Reppusi paino?

Reppusi paino?

alle 12,5 kg
19
8%
12,5-15 kg
27
12%
15-17,5 kg
30
13%
17,5-20 kg
38
17%
20-22,5 kg
43
19%
22,5-25 kg
34
15%
25-27,5 kg
13
6%
yli 27,5 kg
21
9%
 
Ääniä yhteensä: 225
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

tst kirjoitti:^Kuis sää ton teet?
Pakon edessä sitä panee aina parastaan! :D


Kyllä Siperia opettaa!
Max
Viestit: 87
Liittynyt: 01 Joulu 2009 12:40

Viesti Kirjoittaja Max »

Tuota valmistusvirhettä myyjä vakuutteli. Rinkka kävi maahantuojalla korjattavana. Saas nähdä miten jatkossa käy...
StefanG
Viestit: 1915
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Minua kyllä TODELLA kiinnostaisi lukea että ne joilla repun paino on yli 20kg viikon reisulla niin mitä se reppu sisältää.
AnttiSn
Viestit: 262
Liittynyt: 02 Helmi 2016 20:06

Viesti Kirjoittaja AnttiSn »

Helposti tuo onnistuu. Repussa nyt sanotaan normaalien tarpeiden lisäksi, vaikkapa 25-50kpl haulikon panoksia, itse pyssy, kalavermeet ja vaikka vähän koiranruokaa. Siihen vielä viinipullo, ja samanlainen mutta i->a:ksi, plus vähintään yhdet herkkuaterian ainekset ja aletaan olla melko lailla liki noita painoja.

Edit. Niin ja jos en koirille reppua ole matkaan ottanut, niin tietysti makuupussi, alusta x3. Ja telttakin on tuolloin about puolet isompi kuin yksin ois tarvetta. Tuonpa takia olenkin monesti noilla reissuilla sitten louteella yötä, joka tiputtaa painoa kivasti.
Avatar
wirsuwaari
Viestit: 310
Liittynyt: 19 Tammi 2006 10:02

Viesti Kirjoittaja wirsuwaari »

Siihen 20 23 kg menee..koska jos alkaa pudottaa menee reissu "kuivaksi ja ikäväksi"..mukavalle retkelle sinne mennään eikä kärsimään 8)
form
Viestit: 305
Liittynyt: 16 Elo 2012 09:58

Viesti Kirjoittaja form »

wirsuwaari kirjoitti:mukavalle retkelle sinne mennään eikä kärsimään 8)
Tämän takia mun viikon mittaisen kesäretken paino onkin viidentoista kilon tuntumassa - mukavalle retkelle sinne mennään, eikä olemaan kantojuhta.
AnttiSn
Viestit: 262
Liittynyt: 02 Helmi 2016 20:06

Viesti Kirjoittaja AnttiSn »

Senki oon kyllä huomannut, ettei kaikki pysty mukavuusalueellaan tai vaikkapa sairaudesta johtuen kantamaan ihan samoja kuormia. Huomasihan tuon armeijassa jo kun osalla se onneton reppu oli elämää suurempi este ja siihen ku lisäs oman ruovan ja vielä pahimmassa tapauksessa jumppakuution (=radio) ni itku ei ollut kaukana. Mulla itellä on ollu aina suhteellisen hyvä kantokyky ja armeijassa jaksoin kuunnella 3km tuota itkua ensimmäisellä hiihtomarssilla. Sen jälkeen otin yhden itkijän hajonneen sauvan, konekiväärin ja jumppakuution eli kaiken ryhmän tavaran. Heti loppu itku ja parin kilsan päästi ehdoteltiin jo että voin minä sen hajonneen sauvan ottaa takas. Varatoimena katsoin paremmaksi hiihtää hiljaa vaan eteenpäin. Välirastilla sain negatiivista palautetta sitten, kun minut oli määrätty ryhmänjohtajaksi ja johtajahan ei saisi kuulemma kantaa mitään ylimääräisiä ryhmän tavaroita. Ja seuraavalla marssilla sitten eräs toinen veti samat kamat niskassa eikä yhtään itkenyt eli pointtina nyt ei ollut kertoa millainen serba minusta löytyy vaan puhtaasti vertailla eri ihmisten mieltymyksiä. Itse asiassa myös ns urheilijoiden kesken erot voivat olla erittäinkin suuria - etenkin, jos toinen ei ole tottunut liikkumaan kuorma selässä.

Hyvin pakattuna semmoinen 25-30kg kulkee aivan ongelmitta siinä, missä 20kg enkä itse paljoa eroa noissa huomaa. Tietysti homma vaikeutuu kun siirrytään tasaisesta maastosta "norjaan" tahi päivämatkat/kulkuvauhti kasvaa. Eipä kyllä koskaan oo tullu mietittyä "nyt mulla on kyllä aivan liian raskas reppu että mitäköhän jättäis ens kerralla poikkeen". Tietysti parempi kevyempi, mutta mieluummin kannan esim. kirveen mukana kuin nyhkytän puukolla tulipuita. Mikä itsellä on ollut kyllä suurin haitta suuressa kuormassa on liian pieni reppu, jonka johdosta sitten liki puolet roikkuu ulkopuolella ja sehän on sitten huono kantaa. Tai sitten puhdas laiskuus pakatessa, jolloin paino ei jakaudu sitten mitenkään sopivasti. Kerran aattelin jostain kemihaaran erämaasta herätessäni, että vetäisen sen 15km pikamarssin ilman sadesuojaa saunalle, kun ei kerran sada. No sehän alkoi tulemaan märkää rättiä heti lähdöstä kaatamalla ja ulkopuolella roikkui miten sattuu mm. 2kpl koirien makuupusseja mallia "imemme huolella nestettä". Sen verran luupää luonteeltani, etten pysähtynyt korjaamaan asiaa heti ja loppumatkasta siitä ei sitten oliskaan ollut mitään hyötyä. Tuli melko hikinen 15km sitten ja oli muuten painava reppu! Sisällä muuten köllötti tuolla paluureissulla elämäni komein ampuma ukkometso...
tst
Viestit: 6559
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

AnttiSn kirjoitti:...eli pointtina nyt ei ollut kertoa millainen serba minusta löytyy vaan puhtaasti vertailla eri ihmisten mieltymyksiä. Itse asiassa myös ns urheilijoiden kesken erot voivat olla erittäinkin suuria - etenkin, jos toinen ei ole tottunut liikkumaan kuorma selässä.
Tyhmä tietokilpailukysymys tähän väliin eli missä asuvatkaan serbat?
StefanG
Viestit: 1915
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Mahtaisko kyseessä olla sherpa?
tst
Viestit: 6559
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Voi olla sama heppu. :wink:
AnttiSn
Viestit: 262
Liittynyt: 02 Helmi 2016 20:06

Viesti Kirjoittaja AnttiSn »

Savolainen kun puhuu niin vastuu siirtyy kuulijalle...
Avatar
Pepi
Viestit: 7434
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

tst kirjoitti: Tyhmä tietokilpailukysymys tähän väliin eli missä asuvatkaan serbat?
Saksan Thüringenissä?
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
tst
Viestit: 6559
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

AnttiSn kirjoitti:Savolainen kun puhuu niin vastuu siirtyy kuulijalle...
Aistin tietämystä mutta tällä ei saa kuitenkaan vielä pointseja.:wink:
StefanG
Viestit: 1915
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

tst kirjoitti:Tyhmä tietokilpailukysymys tähän väliin eli missä asuvatkaan serbat?
Toinen vastaus olis voinut olla Serbia, serbat asuvat Serbiassa.
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

Laitoin tuon suurimman painon vaikka en ole kantanut mitään vuosikymmeniin. Talvella tavarat kulkevat ahkiossa ja kun talvet näyttävät lyhenevän niin nykyisin Eräkärryssä. Eräkärryn myötä olen opetellut sulan maan kulkemista. Ahkion ja suksien kanssa kulkeminen on ollut niin huoletonta. Tavaraa on voinut ottaa mukaan mitä tarvitsee ja sapuskat on ollu helppo ottaa jääkaapista tai pakastimesta. Talvella ei ole pilaantumisongelmia.
Vastaa Viestiin