Päijänteen kansallispuisto talvisin

Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Jukkis kirjoitti:Miekin lähen sieltä heti, kun löytyy nopeampi ja helpompi paikka pistää kuvat ja uutiset koko suvulle ja kavereille kerralla. Ne mainokset ja muut tyrkkypiiloansat tympii muakin. :? :? :? Mutta käyttö on helppoa ja suku läsnä... Antakaa anteeksi...
Eli haluat niin, että kuvat näkyy vain kavereille, mutta ei julkisesti? Siihen Facebook taitaa olla hyvä. :?: Julkiseen jakeluunhan löytyy sitten moniakin vaihtoehtoja?

Itellä on tavoitteena lähteä aamulla Päijänteelle. Jos vaikka kiertäisi Virmailansaaren ja poikkeaisi Kelveneellä? Yötä jossain ja perjantaina takaisin? :D

Tarkoitus olis myös kokeilla saako tuonne työnnettyä jotain kuvaa ja tekstiä kännykällä reissun päältä? :?


"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Jukkis
Viestit: 905
Liittynyt: 15 Tammi 2006 12:29
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Kyllä kai ne kuvat näkyy kaikille, kun en mitään rajauksia oo tehnyt? Mikähän olis sitten vaihtoehto tuolle usean karsastamalle fb:lle? Mikä olis reaaliaikainen, minne olis tumpelonkin tosi helppo ladata kuvat ja videot, ja missä olis ilmaiseksi ääretön määrä muistia? Ja missä kuvia olis helppo tekstittää ja muokata kansioihin? Ja minne kaverit vois jättää kommenttinsa? Ja missä kaverit sais heti tiedon uusista kuvista? :shock: :?:
Siilinkari
Viestit: 714
Liittynyt: 21 Elo 2007 19:30

Viesti Kirjoittaja Siilinkari »

Kun on tehnyt facebookiin kuvakansion, niin siinä ruudun alareunassa on osoiterimpsu, url, joka on suora osoite kuvakansioon. Sen linkin kun pistää vaikka tänne, niin kenenkään ei tarvitse liittyä facebookiin eikä Jukkiksen tarvitse siirrellä kuvia muualle.
Jukkis
Viestit: 905
Liittynyt: 15 Tammi 2006 12:29
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Jaahas! Täytyypä jossain välissä kokeilla. :)
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Jukkis kirjoitti:Kyllä kai ne kuvat näkyy kaikille, kun en mitään rajauksia oo tehnyt? Mikähän olis sitten vaihtoehto tuolle usean karsastamalle fb:lle? Mikä olis reaaliaikainen, minne olis tumpelonkin tosi helppo ladata kuvat ja videot, ja missä olis ilmaiseksi ääretön määrä muistia? Ja missä kuvia olis helppo tekstittää ja muokata kansioihin? Ja minne kaverit vois jättää kommenttinsa? Ja missä kaverit sais heti tiedon uusista kuvista? :shock: :?:
No nyt kun en ole koskaan feispuukkia käyttänyt, niin en osaa verrata helppoutta niissä kohdissa, missä sitä arvotit? Itse olen käyttänyt Kuvablogia ja Photobucketia. Jälkimmäistä lähinnä siksi, että se on linkitettävissä suoraan. Ainakin noissa on tekstitys, kansiointi ja kommentointimahdollisuudet. Ja ilmeisesti myös kerro kavereille osiot? Jälkimmäisestä en tiedä, kun olen aina laittanut vaan linkin sähköpostilla, missä on valmis lista olemassa. Itselläni ei sinänsä ole mitään fb:tä vastaan, mutta ei ole vaan ilmennyt tarvetta. Kukaan kavereista ei tietääkseni ole siellä?
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Jukkis
Viestit: 905
Liittynyt: 15 Tammi 2006 12:29
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tuo Louestajan linkittämä blogi/kuvasivusto näytti pikaseltaan ihan toimivalta, ainakin katsella. Siellä vain ei oo ketään sukulaisia, ja kun lapset maailmalla juttelee fb:llä niin sinnehän minäkin..Oletko tuo H.R. itse? Samoissa maisemissa osin pyörin minäkin, ja ihmettelin tuota menemisen helppoutta--kun olen tottunut umpilumessa hiki pinnassa tarpomaan--tuolla jäällä edes tullut hiki! 8) Ja lunta oli sentti, pari, juuri niin, ettei puusukset tehny spagatia. Mikä on ihan puhtaalla jäällä karseaa!! :oops:
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Jukkis kirjoitti:Tuo Louestajan linkittämä blogi/kuvasivusto näytti pikaseltaan ihan toimivalta, ainakin katsella. Siellä vain ei oo ketään sukulaisia, ja kun lapset maailmalla juttelee fb:llä niin sinnehän minäkin..Oletko tuo H.R. itse? Samoissa maisemissa osin pyörin minäkin, ja ihmettelin tuota menemisen helppoutta--kun olen tottunut umpilumessa hiki pinnassa tarpomaan--tuolla jäällä edes tullut hiki! 8) Ja lunta oli sentti, pari, juuri niin, ettei puusukset tehny spagatia. Mikä on ihan puhtaalla jäällä karseaa!! :oops:
Toi Vox oli yksi kolmesta kuvanlähetysosoitteesta, jotka oli valmiina Nokian kännykässä. Toi oli ainoa, johon sai laitettua mukaan myös tekstiä. Muut oli Ovi ja Flickr. Ajatus oli tosiaan kokeilla lähettää tunnelmia kavereille reissun päältä. Yhden kerran lähetys epäonnistui. HenkRaaf on nuoruuden "taiteilijanimi". :D

Juu ne lumettomat kohdat oli pahoja. Menin niistä yli tasatyönnöin ja jäykin jaloin, ettei tapahtunut kauheita! :)
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
tinder
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006 18:17

Re: Jäätilanne?

Viesti Kirjoittaja tinder »

Jukkis kirjoitti:.... Vieläkö tuonne Kelventeelle pääsee turvallisesti? Ettei oo railoja, virtapaikkoja sulnina, tai vettä jäällä? Tai laivaväyliä? Voi olla tyhmä kysymys, mutta kun ei oo mitään käsitystä Päijänteen kokoisesta järvestä...
Muutama päivä sitten jää näytti kestävän "aika hyvin"...
http://picasaweb.google.fi/Trintti/Paij ... 7620366210

Tästäkin huolimatta mulla kulkee aina naskalit kaulassa kun jäällä liikun - "vahvakin" jää voi pettää (kuten Joonas Frisk toisaalla kertoo).
tinder
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006 18:17

Viesti Kirjoittaja tinder »

Kesken kesän kysymyksiä Päijänteen kansallispuiston TALVIretkeilijöille!!!!!!!!!!

Ainakin Tyy, Louestaja, Jukkis, Kare ovat olleet siellä myös talvella.
JOs joku haluaisi kommentoida paria yksityiskohtaa, ilmoittautuisi yv:llä, niin kyselisin.
Joronjälki
Viestit: 187
Liittynyt: 11 Helmi 2006 12:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Joronjälki »

Miltähän Päijänteen jäätilanne näyttää tällä hetkellä? Aika hyvin on pakkasia pidellyt niin luulisi jo kestävän, mutta jos jollakulla on asiasta tietoa niin ottaisin mielelläni vastaan. Vietän yksinäisen joulun ja keksin tänään että voisin lähteä Päijänteelle 5-6:ksi päiväksi.

Otan myös vinkkejä vastaan jos joku tietää hyvän kohteen tuollaiselle jouluretkelle. Lähden liikkeelle tästä pääkaupunkiseudulta ja paikka olisi hyvä olla muutaman tunnin ajomatkan päässä. Viimme joulun olin melomassa Tammisaaressa mutta nyt rannikon jäät haittaavat sitä hommaa. Maalla on ainakin tällä hetkellä liian vähän lunta ahkiolla mutta jäitä pitkin kyllä pääsee.
tinder
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006 18:17

Viesti Kirjoittaja tinder »

Viime viikonloppuna oltiin päijänteellä melomassa, kansallispuiston ja ympäristön vesillä. Heti sen jälkeen jäätyi rannat ja kaikki pienemmät vedet, mutta isommat selät ei vielä liene jäässä. En arvaisi mennä vielä jäille!! Ainakaan puiston alueelle asti. Mutta pakkasethan on kyllä ollut aikamoisia ja samanlaisia on luvassa jouluun asti, joten tilannehan muuttuu koko ajan.
Jäällä ei ole vielä lunta, koska jäätymisen jälkeen ei ole lunta vielä satanut, joten ei siis hiihtokeliä. Luistelemaan saattaisi pääst pienillä lahdilla tms, mutta vain kunnon turvavarusteilla!
Päijänteen vesi on huomattavasti normaalia alempana, joten sulapaikat, virtaukset yms saattaa olla yllättäviäkin. Varovasti siis!
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Juuri olin Korpilahden Oravivuoren tornissa katselemassa Päijänteelle ja mm. Vanhanselkä Korpilahden - Jämsän välillä ainakin lainehti vielä suurelta osin.
Rantoja myöten vielä kannattaa kulkea, tai sitten koputella koko ajan jäätä.
Kyllä Siperia opettaa!
Joronjälki
Viestit: 187
Liittynyt: 11 Helmi 2006 12:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Joronjälki »

Tilanne näyttääkin huonommalta kuin kuvittelin. Täytyy harkita vielä ja seurata jäiden kehittymistä, lähtöpäivä on tiistai eli kaksi päivää on enää jäätymisaikaa.
Ympäristö.fi-sivuilla on tietoa jään paksuuksista. Mittauspäivät ovat kuun 10. , 20. ja 30. päivä, joten huomenna saadaan uudet tulokset. Vaan tulenevatkohan ne nettiin jo samana päivänä? Päijänne ei tosin kuulu mitattaviin järviin.
Joronjälki
Viestit: 187
Liittynyt: 11 Helmi 2006 12:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Joronjälki »

Onpa sittenkin mittauspaikka myös Päijänteellä, nyt jäätä mitattu 21cm, joten aika hyvältä näyttää. Tämä on hienoa että lunta on tullut ja lisää tiedossa.
Joten hyvää ja valkeaa joulua kaikille palstan lukijoille!
akuusist
Viestit: 608
Liittynyt: 15 Helmi 2007 14:34

Viesti Kirjoittaja akuusist »

Minusta kuulostaa vaikealta keliltä lähteä. Iso juuri jäätynyt järvi ja paljon lunta jäällä. Jään paksuus varmaan vaihtelee aika paljon. Rauhallista ja varovaista joulua.
Vastaa Viestiin