Aamupuuro vaihtoehto

hannes
Viestit: 10776
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

tyy kirjoitti:Nyt on kenttätestattu.

Unohtakaa Ekström. Napapiirin pilperikiisseli hakkaa svenssonien litkun mennen tullen. Aamulla sekaan aimo annos mysliä ja jo on hyvä aamupala.
Hittolainen, juuri tulin Kiuruvedeltä ja ostin Maxi-marketista 36 pakkausta Ekströmin mustikkasoppaa.
Sinne jäi vielä... :D
Pussi menee päivässä talvella vähintään, kesällä nykyisin 1/2:kas, eli lähes sata retkipäivää.


hannes
Viestit: 10776
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

tyy kirjoitti:
Mikä sinä geenimuuntelussa on niin kamalaa? Luonto tekee sitä koko ajan.
Luonnon teoille ei voi mitään - siellä kehityksen rattaat kulkevat muutenkin aina hitaasti. Elinkelpoiset jäävät ja loppu katoaa ilman suuria mullistuksia.

Ihmisen tekona geenimuuntelu laukkaa ja aiheuttaa samalla ennakoimattomia haittavaikutuksia. Läheskään kaikkia haittoja ei osata edes ennakoida.

Mietipä ketkä kaikki maksavat siitä taas laskun ja kuka kantaa rahamassia ilman omaatuntoa selkä vääränä holviinsa.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

hannes kirjoitti:
tyy kirjoitti:Nyt on kenttätestattu.

Unohtakaa Ekström. Napapiirin pilperikiisseli hakkaa svenssonien litkun mennen tullen. Aamulla sekaan aimo annos mysliä ja jo on hyvä aamupala.
Hittolainen, juuri tulin Kiuruvedeltä ja ostin Maxi-marketista 36 pakkausta Ekströmin mustikkasoppaa.
Sinne jäi vielä... :D
Pussi menee päivässä talvella vähintään, kesällä nykyisin 1/2:kas, eli lähes sata retkipäivää.
Älä sie noista Tyyn puheista. Noon propakantaa, kun sillä ittellä ei oo kun kaks pakettia Ekströmmiä, jokka sille annoin. Soon vieläkin ärreenä kun kettu vohki siltä parraat eväät. Annetaan sille aikaa toipua...
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
hannes
Viestit: 10776
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Olin erään kurssin mukana Haltin vaelluksella aikoinaan, ja Tsahkalin lähettyvillä oli ensimmäinen yöleiri autoilta tullessa. Siellä kettu paskansi yhden kaverin kattilaan yön aikana - varmaan kostoksi, koska kattila oli (muistaakseni) tyhjä. Varmaan vaan nuoleskeli sen ..
Eli Tyy:hän pääsi helpolla :D
PeteBee
Viestit: 1084
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja PeteBee »

Lupasin Tyylle, että teen Riuttasen kokoontumiseen mysliä porukalle maistiaisiks. Jos se tyydyttää paikallaolevien savusilmien vaativaa makua, niin resepti tulee jossain vaiheessa Outa-lehteen. Vaikka mysli on mun mielestä ihan kohtuullista, niin eihän se nyt sentään reissupuuroa korvaa :)
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

hannes kirjoitti:
tyy kirjoitti:
Mikä sinä geenimuuntelussa on niin kamalaa? Luonto tekee sitä koko ajan.
Luonnon teoille ei voi mitään - siellä kehityksen rattaat kulkevat muutenkin aina hitaasti. Elinkelpoiset jäävät ja loppu katoaa ilman suuria mullistuksia.

Ihmisen tekona geenimuuntelu laukkaa ja aiheuttaa samalla ennakoimattomia haittavaikutuksia. Läheskään kaikkia haittoja ei osata edes ennakoida.

Mietipä ketkä kaikki maksavat siitä taas laskun ja kuka kantaa rahamassia ilman omaatuntoa selkä vääränä holviinsa.
Kuule miehän se näitä juttuja mietinki, tietäsitpä miten paljon. Mahdollinen jatkokeskustelu vaikka tänne.
Herrahuu
Viestit: 308
Liittynyt: 19 Tammi 2006 15:18

Viesti Kirjoittaja Herrahuu »

hannes kirjoitti:Olin erään kurssin mukana Haltin vaelluksella aikoinaan, ja Tsahkalin lähettyvillä oli ensimmäinen yöleiri autoilta tullessa. Siellä kettu p******i yhden kaverin kattilaan yön aikana - varmaan kostoksi, koska kattila oli (muistaakseni) tyhjä.
Jaa-a, tämä on hyvä. Kerpele, kostava kettu...
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

PeteBee kirjoitti:Lupasin Tyylle, että teen Riuttasen kokoontumiseen mysliä porukalle maistiaisiks. Jos se tyydyttää paikallaolevien savusilmien vaativaa makua, niin resepti tulee jossain vaiheessa Outa-lehteen. Vaikka mysli on mun mielestä ihan kohtuullista, niin eihän se nyt sentään reissupuuroa korvaa :)
Minä olen sitä nyt useampaan otteeseen makustellut (kun se paketti minulle lopuksi Riuttasessa jäi). Tasapainoinen aromi täytyy sanoa. Tuli mieleeni, jotta kokeilenpa keittää siitä vielä puuron. Ehdottomasti sinun pitää julkaista resepti. Toki sen ainesosat jo suullisesti kerroitkin, mutta keskinäisistä suhteista ei tainnut olla puhetta. Jotain tuontyyppistä ollaan joskus emännän kanssa myös sekoiteltu, mutta ei viitsisi alkaa hakemaan suhteita, kun tuossa ne ovat onnistuneesti valmiina.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

IkiHonka kirjoitti:Tuli mieleeni, jotta kokeilenpa keittää siitä vielä puuron.
Nyt se on testattu. Toimii myös puurona. Pistelin sitä juuri kitusiini paljaaltaan ilman mitään soppaa/maitoa yms. Maku on hyvä (ainakin Ikiksen mielestä). Jopa tuoksu on miellyttävä.

Tässähän on ideaa. Voi tehdä puuroa tai olla tekemättä, jolloin syökin sen keittämättä myslinä. Tähän käytäntöön tulen todennäköisesti siirtymään.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Lunkentus
Viestit: 1316
Liittynyt: 25 Tammi 2006 06:51
Paikkakunta: Säkkilahden reservaatti

Viesti Kirjoittaja Lunkentus »

Laittakaahan nyt sitä reseptiä näytille...
hannes
Viestit: 10776
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Voihan tavallisesta myslistäkin puuron tehdä. Keitin kerran reissulla myslipuuron kun kaurahiutaleita oli liian vähän, ja juma , kyllä minä sen söin ! (mortterin avulla)
PeteBee
Viestit: 1084
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja PeteBee »

Enpä ole koskaan sitä puuroksi keittänytkään. Näin sitä huomaa kuinka urautunut ajatuksiltaan on. Tuleeko liian makeeta, jos Ekstömmiä laittaa sekaan?

Lupasin Tyylle, että laitan reseptin Outaan.
Avatar
Eräkulkuri
Viestit: 3118
Liittynyt: 19 Tammi 2006 08:56

Viesti Kirjoittaja Eräkulkuri »

Viimeiset Ekströmsin mustikkasopat myynnissä ainakin Kuusankosken Robinhoodissa. Parasta ennen päiväys 09.04.2010 ja hinta 50 senttiä paketti. Menee tietty vanhaksi, mutta ostin niitä silti aika runsaasti. Hyllyyn jäi vielä pitkä rivi, poistetaan kai aika pian.
Elämä opettaa, varsinkin eräelämä
Sarekretkeilijä
Viestit: 1665
Liittynyt: 26 Tammi 2006 13:12

Viesti Kirjoittaja Sarekretkeilijä »

Mansikka- ja vadelmasoppia on myynnissä paljon enemmän ympäri maata. Mustikat on kai lopetettu.
Avatar
Mr_C
Viestit: 3123
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

KAUHEAMIES kirjoitti:Mansikka- ja vadelmasoppia on myynnissä paljon enemmän ympäri maata. Mustikat on kai lopetettu.
Ei ole lopetettu, valmistusta.
Vain suomeen tuominen lopetettiin.
Vastaa Viestiin