Henkselit - venttas hool, housut puttoo

IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

kiilo kirjoitti:Onneksi on tuo maha vielä sen verran pieni, että on pelkkä vyö riittänyt. 8)
No, en minäkään sillä (kuten tiedät), mutta kun tuossa anorakkipuvussa tuli henkselit housujen mukana ja lisäksi siitä puuttuu vyölenkit. En lähtenyt modaamaan niitä, kun homma pelittää henkselien kanssakin.


"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Tuolla firmalla on:

"Nippelitakuu!! Jos nippeli hajoaa tai vääntyy, se vaihdetaan!"

"Olkaimissa käytetyt nippelit ovat markkinoiden järeimpiä. Olkaimia saa myös perinteisellä nahkaraksilla nappikiinnitystä varten."
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
reelland
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Huhti 2006 21:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja reelland »

makro kirjoitti:Mulla on vuosia sitten jostain Amry Shopista hankitut mustat jämäkät henkselit. Käyttöä ovat kestäneet, mutta ne klipsujen hampat on niin terävät (metalliset) että ne rikkoo housujen kankaan.
Mulla on kahdet vastaavat Salaisesta Agentista hommatut henkselit, ja pysyy kiinni kuin tauti. Tällä hetkellä ei tosin valitettavasti ole luetteloitu ko. nettikaupassa.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

IkiHonka kirjoitti:Tuolla firmalla on:

"Nippelitakuu!! Jos nippeli hajoaa tai vääntyy, se vaihdetaan!"

"Olkaimissa käytetyt nippelit ovat markkinoiden järeimpiä. Olkaimia saa myös perinteisellä nahkaraksilla nappikiinnitystä varten."
Jo on pojat henkseleitä nuo.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

tyy kirjoitti:
IkiHonka kirjoitti:Tuolla firmalla on:

"Nippelitakuu!! Jos nippeli hajoaa tai vääntyy, se vaihdetaan!"

"Olkaimissa käytetyt nippelit ovat markkinoiden järeimpiä. Olkaimia saa myös perinteisellä nahkaraksilla nappikiinnitystä varten."
Jo on pojat henkseleitä nuo.
Niitä kun alkaa paukuttelemaan, niin eiköhän viejä naapuria tukka suorasa.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Kun henskelit heittää pesukoneeseen, niin pitääkö kyytipojaksi laittaa Comfordia eli huuhteluainetta yleensä.

Noita kuteita jossa on lycraa tai muuta kankaan joustavuutta lisäävää materiaalia, ei suositella pestäväksi niin, että käyttää huuhteluainetta. Joustavuus kuulemma kärsii moisista aineista. Tuo huuhteluaineen käyttö taitaa olla sukkienkin pesussa se virhe joka vie niistä kaiken joustavuuden pois.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Mitä, pestäänkö henkseleitäkin?

Aikoinaan olin hämmentynyt, kun tuleva vaimoni halusi pestä opiskelukämppäni verhot. En tiennyt, että verhoja pestään. :shock:
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

tyy kirjoitti:Mitä, pestäänkö henkseleitäkin?
Vaikken mää mikään kentlemanni ookkaan, niin kyllä mää ainaskin sen seittemän kertaa oon näitä nykysiäkin kannattimia peseskelly. Semmonen pesupussi on hyvä säilö pesunajaks niille, kun pistää ne koneeseen pyäriin.
Avatar
TiMoKo
Viestit: 3157
Liittynyt: 09 Huhti 2006 16:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TiMoKo »

Jo pitkään olen kierrellyt alennusmyyntejä ja katsellut sopivia vaellushousuja entisten jo liian kuluneiden tilalle ja lopulta löysin itselle sopivat ja riittävällä alennuksella (-60%).
Northfacen kuorihousut, joissa on "heskelit" ns. "intekroitu malli" vai miten se hienosti sanotaan. Nyt ei tarvitse enää talvella miettiä henkselien irrottamista tai miettimistä että mihin vaatekerrokseen ne kuuluu, nyt wc reissut onnistuu irrottamatta henkseleitä, avaa vain vetoketjuja sopivasti housujen sivulta. Mielestäni hienosti mietitty kokonaisuus, samaa mekansimia voi hyödyntää myös vaatteiden tuuletuksessa.
Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/
Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Mieki oon miettiny henkseleitä,kun reppu/rinkka tuppaa painamaan housut takaa alas.
Nuo varustelekan vermeet vaikutti.

Noitten pesussa kannattaa käyttää nestemäisiä pesuaineita,niikuin yleensäkin retkeilyvermeissä.
Zeoliittia ei saisi olla ja annostuskin pienempi kuin normaalipyykissä.
Ja ne huuhteluaineet,kuka niitä nyt käyttää :shock:

Itte tein joskus henkselit laittamalla tarrakiinnitykset niin oli portaaton säätö eikä ilmennyt minulle olennaista ongelmaa eli että ne kiristimet tuli just olkapäälle rinkan viilekkeiden alle.
Housuihin ompelin kangaslenkit ja toimii se niinkin.
Luonto pitää minut järjissäni.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

tyy kirjoitti:Mitä, pestäänkö henkseleitäkin?
Pyykkäreitä. Khihi... Poikiamme henkselipyykillä vaellusten lomassa. Kairankiertäjämme näyttävät kätevyytensä kaikilla aloilla...
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Metsän Omena
Viestit: 3040
Liittynyt: 13 Tammi 2008 19:58

Viesti Kirjoittaja Metsän Omena »

reppu/rinkka tuppaa painamaan housut takaa alas
Joillakin kesäisillä vaatteilla jonkin kantamuksen kanssa nousee paidan helma pikkuhiljaa takaa paljastaen alaselän. Olen ommellut muutamaan vaatepariin taakse housuun napin ja tehnyt paitaan vastaavaan paikkaan napinläven.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

IkiHonka kirjoitti:
tyy kirjoitti:Mitä, pestäänkö henkseleitäkin?
Pyykkäreitä. Khihi... Poikiamme henkselipyykillä vaellusten lomassa. Kairankiertäjämme näyttävät kätevyytensä kaikilla aloilla...
No mitä me ei osata, niin ei sitten kukaan muukaan. :wink:
Avatar
George
Viestit: 3343
Liittynyt: 22 Marras 2007 21:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja George »

makro kirjoitti: Mutta sitten löytyi hieman erilainen vaihtoehto, jotka on nimenomaan tuon takki päällä irroittamisen kannalta erinomaiset, eli malli on US M-1950 housuhenkselit, hintaa huimat 5€. Vaatii vyölenkit tai vastaavat että koukut saa kiinni.
Tilasin nämä ja nyt ne tuli jo. Maksoi sen 5 euroa plus 1,85 toimituskuluja. Moni varusmies on näitä pitänyt eli ovat kuluneet. Mutta toimivat niin kuin pitääkin. Sivuttaiskiinnityksen ansiosta ovat mukavat pitää päällä ja istuvat hyvin. Testasin toimintaa "erilaisissa olosuhteissa" ja sanoisin että selvästi paremmat kuin perinteiset henkselit. Ihmettelen ettei tätä mallia ole otettu siviilikäyttöön. Ostaisin vastaavat uudetkin
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Jaa. Pittääkö miunkin ostaa ylijäämähenkselit. Ei ole Fjällrävenistä kuulunut ennää mittään. :cry:
Vastaa Viestiin