Henkselit - venttas hool, housut puttoo

tyy

Henkselit - venttas hool, housut puttoo

Viesti Kirjoittaja tyy »

Ostin viime kesänä erätarvikkeiden halpamyymälästä henkselit, hinta 9,95e (vastaavat 99,95). Ne "kestivät" kaksi vaellusta, tosin korjailin niitä useampaan kertaan, koska nipsut ja pituudensäädön mekanismi (kai niillä on joku oikea henkseliterminologinen nimikin) olivat niin heikkotekoisia, että niitä sai väännellä kohdalleen tämän tästä.

Siksi päätinkin ostaa "hyvät" henkselit, eli Fjällrävenin housunkannattimet, jotka maksoivat hulppeat 59,95e. Järjetön hinta tuommoisista viklettimistä, mutta mikäs siinä, jos ne olisivat kestäneet. Ne olivat tosin mukana peräti yhdellä vaellukselle ilman ongelmia, mutta jo toisella pituudensäädön lukitus irtosi. Eli sekin on vaan semmonen peltiläpykkä joka vähänkin vääntyessä tippuu pois ja häviää. (* Saatana :twisted: * )

Kuva

Toisella reissulla korjailin henkseleitä sitten pariinkin kertaan. Viimeisimmällä reissulla peltiläpykkä jäi ensimmäisena päivänä jonnekin Kaldoaiviin ja se siitä. Jos minulla ei olisi ollut mukana vyötä, minkä mukaan ottamista harkitsin useasti, olisin tietenkin voinut ommella henkselit karhulangalla kiinteän mittaisiksi. Se jäi nyt tekemättä, koska vyökin oli housuihin asennettu.

Mutta turhan valituksen sijasta suora kysymys: mistä voi ostaa kunnolliset henkselit ja pitääkö maksaa montakin sataa euroa sellaisista jotka kestävät? Koska vyötärö viidenkympin tienoilla jotenkin tuntuu menettäneen optimaalisen muotonsa, elätän edelleen toiveita kunnollisten housunkannattimien löytymisestä.


Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Itse tein Shelbystä hankkimistani tarvikkeista henkselit. Tulivat tosin muuhun touhuun kuin retkeilyyn, mutta uskoisin sen käytön olevan vielä aika paljon retkeilyä rankempaa. Katsoo mitä osia kaupasta löytyy, kehittelee mielessään optimaalisen mallin ja lyö sen kasaan. Maksanee noin kympin ja ei vaadi ihmeellisiä ompelutaitoja. Vanhojen henkseleiden raatoahan voi käyttää materiaalina...
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Näinhän miekin arvelin, jotta tuosta Fjällrävenin raadosta tulee mulle vieläkin henskelit, silti kyrsii tää yleinen laaduttomuus. Fjällräven sentään ollut mun luottomerkki, prkrl.

Niin, että jos tämmöttejä varusteita kun olkaimet on tarkotettu erästelyyn, pitäis olla joku tolkku minkälaisia konstruktiota niihin tehdään. Tää on ihan alta arvostelun ja pysyy!

Kuva

:evil: :evil: :evil:
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Kai teit myyjälle reklamaation? Vaikka ei sillä tietty saa kuin mahdollisesti toiset paskat tilalle, mutta periaatteen vuoksi palautetta, ettei tyytä tyytyväiseksi henkselinpaukuttelijaksi luulla.


Tyyl henkselit ja heti! Se on Ikiksen määräys.

Mä en millä lakka ihmettelemäst et kui kauppias pitä kaike paska myynnis. Kui helvetin taval sitä voi oikke luulla, jot asiakkait piissa, kun paskaa myy.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Korpiainen
Viestit: 188
Liittynyt: 07 Maalis 2007 12:14

Viesti Kirjoittaja Korpiainen »

Moottorisahamiesten kaupoista löytyy henkseleitä kohtuulliseen hintaan. Jos housut siitä huolimatta eivät pysy jalassa, syy on jossakin muualla.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

IkiHonka kirjoitti:Kai teit myyjälle reklamaation? Vaikka ei sillä tietty saa kuin mahdollisesti toiset paskat tilalle, mutta periaatteen vuoksi palautetta, ettei tyytä tyytyväiseksi henkselinpaukuttelijaksi luulla.
***ut, kärsikööt, ruojat, raskaimman kautta online maailman kirot. Nyt oon vihanen, enkä haluu toisia p**koja hinskeleitä riesoikseni. Mieluummin pidän sitten vyötä, jos on pakko.

..

(* huokaus * )

Ookoo. Kirjoitan siis asiallisen kirjeen valmistajalle. Katotaan mitä saamme vastaukseksi. Tärkeintä ei minusta nyt ole se, mitä vastataan, vaan tärkeintä olisi, että kalliiden ja laaadukkaiksi miellettyjen varusteiden pitäisi myös olla sellaisia, kaikilta osiltaan.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Korpiainen kirjoitti:Moottorisahamiesten kaupoista löytyy henkseleitä kohtuulliseen hintaan. Jos housut siitä huolimatta eivät pysy jalassa, syy on jossakin muualla.
Onko tämä se ns. positiiivinen ongelma?
Avatar
Resupekka
Viestit: 1245
Liittynyt: 12 Tammi 2006 17:51

Viesti Kirjoittaja Resupekka »

Omien kokemusteni perusteella laatuongelmat koskevat nykyään useita tunnettuja (ns.) laatumerkkejä.

Haglöfssin puolihaalareista repesivät vuoret muutaman käyttökerran jälkeen, saman valmistajan Powerstretch-paidasta ommel ensimmäisessä pesussa. Uusista Fj-sadelahkeista irtosi kannatusnuoran kiinnike ensimmäisen puolen kilometrin matkalla. Meindl:n vaelluskengät (kaksista kokemusta) kestävät vuotamatta keskimäärin 5 vaellusta (olen palannut kumisaapasmieheksi). Kerpale!

Tosin kaikista noista kenkiä lukuun ottamatta olen saanut käyttökelpoisia omilla korjauksilla...

Olkaimista puheen ollen, Army-Shopeista saattaisi saada metsuriliikkeiden ohella toivottavasti kestävämpiä edullisesti.
Avatar
George
Viestit: 3343
Liittynyt: 22 Marras 2007 21:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja George »

Noista Tyyn henkseleistä paistaa toinenkin ongelma; clipsit ovat liian heiveröiset. Jos pituudensäätö ei olisi brakannut ensimmäisenä niin hetken päästä olisit kironnut löystyneitä clipsejä. Eli kun kumarrut alas niin selkäpuolen clipsi lipsahtaa irti. Kokemuksesta katson että ne ovat tarpeeksi jämäkät. Löysin sattumalta akuuttiin tarpeeseen Kaamasen kievarista hyvät; olkaimet ovat leveät ja niissä on kauniita kuvia. Mitään merkkiä en löydä.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Käytän ja suosittelen Veniz-olkaimia. Kyseessä on kotimainen valmistaja, joka muutama vuosi sitten osti perinteisen Inkan henkselituotannon. Clipsit pitää hyvin. Kiristyskappale ei näytä Fjällua paljon paremmalta, mutta on ainakin mulla kestänyt.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

George kirjoitti:Jos pituudensäätö ei olisi brakannut ensimmäisenä niin hetken päästä olisit kironnut löystyneitä clipsejä. Eli kun kumarrut alas niin selkäpuolen clipsi lipsahtaa irti. Kokemuksesta katson että ne ovat tarpeeksi jämäkät.
Joo. En viittiny inistä enempää, mutta perspuolelta ne oli jo tosiaan irti koko ajan... (huokaus)

Fjällrävenille laitettu kohtelias sähköposti engelskaksi, kun en svenskaa osaa kovin hyvin enää..
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Louestaja kirjoitti:Käytän ja suosittelen Veniz-olkaimia. Kyseessä on kotimainen valmistaja, joka muutama vuosi sitten osti perinteisen Inkan henkselituotannon. Clipsit pitää hyvin. Kiristyskappale ei näytä Fjällua paljon paremmalta, mutta on ainakin mulla kestänyt.
Hinta 17e. Look no further, kiitän ja kumarran.

Edit: niin, tai jos se mekanismi sama onneton..

Useinhan henkseleille käy kaikenlaista, huussissa poljetaan päälle yms, joten vähän pitäisi väärinkäyttöäkin kestää.
hannes
Viestit: 10737
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Minulla on LAKSEN of scandinavian henkselit (made in USA) kestäneet jo monta vuotta vaelluskäytössä. Kärkkäiseltä aikoinaan ostettu.
N. 5cm leveät, väri punainen .
Joskus rinkkaa selkään nostaessa klipsi saattaa irrota mutta helppo laittaa takaisin, muuten aika jämäkät kokonaisuudessaan .
Hintaa en muista, tuskin kovin kalliit.
Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Käytän henskeleitä. Vaan en koskaan noita naurettavia klipsullisia. Nappihenskelit niiden pitää olla. Nykyiset kaksi pariani ostin vuosia sitten kahdeksalla eurolla Halpahallista.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Pepi kirjoitti:Käytän henskeleitä. Vaan en koskaan noita naurettavia klipsullisia. Nappihenskelit niiden pitää olla. Nykyiset kaksi pariani ostin vuosia sitten kahdeksalla eurolla Halpahallista.
Tähän ei ole juuri mitään vastaan väittämistä.
Vastaa Viestiin