Kuka tavannut kenet ja milloin?

Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Tapasin mattipapan vuosi sitten syyskuussa kun hän oli menossa Lappiin vaeltamaan ja kävi meillä ohikulkeissa kahvilla.


Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
mattipappa
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Helmi 2009 20:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mattipappa »

Niinhän me tosiaan tavattiin Ursuksen kanssa. :) Vieläkin kiitoksia paljon kahvipöydän antimista!
Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Tuuthan sie toistekkii! Ilo oli meidän puolellamme - vieraat tekevät arjesta juhlan.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Aika monta palstalaista on tullut tutuksi ahkioasioiden yhteydessä. Nickejä en tosin tiedä, en koskaan kysele niitä.
Kun eksyn, lähden kotiin.
Avatar
Eräkulkuri
Viestit: 3144
Liittynyt: 19 Tammi 2006 08:56

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Eräkulkuri »

Nuortti kirjoitti: 08 Helmi 2023 18:10 En ole käynyt kummassakaan. Olen etupäässä kierrellyt UK-puiston alueella. Tuli nämäkin kämpät mieleen, koska olen tullut samalla postitaksikyydillä Pelkosenniemeltä kanssasi joskus 1990-luvulla. Jäit silloin pois kyydistä ennen Tulppiota suunnaten Uittipiekkaan tai Pihtijoelle ja minä jatkoin matkaani Kemihaaraan. Yritin neuvoa sinulle silloin parempia vaellusreittejä esimerkiksi Vieriharjuun. En tosin silloin tajunnut, että olin matkassa asiantuntijan kanssa. Jälkeenpäin olen hiukkasen nauranut itselleni tästä "ohjeistamisesta".
Olemme siis tavanneet, no terve taas pitkästä aikaa! Mainitsit minun jääneeni postitaksista pois ennen Tulppiota joskus 90-luvulla. Yleensä olen jäänyt kyydistä joko Tulppiossa tai Kemihaarassa, joskus Sotajoen sillalla ja joskus muuallakin. Mutta ennen Tulppiota 90-luvulla voisi olla se kerta, kun jäin pois Pultoselässä. Silloin syynä oli se, että olin mukana pieneltä osin Itäkairan prinsessasta tehdyssä dokumenttifilmissä, jonka kuvauksia tehtiin Sotajoella ja Nuorttilla. Sitä dokumenttia ei sitten koskaan esitetty TV:ssä, mutta se oli kai mukana jossain lyhytelokuvien festivaalissa.
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
Avatar
Eräkulkuri
Viestit: 3144
Liittynyt: 19 Tammi 2006 08:56

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Eräkulkuri »

Lapin Itäkairassa vaikutti aikanaan nimimerkki Tsaari, joka provosoi ja kirjoitteli kämppien vieraskirjoihin omia "viisauksiaan" toisten kulkijoiden tekstien lomaan. Tiettävästi kukaan ei ole tätä Tsaaria tunnistanut.

Täällä on yksi trollaava nimimerkki, joka muistuttaa minua Tsaarista. Kuka vielä muistaa näitä menneitä aikoja?
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
Micke
Viestit: 2343
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Tsaarin väleihin kirjoittamia onelinereitä on tullut ihmeteltyä tai syytä siihen miksi niitä kirjoitti/kirjoittaa. Viimeksi helmikuussa niitä luin, mutta päiväyksiäkän niissä ei ole.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Jouni
Viestit: 1243
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Jouni »

En tiedä minäkään Tsaarin henkilöllisyyttä, mutta muistan kyllä hänet Koilliskairan vieraskirjoista.

Juuri pääsiäisenä muuten lueskelin Härkävaaran vieraskirjaa ihmetellen, kuinka paljon siellä oli samoja nimiä, ihan tuoreinakin, jotka opin Itäkairan vakikävijöiksi jo 25 vuotta sitten. Kuvittelin monet heistä silloin 90-luvun lopulla jo varsin varttuneiksi, mutta edelleen porskuttavat kairassa. Hyvä niin! Ehkä en nimiä käy tässä luettelemaan, mutta moni varmaan tunnistaa nimikirjaimistakin: EK, toinenkin EK, JP, PK, RM... Ja olihan siellä Erämaiden kulkurinkin merkintöjä vino pino, vaikka ei ihan tuoreita nyt sitten enää. Sirkkakin oli käynyt Pihtijoella päiväseltään melko vastottain. Kyllä on Itäkairalla vakituisia ystäviä. Kahta edellä mainituista en ole koskaan tavannut, mutta vieraskirjojen kautta tuntuvat ihan tutuilta ihmisiltä. :)
Jounin kirjamyymälä: Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
naavahauki
Viestit: 632
Liittynyt: 18 Syys 2010 01:15

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja naavahauki »

Kukkuu :shock:
Viimeksi muokannut naavahauki, 06 Huhti 2024 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eräkulkuri
Viestit: 3144
Liittynyt: 19 Tammi 2006 08:56

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Eräkulkuri »

Muistelen, että olisin tavannut Jounin joskus vuosikausia sitten. Me oltiin Pellin Jaskan (Raija Pellin isä) kanssa odottelemassa postitaksia Tulppion Tiskossa. Taidettiin Jaskan kanssa olla aika "hiprakassa", kun se Tiskon viski maistui niin hyvin vaelluksen jälkeen. Jouni oli kait lähdössä Itäkairan vaellukselle. Se taisi olla samalla reissulla, kun kävin Kolsankoskenojan laavulla siellä vietettyjen harjakaisten jälkeisenä päivänä.
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
naavahauki
Viestit: 632
Liittynyt: 18 Syys 2010 01:15

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja naavahauki »

Kukkuu :shock:
Viimeksi muokannut naavahauki, 06 Huhti 2024 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jouni
Viestit: 1243
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Eräkulkuri kirjoitti: 05 Huhti 2024 20:12 Muistelen, että olisin tavannut Jounin joskus vuosikausia sitten. Me oltiin Pellin Jaskan (Raija Pellin isä) kanssa odottelemassa postitaksia Tulppion Tiskossa.
Kyllä vaan Tiskolla tavattiin. Ainakin kumisaappaista taidettiin jutella? Se oli varmaan se reissu kun jatkoin siitä vielä taksitaksalla Rannisvaaraan, josta patikoin Saariselälle.
Jounin kirjamyymälä: Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Minäkin muistan tsaarin merkintöjä lukeneeni 1990-luvulla. Sisältöä en muista, mutta oli persooonallista kommentointia.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
naavahauki
Viestit: 632
Liittynyt: 18 Syys 2010 01:15

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja naavahauki »

Kukkuu :shock:
Viimeksi muokannut naavahauki, 06 Huhti 2024 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hanu
Viestit: 4028
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Re: Kuka tavannut kenet ja milloin?

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Ekan kerran Itäkairassa (Jaurun eteläpuolella) reilu 20v sitten käydessä tuli vieraskirjoista mieleen, että siellä vaikuttaa jonkinlainen sisäpiiri. Tsaarikin on jäänyt mieleen Erämaiden kulkurin ja Itäkairan Prinsessan ohella. Sisäpiiriä ei nyt pidä tulkita negatiivisuuden kautta, vaan tarkoitan sillä samojen nimimerkkien usein toistumista ja keskinäistä kommunikaatiota.
Vastaa Viestiin