko 2012 02:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lumiukko
Viestit: 168
Liittynyt: 26 Joulu 2011 23:58

Viesti Kirjoittaja Lumiukko »

Beten lottoa muutama eri väri, pari pienintä kokoa, Abun Reflex -lippoja lähinnä punaista kultaisilla näppylöillä tai mustaa jos sattuu löytymään. Muutamia meppsejä, hopeena ja pientä kokoa. Noilla yleensä on pärjännyt saadakseen pannulle täytettä.
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

red tag
Kopsasin Raudun viestistä.
Tuo on minun perhopakissani ykkösenä kuulapäänä ja ilman kuulaa kun Käsivarteen lähden.
Kun eksyn, lähden kotiin.
tst
Viestit: 6553
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Vinkkejä viikoksi :). Tässä kuvassa on milteipä saman värinen ja painoinen lusikka jolla olen saanut muistorikkaimman ja myös suurimman kalani heittovehkeillä. Tätä väriä/kokoa ei ole enää tehty pitkään aikaan. Ostin lusikan joskus -76 ja vieläkin se on keikoilla mukana ja käytän sitä vain jos muut ei tepsi. En ole innokas kylmien vesien uimari mutta kerran oli pakko sukeltaa se pohjasta. http://www.kalastus.com/keskustelu/mess ... /24106.jpg
sepaonu
Viestit: 248
Liittynyt: 16 Tammi 2015 20:32
Paikkakunta: Ingliste, viro

Viesti Kirjoittaja sepaonu »

Jos on luotolusikka ja sitä ei saa kaupasta, tee itse kopio. Ihan paskaraudasta hiot rällakalla pappapuolen, sitten puristat sen.
http://kajostus.blogspot.com.ee/2012/12 ... toaan.html
Viimekevällä tekin itse kakspuolisen muotin ja pari proto, mut homma jäi kesken, ystävä jäi reissusta pois töiden takija, itse en tarvitse lusikoita.
Mun näkemystäni rautulusikasta
http://sepikoda.ee/w_sisu/a_pilt_1.php?id=3945&l=800
aamu alkaa kahvilla
tst
Viestit: 6553
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Kiitos vinkistä! Nyt täytyy katsoa ensin kaksi suomalaista kulttielokuvaa Loma ja Jäniksen Vuosi jotka tulevat kolmoselta perä perää.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Pikkunassikkana tuli viimeeksi heiteltyä uistinta Raippaluodossa, ja nyt kun löytyi piiloinen pirtti kaukaa Luirojokivarresta, homma täytyisi aloittaa alusta. Googlen mukaan Luirolta löytyisi harjusta, taimenta,siikaa, ahvenia sekä koukut suoristavia krokotiilejä...mutta millä vieheillä aloittaa virvelöinti mökkimme edustalla olevalla leveällä jokisuvannolla.. :?:
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Meppsillä, pikku vaapuilla, räsäsen vitosella ja seiskalla.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
tst
Viestit: 6553
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Laita ainakin ensi alkuun piiitkä peruke koska suvannolla kalastelet, tulee halvemmaksi.
Vastaa Viestiin