Huono ja hyvä nettikauppakokemus
Juu noinhan se taitaa toimia suurinpiirtein joka paikassa kauempana maailmassa. Vääriä tuotteita on tullu varustelekasta ja varuste.netistäkin, toskin se palautus on hyvä Suomessa kun on ilmaista. Varustelekan ylimääräiset tavarat ihmetytti kun tuli paketti vaikken edes ollut tilannut mitään.Seemu kirjoitti:Hienoa, että joillakin ei ole e-omc.com :n kanssa ongelmia. Minulla oli vähän huonompi tuuri:
http://www.vaellusnet.com/turinat/viewt ... ght=#57393
Kirjeenvaihdon suhteen ei vastausnopeudessakaan ole moittimista, 10min - vuorokauden kestäny vastailut tuolla.
Älyttömän huonoa tuuria kyllä, kun ekalla kerralla joutuu palauttamaan tavaraa. Itse olen kymmenia kertoja tilannut ympäri maailmaa ja vain kerran olen palauttanut pikkupaketin Hong Kongiin takuuseen. Vaihtoaikaa ei ollut paljon, mutta selvisin silti n. 6 euron postitusmaksulla.
Valokuvaustarvikkeita tilatessa yhdysvalloista tuli ylimääräistä tavaraa (eri paikasta tietenkin). En sitten viitsinyt edes ilmoittaa asiasta lähettäjälle kun olivat laskuttaneetkin minulta ja postikulut olisi koitunut palautuksessa lähes tuotteen hinnan arvoiseksi niin koin paremmaksi pitää tuotteen.
Tämä kauppa siis mpex.com sieltä muutaman kerran tilanneena ei muuta valitettavaa kun tuo, muuten toiminut aika hyvin ja nopeasti. Todella ankeat nettisivut ja tilaussysteemit...
Titanium Goat hoiti hommansa mallikkaasti ja pätkä titaanifoliota odottaa leikkelyä. Folio oli huolellisesti rullattu ja pakattu kolmikulmaiseen pahviputkeen. Pieni verkkokauppa käyttää PayPalin ostoskoria ja maksaminen ja tilauksen jättö kävi kätevästi.
www.titaniumgoat.com
www.titaniumgoat.com
Ranskalainen kevytretkeilyyn erikoistunut liike Arklight-Design:
http://www.arklight-design.com/
Hoiti myös hommansa mallikkaasti. Halvat postimaksut, kympillä kotiovelle.
http://www.arklight-design.com/
Hoiti myös hommansa mallikkaasti. Halvat postimaksut, kympillä kotiovelle.
-
- Viestit: 6935
- Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Tower Ridge: ei mahdottoman laajat valikoimat, mutta mm. Rabia ja Montanea. Nopeahko toimitus (reilu viikko tilauksesta, sis. kaksi viikonloppua), edullisehkot postikulut (pehmeille paketeille, kovat kalliita!) ja hyvää palvelua.
www.mymemory.co.uk tilasin keskiviikkona muistitikun. Torstaina pyysivät uudelta asiakkaalta lähettämään esim. sähkölaskun varmistaakseen tilaajan olemassaolon. Lasku tulee muutenkin sähköpostiin ja uudelleenohjasin sen torstaina (mitähän tolkkua siitä ottivat?). Postipoika oli kantanut Jerseyn saarelta lähteneen kirjeen kotiin seuraavana maanantaina. Aika rivakkaa toimintaa siis.
Itse tikku on 16 gigan SanDisk. Postikulut kuuluivat hintaan. Katselin että kotimaasta saisi samanlaisen 4 GB:n tikun jokusta euroa halvemmalla. Tuolta löysin vielä 10 % alennukseen oikeuttavan voucherin liikkeeseen.
Itse tikku on 16 gigan SanDisk. Postikulut kuuluivat hintaan. Katselin että kotimaasta saisi samanlaisen 4 GB:n tikun jokusta euroa halvemmalla. Tuolta löysin vielä 10 % alennukseen oikeuttavan voucherin liikkeeseen.
http://www.upandunder.co.uk/
Ennen tilausta kyselin sähköpostilla pari asiaa ja sain vastaukset kymmenen minuutin sisään. Laitoin tilauksen Nallo 2Gt:stä ja tilaus lähti postiin, josta erikseen ilmoitettiin seurantanumeron kera. Vajaan viikon teltta reissasi 39 punnan hinnalla Suomeen ja tuotiin kotiovelle. Postikuluineen tuli säästöä suomihintaan 100-200e. Etenkin nopeasta ja leppoisasta palvelusta isoa plussaa.
Ennen tilausta kyselin sähköpostilla pari asiaa ja sain vastaukset kymmenen minuutin sisään. Laitoin tilauksen Nallo 2Gt:stä ja tilaus lähti postiin, josta erikseen ilmoitettiin seurantanumeron kera. Vajaan viikon teltta reissasi 39 punnan hinnalla Suomeen ja tuotiin kotiovelle. Postikuluineen tuli säästöä suomihintaan 100-200e. Etenkin nopeasta ja leppoisasta palvelusta isoa plussaa.
Naturmagasinet.no
Erikoinen nettikauppakokemus, lopputulos oli hyvä, sain Optimus 111-keittimen varaosineen, mutta se vaati useamman sähköpostiviestin, joista kriittisimmät norjaksi, etukäteismaksun, sekä tietysti käynnin tullissa. Ja tavara ei tullut yhdessä paketissa, vaan varaosat vasta erikseen jälkikäteen vaatimalla, norjaksi.
Rolle
Erikoinen nettikauppakokemus, lopputulos oli hyvä, sain Optimus 111-keittimen varaosineen, mutta se vaati useamman sähköpostiviestin, joista kriittisimmät norjaksi, etukäteismaksun, sekä tietysti käynnin tullissa. Ja tavara ei tullut yhdessä paketissa, vaan varaosat vasta erikseen jälkikäteen vaatimalla, norjaksi.
Rolle
-
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 10 Huhti 2010 21:04
Aivan tuoreita kokemuksia Scandinavian Outdoor Store:sta. Tilasin sieltä takin, sain väärän koon (jota nettisivujen mukaan ei pitänyt olla enää jäljellä ). Soitin, sain kohteliaat pahoittelut ja hyvityksen seuraavaan tilaukseen vaikken pyytänytkään. Ja oikeankokoisen takin, joka ylitti odotukset.
Tein uuden tilauksen myöhemmin, sain täydennettyä tilausta, koska tuotteita ei vielä toimitettu ja lisäksi väliaikatietoja oma-aloitteisesti, mitä tuotetta tilaus odottaa.
Odotan jännityksellä...miten käy, mutta minulla positiivinen ja luotettava kuva kaupasta.
Tein uuden tilauksen myöhemmin, sain täydennettyä tilausta, koska tuotteita ei vielä toimitettu ja lisäksi väliaikatietoja oma-aloitteisesti, mitä tuotetta tilaus odottaa.
Odotan jännityksellä...miten käy, mutta minulla positiivinen ja luotettava kuva kaupasta.
-
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 10 Huhti 2010 21:04
Pakko kertoa positiivinen kokemus Scandinavian Outdoor Store:sta. Tilasin sieltä ittelleni yli 1000 euron arvosta tuotteita, joista osan kun heillä oli -15% alennus. Osan tilasin ns. jälkitilauksena odottaessani aiemmin tilaamiani tavaroita. Antoivat vielä noista jälkitoimituksella olevista myös -15% alennuksen. Tämä ei voi olla vahinko, sillä soitin tiedustellakseni saatuani tiedon että tilaus lähtenyt miksi hinnat näkyvät normaaleina ja asia luvattiin tarkistaa siten että tuo -15% on alennettu osasta tuotteita. Totesivat, että näyttää että se alennettu kaikista, mutta antoivat sitten kuitenkin tämän "virheen" olla.
Eli: Positiivisesti yllättävä kokemus. Säästin noin 190 euroa.... Aion tilata sieltä vielä uudelleenkin!
Eli: Positiivisesti yllättävä kokemus. Säästin noin 190 euroa.... Aion tilata sieltä vielä uudelleenkin!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09 Kesä 2010 11:19
- Paikkakunta: Korpikuusen kannon alla
Olen myös tavallaan pettynyt Skandinavian Outdoorin palveluun. Tilasin sieltä repun ja toimitus kyllä tapahtui nopeasti eli kun tilasin tänään niin reppu oli täällä huomenna. Tilatessa oli mahdollista vaihtaa matkahuolto ja vaihdoinkin matkahuollon toiseksi kuin mikä se olisi osoitteen perusteella ollut. Tämä toiminto vain jätettiin liikkeessä huomioimatta ja reppu meni osoitteen perusteella ja minun kannaltani väärään paikkaan.
No ei se mitään. Soitin matkahuoltoon ja pyysin lähettämään toivomaani kaupunkiin. Tässä matkahuolto sitten omalta osaltaan sössi ja reppu ns katosi eli paineli bussin uumenissa jonnekin keski-suomeen tai mihin lie. Sain reppuni kuitenkin seuraavana päivänä katoamisesta.
Se mikä tässä prosessissa kyrsi oli se, että Skandinavian Outdoor ei ole vastannut millään tavalla reklamaatiooni toiveeni ignoroinnista ja väärään matkahuoltoon lähettämisestä. Siitä on jo n. 3 viikkoa ja laitoin tänään uuden sähköpostin. Jos asiakkaan loppuhuolto on tätä tasoa, niin jatkotilaukset menevät vakavaan harkintaan eikä postituksen nopeus sitä paljon kompensoi.
Edit melkein heti postauksen jälkeen: Sain puhelun Skandinavian Outdoorista. Eli kyllä palvelu pelaa ja sain selityksen kysymykseeni. Asia kunnossa ja mieli parempi!
No ei se mitään. Soitin matkahuoltoon ja pyysin lähettämään toivomaani kaupunkiin. Tässä matkahuolto sitten omalta osaltaan sössi ja reppu ns katosi eli paineli bussin uumenissa jonnekin keski-suomeen tai mihin lie. Sain reppuni kuitenkin seuraavana päivänä katoamisesta.
Se mikä tässä prosessissa kyrsi oli se, että Skandinavian Outdoor ei ole vastannut millään tavalla reklamaatiooni toiveeni ignoroinnista ja väärään matkahuoltoon lähettämisestä. Siitä on jo n. 3 viikkoa ja laitoin tänään uuden sähköpostin. Jos asiakkaan loppuhuolto on tätä tasoa, niin jatkotilaukset menevät vakavaan harkintaan eikä postituksen nopeus sitä paljon kompensoi.
Edit melkein heti postauksen jälkeen: Sain puhelun Skandinavian Outdoorista. Eli kyllä palvelu pelaa ja sain selityksen kysymykseeni. Asia kunnossa ja mieli parempi!
Eli olitko laittanut 3 viikkoa sitten yhden sähköpostireklamaation ja odottelit koko sen ajan, että kaupasta reagoitaisiin? Mikäli näin, on mielestäni aika asiatonta purkautua "ongelmasta" nettiin ellei ole itse viitsinyt ottaa puhelinta käteen ja kysyä mikä mättää. Jokaisen pitäisi tietää, ettei sähköposti aina tavoita (roskapostisuodattimet, yhteysongelmat jnejne.). Puhelin käteen vaikka ujostuttaisikin.Reissureetta kirjoitti:Se mikä tässä prosessissa kyrsi oli se, että Skandinavian Outdoor ei ole vastannut millään tavalla reklamaatiooni toiveeni ignoroinnista ja väärään matkahuoltoon lähettämisestä. Siitä on jo n. 3 viikkoa ja laitoin tänään uuden sähköpostin.
Mikäli olit tänään laittanut uuden sähköpostin - joka ilmeisesti oli mennyt perille - sait soiton melkein heti. Edelleen viestistäsi tuli kuva, että kauppa toimi mielestäsi huonosti, huolimatta loppukaneetistasi. Kaneetti taas ei mitenkään selittänyt mikä asiassa meni pieleen. Itse sain kuvan, että olisit voinut olla aktiivisempikin.
Reklamaatioon riittää kun sen tekee kerran ja vaikka "vain" sähköpostilla. Varsinkin kun kyseessä on nettikauppaa harjoittava yritys.heppu kirjoitti:Eli olitko laittanut 3 viikkoa sitten yhden sähköpostireklamaation ja odottelit koko sen ajan, että kaupasta reagoitaisiin? Mikäli näin, on mielestäni aika asiatonta purkautua "ongelmasta" nettiin ellei ole itse viitsinyt ottaa puhelinta käteen ja kysyä mikä mättää. Jokaisen pitäisi tietää, ettei sähköposti aina tavoita (roskapostisuodattimet, yhteysongelmat jnejne.). Puhelin käteen vaikka ujostuttaisikin.Reissureetta kirjoitti:Se mikä tässä prosessissa kyrsi oli se, että Skandinavian Outdoor ei ole vastannut millään tavalla reklamaatiooni toiveeni ignoroinnista ja väärään matkahuoltoon lähettämisestä. Siitä on jo n. 3 viikkoa ja laitoin tänään uuden sähköpostin.
Mikäli olit tänään laittanut uuden sähköpostin - joka ilmeisesti oli mennyt perille - sait soiton melkein heti. Edelleen viestistäsi tuli kuva, että kauppa toimi mielestäsi huonosti, huolimatta loppukaneetistasi. Kaneetti taas ei mitenkään selittänyt mikä asiassa meni pieleen. Itse sain kuvan, että olisit voinut olla aktiivisempikin.
Jos maili ei mene perille, niin siitä tulee järjestelmän antama ilmoitus.
Myöskään roskapostisuodattimet ei ole syynä perille menemättömyyteen, kun kyseessä on oikeasti kauppaa harjoittava tekijä. Heidän suodatuksissa on lähinnä tiedettyjen massapostittajien ja spammin levittäjien osoitteita, mitkä tulee esim virus- / spammiesto- ohjelmistojen kautta. Joten ei ole mitään perustetta olettaa ettei olisi alunperin mennyt perille.
Jos reklamaatio tarvitsee uusia, millä lailla tahansa, niin kyseessä on huonosti asian hoitanut yrittäjä.
Silloin tarvitsee uusia.