Monikäyttöinen peräkärry Norjasta

Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Monikäyttöinen peräkärry Norjasta

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Norjalaiset teki sen.
Peruskärryn polkypyörälle.
Perustoiminto on tavarankuljetus,mutta lisäosia hankkimalla siitä saa lastenkuljetuskärryn,koiran perään kärryn,valjailla ja aisoilla sinun perääsi kärryn.
Suksiosat kun vaihtaa pyörien tilalle,voi kärryä vetää ladulla,tai pilkkivesillä.....

Firma on www.nordiccab.com
Maahantuoja on Oy Livit Ab.

Itse tilasin omani Kareisen pyöräkorjaamosta,Imatralta.
Hinta karvan päälle 400 €.

Kestävyysvakuuttelut olivat kovat.
Kestää kuulema kovaa pakkasta ja painoakin saa olla päällä maksimissaan 50 kiloa.
Mutta eikös Norjalaiset ole kuuluja vaatimaan laatua ja kestävyyttä?
Itse tiedän kun parin viikon päästä lähden testaamaan tuota Savolaiseen kesämaisemaan.
Luvattiin,että saisin tuon kärryn noin viikon sisään.

Yksi erikoisuus,jota en muissa kärryissä ole huomannut,on mahdollisuus siirtää pyöriä eteen/taaksepäin niin,että kullekkin kuljetustavalle tai eri kuormille tasapaino on aina mahdollisimman hyvä.


Luonto pitää minut järjissäni.
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Monikäyttöinen peräkärry Norjasta

Viesti Kirjoittaja OS »

Nilakka kirjoitti:Norjalaiset teki sen.
Peruskärryn polkypyörälle.
Perustoiminto on tavarankuljetus,mutta lisäosia hankkimalla siitä saa lastenkuljetuskärryn,koiran perään kärryn,valjailla ja aisoilla sinun perääsi kärryn.
Suksiosat kun vaihtaa pyörien tilalle,voi kärryä vetää ladulla,tai pilkkivesillä.....
Mitenkähän tuon saisi viritettyä kajakin perään? :wink:
Huokailija
Viestit: 245
Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14

Viesti Kirjoittaja Huokailija »

On varmaan hyvä, jos tarvitsee monikäyttöisyyttä, mutta onpa myös varsin leveä ja painava. Esimerkiksi Erkin kärryskä painaa alle kuusi kiloa, mutta norjalainen yltää 14,5 kiloon. Pidänkin norjalaista enemmän yleiskättövärkkinä kuin retkipyöräilyyn sopivana.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Huokailija kirjoitti:On varmaan hyvä, jos tarvitsee monikäyttöisyyttä, mutta onpa myös varsin leveä ja painava. Esimerkiksi Erkin kärryskä painaa alle kuusi kiloa, mutta norjalainen yltää 14,5 kiloon. Pidänkin norjalaista enemmän yleiskättövärkkinä kuin retkipyöräilyyn sopivana.
Mutta Erkin vehje vikuroi, heittämällä rengasta jorpakkoon. Aina ei paranis keventää joka paikasta liikaa.
Avatar
George
Viestit: 3343
Liittynyt: 22 Marras 2007 21:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja George »

Meillä on naapurissa päiväkoti ja sen pihalla on alkanut noita Nilakan linkkaamia kärryjä näkyä monta kappaletta. Aamulla lapsi tuodaan hoitoon, kärryt parkkeerataan pihalle niin kuin autot ja töitten jälkeen taas pois. Nykyvanhemmat ovat reippaita. :)
Huokailija
Viestit: 245
Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14

Viesti Kirjoittaja Huokailija »

Umpihanki kirjoitti:
Huokailija kirjoitti:On varmaan hyvä, jos tarvitsee monikäyttöisyyttä, mutta onpa myös varsin leveä ja painava. Esimerkiksi Erkin kärryskä painaa alle kuusi kiloa, mutta norjalainen yltää 14,5 kiloon. Pidänkin norjalaista enemmän yleiskättövärkkinä kuin retkipyöräilyyn sopivana.
Mutta Erkin vehje vikuroi, heittämällä rengasta jorpakkoon. Aina ei paranis keventää joka paikasta liikaa.
Ei tuo kärry ole ainakaan ratkaisevasti kevyempi koko huomioiden kuin muutkaan retkikärryt. En siis usko, että renkaiden irtoaminen johtuu liiasta keventämisestä. Se on yksilövika tai suunnitteluvirhe.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Huokailija kirjoitti: Ei tuo kärry ole ainakaan ratkaisevasti kevyempi koko huomioiden kuin muutkaan retkikärryt. En siis usko, että renkaiden irtoaminen johtuu liiasta keventämisestä. Se on yksilövika tai suunnitteluvirhe.
Noin on. Kyllä tuon yksipuolisen kiinnityksenkin saa niin pitäväksi ettei pyörä lähde omille teilleen.
Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Yleiskärryksi haaveilinkin,että voi kuljettaa kaikenlaista tavaraa,ilman pyörääkin.
Ja tuo paino...
No,eikös se tarkoita sitä,ettei ekaan kuoppaan hajoa?

Tuo hinta minkä ilmoitin,sisältää rahdinkin.
Jos käytte itte hakemassa vaikka tuolta Imatralta,hinta tippuu rahdin verran.

Mikä on Erkin kärryskä??
En ole kuullutkaan :shock:
Mutta hyvä etten.
Ei tarvi osia kerätä pientareelta :oops:
Puuttuuko niistä sokka?
Ainakin Croozen peräkärryssä on sokat siellä alla,ettei ny ihan valtoimenaan renkaat karkaile.
Luonto pitää minut järjissäni.
Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Vielä painosta.
Itse kun tutkin teknisiä tietoja nordic cabbin sivuilta,käsitin tuon paino tarkoittavan painoa lastenkuljetusvarusteissa.
Taitaa tuo peruskärry painaa vähemmän.
Vai miten lienee,engelskani on vähän huonoa :oops:
Luonto pitää minut järjissäni.
Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Uusin Retki-lehti sisältää juttua mm polkupyörän peräkärryistä.
Luonto pitää minut järjissäni.
rieba
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2008 15:22
Viesti:

Kärryt kaikille!

Viesti Kirjoittaja rieba »

Suosittelen KAIKILLE taajama-asukeille (ja mikä ettei maalaisillekin, ja ennenkaikkea kesämokkiläisille) peräkärryn hankkimista. Meillä kulkee sekä lapset (2 kpl) että ruokaostokset, ja tarpeen tullen mm. 1,8x3 metrin olohuoneen matto ja Ikean kaapit sen kyydissä. Sateella saa sekä lapset että ruuat suojaan, ja kas, autoa ei enää tarvitse kuin satunnaisesti.

Meidän kärri lapsivarusteineen lienee sellainen 15 kiloa, eikä mitenkään optimoitu keveyden tai tuulenvastuksen suhteen - se taitaisi käydä pitemmällä matkalla tuskalliseksi. Mutta kyllä sillä sellaiset lyhyet laiskain ihmisten viikonloppulenkit polkee, ja se maksoi uutena (täällä pyorien luvatussa maassa tosin) n. 230 euroa. Joten jos ei aio mitään Erkkejä harrastaa, niin kyllä sellainen halvempikin kärri toimii oikein loisteliaasti.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Re: Kärryt kaikille!

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

rieba kirjoitti:Suosittelen KAIKILLE taajama-asukeille (ja mikä ettei maalaisillekin, ja ennenkaikkea kesämokkiläisille) peräkärryn hankkimista.
Varteenotettava vaihtoehto. Joka tosin tyssää siihen, että muut "kennoston" eläjät eivät katsele suopein silmin tyyppiä joka valtaa pikkiriikkisestä pyöriensäilytystilasta melkoisen osan kärrylleen.

Kellarikoppi kun on vielä luokkaa metri * metri, ja sinne on ahdettuna entuudestaan kaksi potkupyörää, potkukelkka, sukset, 906, "puolenkuution" kokoisia makuupusseja kolme tsipaletta, joulun rekvisiittaa yllin kyllin, sekä muuta "tarpeellista" ja tarpeetonta, niin ei sinnekään voi kovin iso kärryä ainakaan ilman rautasahaa pysty säilömään.

Ulos jos kärryn erehtyy jättämään yöksi, niin viimeistään viikonlopun aikana pölökaljalta palaavat humanterit muotoilevat sen uuteen uskoon.

Bjäärkkele sentään, olis se kumminkin komeeta kuljetella romppeita yhdistelmä-ajoneuvolla. Varsinkin kun olen rekkojen seassa lapsuuteni viettänyt.
Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Jänskättää :D

Huomenna tai perjantaina se tulee...

Yllättävän kauan tuota sai odottaa....
Luonto pitää minut järjissäni.
Huokailija
Viestit: 245
Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14

Viesti Kirjoittaja Huokailija »

Nilakka kirjoitti:Huomenna tai perjantaina se tulee...
Intiaaninimi Somanaama kertoi tilanneensa samanlaisen kuin Erkillä. Ei säikähtänyt pyörien tippumista. Senkin pitäisi kai tulla tällä viikolla. Sitten on käytettävissä seitsemän rengasta eikä yhtään autoa.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Nilakka
Viestit: 427
Liittynyt: 10 Touko 2006 20:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nilakka »

Lauantaina klo 15 se tuli kotiin; uusi peräkärry.

Hetihän sitä pihalla tutkittiin naapureiden avulla ja ensimmäinen huomio oli,että on nopea kasata.
Eihän tuossa ole muuta kuin renkaat kiinni ja aisa paikoilleen.

Työnjälki on hyvää,kaikki rosotkin on siistitty.
Muovilaatikko tuntuu jämäkälle ja sadesuojakin oli kunnollista,vahvaa kangasta.

Koottuna kärry menee reilusti kokonaan sadesuojaan sisälle.
Sadesuoja on tavallaan kuin kassi tavaroiden päälle; siinä on vetoketjulla kiinni "välipohja",jolloin se muodostaa kärrylle kokonaan suljettavan kassin.

Ainoa mitä ihmettelin,oli heijastimien vähäisyys;
Takakulmissa on pienet kissansilmät ja tarrat,mutta kai ne lain pykälän täyttävät.

Toki voin ommella sadesuojan takaosaan lisää heijastavaa nauhaa.
Samoin aisaan sitä voisi teipata ja kylkiin,sivunäkyvyyden parantamiseksi.

Mutta kaikenkaikkiaan mukava yllätys;hyvin tehty peli.

Ajotestit jäävät muiden kiireiden vuoksi ensi viikolle ja maalla tehtäviksi.

Niin ja se paino: Tasan 10 kiloa.
Luonto pitää minut järjissäni.
Vastaa Viestiin