Monikäyttöinen peräkärry Norjasta
Monikäyttöinen peräkärry Norjasta
Norjalaiset teki sen.
Peruskärryn polkypyörälle.
Perustoiminto on tavarankuljetus,mutta lisäosia hankkimalla siitä saa lastenkuljetuskärryn,koiran perään kärryn,valjailla ja aisoilla sinun perääsi kärryn.
Suksiosat kun vaihtaa pyörien tilalle,voi kärryä vetää ladulla,tai pilkkivesillä.....
Firma on www.nordiccab.com
Maahantuoja on Oy Livit Ab.
Itse tilasin omani Kareisen pyöräkorjaamosta,Imatralta.
Hinta karvan päälle 400 €.
Kestävyysvakuuttelut olivat kovat.
Kestää kuulema kovaa pakkasta ja painoakin saa olla päällä maksimissaan 50 kiloa.
Mutta eikös Norjalaiset ole kuuluja vaatimaan laatua ja kestävyyttä?
Itse tiedän kun parin viikon päästä lähden testaamaan tuota Savolaiseen kesämaisemaan.
Luvattiin,että saisin tuon kärryn noin viikon sisään.
Yksi erikoisuus,jota en muissa kärryissä ole huomannut,on mahdollisuus siirtää pyöriä eteen/taaksepäin niin,että kullekkin kuljetustavalle tai eri kuormille tasapaino on aina mahdollisimman hyvä.
Peruskärryn polkypyörälle.
Perustoiminto on tavarankuljetus,mutta lisäosia hankkimalla siitä saa lastenkuljetuskärryn,koiran perään kärryn,valjailla ja aisoilla sinun perääsi kärryn.
Suksiosat kun vaihtaa pyörien tilalle,voi kärryä vetää ladulla,tai pilkkivesillä.....
Firma on www.nordiccab.com
Maahantuoja on Oy Livit Ab.
Itse tilasin omani Kareisen pyöräkorjaamosta,Imatralta.
Hinta karvan päälle 400 €.
Kestävyysvakuuttelut olivat kovat.
Kestää kuulema kovaa pakkasta ja painoakin saa olla päällä maksimissaan 50 kiloa.
Mutta eikös Norjalaiset ole kuuluja vaatimaan laatua ja kestävyyttä?
Itse tiedän kun parin viikon päästä lähden testaamaan tuota Savolaiseen kesämaisemaan.
Luvattiin,että saisin tuon kärryn noin viikon sisään.
Yksi erikoisuus,jota en muissa kärryissä ole huomannut,on mahdollisuus siirtää pyöriä eteen/taaksepäin niin,että kullekkin kuljetustavalle tai eri kuormille tasapaino on aina mahdollisimman hyvä.
Luonto pitää minut järjissäni.
Re: Monikäyttöinen peräkärry Norjasta
Mitenkähän tuon saisi viritettyä kajakin perään?Nilakka kirjoitti:Norjalaiset teki sen.
Peruskärryn polkypyörälle.
Perustoiminto on tavarankuljetus,mutta lisäosia hankkimalla siitä saa lastenkuljetuskärryn,koiran perään kärryn,valjailla ja aisoilla sinun perääsi kärryn.
Suksiosat kun vaihtaa pyörien tilalle,voi kärryä vetää ladulla,tai pilkkivesillä.....
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14
On varmaan hyvä, jos tarvitsee monikäyttöisyyttä, mutta onpa myös varsin leveä ja painava. Esimerkiksi Erkin kärryskä painaa alle kuusi kiloa, mutta norjalainen yltää 14,5 kiloon. Pidänkin norjalaista enemmän yleiskättövärkkinä kuin retkipyöräilyyn sopivana.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Mutta Erkin vehje vikuroi, heittämällä rengasta jorpakkoon. Aina ei paranis keventää joka paikasta liikaa.Huokailija kirjoitti:On varmaan hyvä, jos tarvitsee monikäyttöisyyttä, mutta onpa myös varsin leveä ja painava. Esimerkiksi Erkin kärryskä painaa alle kuusi kiloa, mutta norjalainen yltää 14,5 kiloon. Pidänkin norjalaista enemmän yleiskättövärkkinä kuin retkipyöräilyyn sopivana.
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14
Ei tuo kärry ole ainakaan ratkaisevasti kevyempi koko huomioiden kuin muutkaan retkikärryt. En siis usko, että renkaiden irtoaminen johtuu liiasta keventämisestä. Se on yksilövika tai suunnitteluvirhe.Umpihanki kirjoitti:Mutta Erkin vehje vikuroi, heittämällä rengasta jorpakkoon. Aina ei paranis keventää joka paikasta liikaa.Huokailija kirjoitti:On varmaan hyvä, jos tarvitsee monikäyttöisyyttä, mutta onpa myös varsin leveä ja painava. Esimerkiksi Erkin kärryskä painaa alle kuusi kiloa, mutta norjalainen yltää 14,5 kiloon. Pidänkin norjalaista enemmän yleiskättövärkkinä kuin retkipyöräilyyn sopivana.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Noin on. Kyllä tuon yksipuolisen kiinnityksenkin saa niin pitäväksi ettei pyörä lähde omille teilleen.Huokailija kirjoitti: Ei tuo kärry ole ainakaan ratkaisevasti kevyempi koko huomioiden kuin muutkaan retkikärryt. En siis usko, että renkaiden irtoaminen johtuu liiasta keventämisestä. Se on yksilövika tai suunnitteluvirhe.
Yleiskärryksi haaveilinkin,että voi kuljettaa kaikenlaista tavaraa,ilman pyörääkin.
Ja tuo paino...
No,eikös se tarkoita sitä,ettei ekaan kuoppaan hajoa?
Tuo hinta minkä ilmoitin,sisältää rahdinkin.
Jos käytte itte hakemassa vaikka tuolta Imatralta,hinta tippuu rahdin verran.
Mikä on Erkin kärryskä??
En ole kuullutkaan
Mutta hyvä etten.
Ei tarvi osia kerätä pientareelta
Puuttuuko niistä sokka?
Ainakin Croozen peräkärryssä on sokat siellä alla,ettei ny ihan valtoimenaan renkaat karkaile.
Ja tuo paino...
No,eikös se tarkoita sitä,ettei ekaan kuoppaan hajoa?
Tuo hinta minkä ilmoitin,sisältää rahdinkin.
Jos käytte itte hakemassa vaikka tuolta Imatralta,hinta tippuu rahdin verran.
Mikä on Erkin kärryskä??
En ole kuullutkaan
Mutta hyvä etten.
Ei tarvi osia kerätä pientareelta
Puuttuuko niistä sokka?
Ainakin Croozen peräkärryssä on sokat siellä alla,ettei ny ihan valtoimenaan renkaat karkaile.
Luonto pitää minut järjissäni.
Kärryt kaikille!
Suosittelen KAIKILLE taajama-asukeille (ja mikä ettei maalaisillekin, ja ennenkaikkea kesämokkiläisille) peräkärryn hankkimista. Meillä kulkee sekä lapset (2 kpl) että ruokaostokset, ja tarpeen tullen mm. 1,8x3 metrin olohuoneen matto ja Ikean kaapit sen kyydissä. Sateella saa sekä lapset että ruuat suojaan, ja kas, autoa ei enää tarvitse kuin satunnaisesti.
Meidän kärri lapsivarusteineen lienee sellainen 15 kiloa, eikä mitenkään optimoitu keveyden tai tuulenvastuksen suhteen - se taitaisi käydä pitemmällä matkalla tuskalliseksi. Mutta kyllä sillä sellaiset lyhyet laiskain ihmisten viikonloppulenkit polkee, ja se maksoi uutena (täällä pyorien luvatussa maassa tosin) n. 230 euroa. Joten jos ei aio mitään Erkkejä harrastaa, niin kyllä sellainen halvempikin kärri toimii oikein loisteliaasti.
Meidän kärri lapsivarusteineen lienee sellainen 15 kiloa, eikä mitenkään optimoitu keveyden tai tuulenvastuksen suhteen - se taitaisi käydä pitemmällä matkalla tuskalliseksi. Mutta kyllä sillä sellaiset lyhyet laiskain ihmisten viikonloppulenkit polkee, ja se maksoi uutena (täällä pyorien luvatussa maassa tosin) n. 230 euroa. Joten jos ei aio mitään Erkkejä harrastaa, niin kyllä sellainen halvempikin kärri toimii oikein loisteliaasti.
Re: Kärryt kaikille!
Varteenotettava vaihtoehto. Joka tosin tyssää siihen, että muut "kennoston" eläjät eivät katsele suopein silmin tyyppiä joka valtaa pikkiriikkisestä pyöriensäilytystilasta melkoisen osan kärrylleen.rieba kirjoitti:Suosittelen KAIKILLE taajama-asukeille (ja mikä ettei maalaisillekin, ja ennenkaikkea kesämokkiläisille) peräkärryn hankkimista.
Kellarikoppi kun on vielä luokkaa metri * metri, ja sinne on ahdettuna entuudestaan kaksi potkupyörää, potkukelkka, sukset, 906, "puolenkuution" kokoisia makuupusseja kolme tsipaletta, joulun rekvisiittaa yllin kyllin, sekä muuta "tarpeellista" ja tarpeetonta, niin ei sinnekään voi kovin iso kärryä ainakaan ilman rautasahaa pysty säilömään.
Ulos jos kärryn erehtyy jättämään yöksi, niin viimeistään viikonlopun aikana pölökaljalta palaavat humanterit muotoilevat sen uuteen uskoon.
Bjäärkkele sentään, olis se kumminkin komeeta kuljetella romppeita yhdistelmä-ajoneuvolla. Varsinkin kun olen rekkojen seassa lapsuuteni viettänyt.
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14
Intiaaninimi Somanaama kertoi tilanneensa samanlaisen kuin Erkillä. Ei säikähtänyt pyörien tippumista. Senkin pitäisi kai tulla tällä viikolla. Sitten on käytettävissä seitsemän rengasta eikä yhtään autoa.Nilakka kirjoitti:Huomenna tai perjantaina se tulee...
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Lauantaina klo 15 se tuli kotiin; uusi peräkärry.
Hetihän sitä pihalla tutkittiin naapureiden avulla ja ensimmäinen huomio oli,että on nopea kasata.
Eihän tuossa ole muuta kuin renkaat kiinni ja aisa paikoilleen.
Työnjälki on hyvää,kaikki rosotkin on siistitty.
Muovilaatikko tuntuu jämäkälle ja sadesuojakin oli kunnollista,vahvaa kangasta.
Koottuna kärry menee reilusti kokonaan sadesuojaan sisälle.
Sadesuoja on tavallaan kuin kassi tavaroiden päälle; siinä on vetoketjulla kiinni "välipohja",jolloin se muodostaa kärrylle kokonaan suljettavan kassin.
Ainoa mitä ihmettelin,oli heijastimien vähäisyys;
Takakulmissa on pienet kissansilmät ja tarrat,mutta kai ne lain pykälän täyttävät.
Toki voin ommella sadesuojan takaosaan lisää heijastavaa nauhaa.
Samoin aisaan sitä voisi teipata ja kylkiin,sivunäkyvyyden parantamiseksi.
Mutta kaikenkaikkiaan mukava yllätys;hyvin tehty peli.
Ajotestit jäävät muiden kiireiden vuoksi ensi viikolle ja maalla tehtäviksi.
Niin ja se paino: Tasan 10 kiloa.
Hetihän sitä pihalla tutkittiin naapureiden avulla ja ensimmäinen huomio oli,että on nopea kasata.
Eihän tuossa ole muuta kuin renkaat kiinni ja aisa paikoilleen.
Työnjälki on hyvää,kaikki rosotkin on siistitty.
Muovilaatikko tuntuu jämäkälle ja sadesuojakin oli kunnollista,vahvaa kangasta.
Koottuna kärry menee reilusti kokonaan sadesuojaan sisälle.
Sadesuoja on tavallaan kuin kassi tavaroiden päälle; siinä on vetoketjulla kiinni "välipohja",jolloin se muodostaa kärrylle kokonaan suljettavan kassin.
Ainoa mitä ihmettelin,oli heijastimien vähäisyys;
Takakulmissa on pienet kissansilmät ja tarrat,mutta kai ne lain pykälän täyttävät.
Toki voin ommella sadesuojan takaosaan lisää heijastavaa nauhaa.
Samoin aisaan sitä voisi teipata ja kylkiin,sivunäkyvyyden parantamiseksi.
Mutta kaikenkaikkiaan mukava yllätys;hyvin tehty peli.
Ajotestit jäävät muiden kiireiden vuoksi ensi viikolle ja maalla tehtäviksi.
Niin ja se paino: Tasan 10 kiloa.
Luonto pitää minut järjissäni.