Ultrakevyt makuupussi hakusessa

Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Mulla on ollut plasma 15 makuupussina Lappiin suuntautuvia kesäreissuja varten vajaa 3 vuotta ja aika tyytyväinen olen ollut. Aika kevyt ja itselläni se riittää jonnekin -10 asteeseen. Marmottia saa välillä alennuksesta, jolloin hintakaan ei ole älytömän paha, oiskohan ollut noin 300 euroa toi plasma, kun sen alennuksesta ostin.


"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Micke kirjoitti:Mulla on ollut plasma 15 makuupussina Lappiin suuntautuvia kesäreissuja varten vajaa 3 vuotta ja aika tyytyväinen olen ollut. Aika kevyt ja itselläni se riittää jonnekin -10 asteeseen. Marmottia saa välillä alennuksesta, jolloin hintakaan ei ole älytömän paha, oiskohan ollut noin 300 euroa toi plasma, kun sen alennuksesta ostin.
Aiempaa lämpimyyskeskustelua jatkaen: Olen samaa mieltä, mieluummin vähän liian lämmin kuin liian kylmä. Kuumimmilla kesäreissuilla ei edes makuupussia kaipaa (kunhan hyttyssuojaa saa muualta).

Itsellä oli hakusessa pussi, jossa Tlim olisi ollut -5C, mutta kun Plasma 30 tuli Reittipisteen loppuunmyyntitarjouksissa vastaan todella hyvällä alennuksella, niin piti liipaista. Miinuksena on nyt, että syysreissuilla pitää ottaa vähän enemmän lämmintä vaatetta ja tarvittaessa nukkua ne päällä. Plasma 15 olisi ollut optimi. Tosin mielellään olisi saanut vielä olla Pertex Endurance -tyyppinen päällikangas...
jarski
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Maalis 2011 23:31
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarski »

Selailin läpi äsken ketjun Cumulukseen liittyvät kommentit. Ne jotka niillä nyt makaatte, niin sanokaas onko ne ahtaita? Yksi sellainen kommentti näytti olevan Lite-line sarjasta, joka itseänikin kiinnostaa.

Ruhoa 184cm ja 80kg, aikoinaan en sopinut Haglöfsin Zensor ykköseen 183cm mallisena.
Sensaatiomaista, tulitaistelu osterien kesken!
http://adventuresofolodinvalid.blogspot.fi/
Canis Ulpus
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Tammi 2011 00:10

Viesti Kirjoittaja Canis Ulpus »

jarski kirjoitti:Selailin läpi äsken ketjun Cumulukseen liittyvät kommentit. Ne jotka niillä nyt makaatte, niin sanokaas onko ne ahtaita? Yksi sellainen kommentti näytti olevan Lite-line sarjasta, joka itseänikin kiinnostaa.

Ruhoa 184cm ja 80kg, aikoinaan en sopinut Haglöfsin Zensor ykköseen 183cm mallisena.
Itse olen nelisen senttiä lyhyempi ja ihan passeli - etenkin leveydeltään - nelisatanen minulle sulan maan pussiksi. Pituudenkin puolesta uskon että menee vielä juuri ja juuri sinulle huppu kiristettynä. Pidemmälle en ehkä noita suosittelisi.
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

jarski kirjoitti:Selailin läpi äsken ketjun Cumulukseen liittyvät kommentit. Ne jotka niillä nyt makaatte, niin sanokaas onko ne ahtaita? Yksi sellainen kommentti näytti olevan Lite-line sarjasta, joka itseänikin kiinnostaa.

Ruhoa 184cm ja 80kg, aikoinaan en sopinut Haglöfsin Zensor ykköseen 183cm mallisena.
Minulle Lite Line (400) oli liian pieni, niin pituuden kuin leveydenkin puolesta. Omat mittani ovat 186cm/100kg. Sinulle voisi siis olla juuri sopiva jos et kaipaa pyöriskelytilaa.
jarski
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Maalis 2011 23:31
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kiitos kommenteista. Kyllähän minä pyöriskelystä pidän, mutta enemmän siitä että pussi on kevyt, kunhan nyt vaan ei kinnaa ja pingotu.

Eipä tuo keinokuitunen Cumulus Intensekään hullumpi ole, jos pitäisi siirtyä pois höyhenpusseista. Vekkulisti tuossa Intensessä pussin kaikki mitat samat kuin Litelinessä, mutta silti max 190cm nukkujalle.

Toisaalta, eilen meni rahat uusiin perhovehkeisiin ja kahluulahkeisiin, joten taitaapi loput hankinnat siirtyä hamaan tulevaisuuteen...
Sensaatiomaista, tulitaistelu osterien kesken!
http://adventuresofolodinvalid.blogspot.fi/
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

Korpijaakko kirjoitti:
jarski kirjoitti:Selailin läpi äsken ketjun Cumulukseen liittyvät kommentit. Ne jotka niillä nyt makaatte, niin sanokaas onko ne ahtaita? Yksi sellainen kommentti näytti olevan Lite-line sarjasta, joka itseänikin kiinnostaa.

Ruhoa 184cm ja 80kg, aikoinaan en sopinut Haglöfsin Zensor ykköseen 183cm mallisena.
Minulle Lite Line (400) oli liian pieni, niin pituuden kuin leveydenkin puolesta. Omat mittani ovat 186cm/100kg. Sinulle voisi siis olla juuri sopiva jos et kaipaa pyöriskelytilaa.
Meikäläisellä Panyam 450 ja omat mitat n. 182cm/80kg. Pituuden puolesta riittää niukin naukin, eli jonkinlainen riski saattaa olla, että 184 senttistä voi alkaa ahistamaan päälaelta tai varpaista - ainakin jos selällään nukkuu.
jausaa
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013 16:34

Viesti Kirjoittaja jausaa »

Lainataanpa vanhaa aihetta.

On tässä mielessä uuden pussin hankinta ja olen noita Cumuluksen pusseja tutkiskellut. Onko esim. Panyam 600 (-6/-13/-32) täysin yliampuva pussi elokuiselle Käsivarren vaellukselle? Olisi mukavaa, jos samalla pussilla pärjäisi alkukevään ja loppusyksyn reissuissa ruuhka-suomessa.
Inari74

Viesti Kirjoittaja Inari74 »

jausaa kirjoitti:Lainataanpa vanhaa aihetta.

On tässä mielessä uuden pussin hankinta ja olen noita Cumuluksen pusseja tutkiskellut. Onko esim. Panyam 600 (-6/-13/-32) täysin yliampuva pussi elokuiselle Käsivarren vaellukselle? Olisi mukavaa, jos samalla pussilla pärjäisi alkukevään ja loppusyksyn reissuissa ruuhka-suomessa.
Ei todellakaan. Lämpimillä riittää hyvin peittona mutta kunnon yöpakkasillakaan ei tule kylmä. Elokuussa on harvoin enää yöllä kovin lämmintä. Minusta Panyam 600 on pakkauskooltaan ja painoltaan erinomainen pussi. Toki 450 Panyamillakin pärjää tuolloin varmasti hyvin.
jausaa
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2013 16:34

Viesti Kirjoittaja jausaa »

Inari74 kirjoitti:
jausaa kirjoitti:Lainataanpa vanhaa aihetta.

On tässä mielessä uuden pussin hankinta ja olen noita Cumuluksen pusseja tutkiskellut. Onko esim. Panyam 600 (-6/-13/-32) täysin yliampuva pussi elokuiselle Käsivarren vaellukselle? Olisi mukavaa, jos samalla pussilla pärjäisi alkukevään ja loppusyksyn reissuissa ruuhka-suomessa.
Ei todellakaan. Lämpimillä riittää hyvin peittona mutta kunnon yöpakkasillakaan ei tule kylmä. Elokuussa on harvoin enää yöllä kovin lämmintä. Minusta Panyam 600 on pakkauskooltaan ja painoltaan erinomainen pussi. Toki 450 Panyamillakin pärjää tuolloin varmasti hyvin.
Panyam 600 tuli hankittua ja reissu heitettyä. Pussia käytin peittona ja oikein hyvin tarkeni. Cumulukselle plussaa hyvästä asiakaspalvelusta. 22.7 tiedustelin toimitusaikoja s-postilla ja vastasivat tosi nopeasti. Tilauksen laitoin sisään 23. päivä ja pussi oli noudettavissa postista 3.8.
Vastaa Viestiin