Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Micke
Viestit: 2343
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Micke »

varsijousi kirjoitti: 26 Maalis 2023 21:30 Olen utelias, mikä oli 2011 ostetun telttasi merkki ja malli??
Tämä oli varmaan mulle :), Svalbard 6 Camp on vastaus :)... Ei varmaan muuten kaarewt sopisikaan....


"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
varsijousi
Viestit: 1211
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

niinpä tietenkin... :idea:
Paha Susi
Viestit: 194
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:10
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Paha Susi »

Oli tuossa rautakaupassa Fiskarsin pikkukirves tyrkyllä alennettuun hintaan niin läksi mukaan.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin. Thomas Fuller
omat polut
Viestit: 4223
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Pitäis hommata uusi päiväreppu, 30-35l., 2-3 osastoa erillisillä vetskareilla, näissä pari taskua, sivuissa verkkotaskut.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Ostin Hollannin armeijan trooppisen latsan.

Ei ihan kepi muukalaislegioonatyyliin, mutta lappa niskalle yli kauluksen ja kateva leuanalus- hihna puuskaisille tuulille.

Venttiileita ei normi-2 vaan ympari Koko komeuden.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Hybrid vest La Colina (m), joka ei ole samanlainen nakinkuori kuin monet juoksu -/ tuuliliivit. Tehty Pertex Quantum ja Polartech Alpha yhdistelmänä, ja korkea kaulus ajaa kaulaliinan asiaa, paitsi ihan paukkuvimmilla pakkasilla

Kesällä paallykerros ja talvella väli sellainen
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja tst »

Vapa tulevaksi suveksi, kelan hommasin jo aiemmin.
diver
Viestit: 2398
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja diver »

Varustenetistä Paris pulkka tarjouksesta.ylimääräinen vetovarustus löytyy joutilaana niin hommataan pulkka perään ja tuunaillaan siitä jotain.oli päässy loppumaan mutta antoi tilata tarjoushintaan niin katotaan miten käy ja milloin tulee.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
StefanG
Viestit: 1922
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Ostin kainalosauvoille/kävelykepeille tarkoitetun liukuesteen ja asensin itsetehtyyn vaellussauvaan.

Kuva

Kuva
mattipappa
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Helmi 2009 20:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja mattipappa »

On jäänyt kehumatta, miten hyvä retkipatja tuli ostettua juuri ennen syyskuun ruskareissuun lähtöä. Kaikilla edellisillä syysreissuilla olen palellut ihan järjettömästi, huonojen patjojen vuoksi. Nuukana eläkeläisenä olen siirtänyt aina kunnon patjan hankintaa, mutta sitten vaimo kyllästyi valitukseeni, ja yhdessä lähdettiin ostoksille. Heti tuli vastaan XXl:ssä Expedin Ultra 5 R M hyvässä tarjouksessa, myymälän viimeinen kappale, jonka sitten onnellisina ostimme. Reissussa totesin, että tuollainen olisi pitänyt ostaa jo paljon aikaisemmin, eipä enää kylmyys tunkenut altapäin. On myös todella nopea ja helppo täyttää ja tyhjentää. Huomaan, että vuosien kuluessa olen pikku hiljaa hankkinut omasta mielestäni täydelliset varusteet Nyt vain pitää toivoa, että tämä ukko pysyy sen verran voimissaan, että varusteista ehtii vielä hyötymään.
Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Kirpputorilta löytyi Vaeltaja merkkinen itse täyttyvä retkipatja alkuperäisine suojapusseineen ja hintalappuineen kympillä. Otin talteen, jos en tarvitse itse niin lastenlapset tarvitsevat.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Aaro
Viestit: 2458
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Aaro »

mattipappa kirjoitti: 03 Joulu 2023 20:02 Reissussa totesin, että tuollainen olisi pitänyt ostaa jo paljon aikaisemmin, eipä enää kylmyys tunkenut altapäin.
Mikä on näppituntumasi: kuinka monta astetta kylmemmäksi makuupussisi comfort lämpötila muuttui makuualustan avulla?
mattipappa
Viestit: 873
Liittynyt: 02 Helmi 2009 20:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja mattipappa »

¨^ Aarolle. En osaa tarkempaa arviota antaa, mutta joka tapauksessa monta astetta.
Micke
Viestit: 2343
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kun jatkossa "retkeilyt" taitaa olla enemmän leirielämää ja päiväretkiä tukikohdasta, hankin teltaksi Nortentin Gamme 6:n. Tai kyllähän toi kulkee kanootin kanssa etenevälläkin reissulla, mutta puita varten pitäisi hommata sitten kanootiksi Northwind 4 ;) ....
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
cobbo
Viestit: 705
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja cobbo »

Hankin vähän alkuperäisiin suunnitelmiin nähden etupeltoon Åsnes Amundsen -tunturisukset, nyt on sitten sivakat sekä syvälle lumelle (Peltonen Metsä 270), ja kovaksi pakkautuneelle lumelle tai satunnaisille latutaipaleille.

Molemmissa samat NNNBC -siteet eli voi käyttää samoja (kalliita mutta lämpimiä) Alfan monoja, ja samat parimetriset nousukarvatkin menevät molempiin.
Vastaa Viestiin