Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Erä-Neposet
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Marras 2022 16:13

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Erä-Neposet »

Ostin 9€:lla puhallettavan tyynyy. Olen tästä salaa välillä haaveillut, mutta tähän mennessä aina tyytynyt tekemään tyynyn makuupussin säilytyspussista ja vaihtovaatteista. Tyyny vaikuttaa ihan hyvältä vaikkei paljon maksanutkaan. Uskon että siitä tulee jatkossa vakikovaruste.

Viimekesänä nukuin surkeasti laavussa 3 mm:n ”Extreme”-alustan päällä ja oli laitettava kaikki liikenevä pehmike lonkan, polven ja olkapään alle. Pään alle ei jäänyt pehmikkeeksi kuin oma käsi ja tuolloin mietin että nyt se tyyny olisi kyllä paikallaan.

Reissussa majoituin kaikki muut yöt riipparissa ja siksi oli vain ohut alusta mukana. Riipparissakin tuo tyyny on hyvä laittaa polvitaipeiden alle.


luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

no-joo,
montakin juttua on ostettu; viimex OEX Bush Pro :lol: bivvi
.... saas - nakkee ; Millet parikymppia kaliimmpana olis ollu tarkoitus... mutku se Prince Philip (nyttemmin jo vainaa) oli tyhjentanyt kaupat noista paremmista
[ Outddor Quest hanen nimissaan
, lukion loptettaville on toki hieni homma. Suomessakin etelan-elaville vois jotain vastaavaa organisoida?]

Niin, joo: Ostin myos Jounjn kirjan talviretkeilysta
- luin parhaat palat heti (ehh: sisallysluettelo vai mikako se index on?); ja tosi hyvaa juttua. Kirja sivakoista , senkin ostin, ei juurikaan antanut - idiixia mulle - mitaan. Mutta ehka juuri siksi etta oli niin tuttua turinaa.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Kompressiopussin 6->2 litraa uudelle Thermarest Vesper 20 Quiltille :wink: Quiltin oma pussi lähinnä mainossyistä ahtasi pussin niin pieneksi ja tiukalle sisään omaan pikkuriikkiseen kompressiopussiin, ettei ole mitään järkeä tuhota laadukasta untuvapeittoa tuolla tavalla :(
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Itse en kompressoisi untuvatuotteita lainkaan, vaikka siinä jääkin ehkä litra pari ylimääräistä tilavuutta. Ehkä olen vain liian herkkä miettiessäni, että ne kuluisivat ylitiukasta puristelusta.

Säikeeseen liittyen kevennystä kesävarusteisiin. Bonfuksen Iterus reppu ja Pajakin Radical ULX puolikas makuupussi. Repun suhteen tuli kyllä jälkikäteen mieleen :idea: , että olisihan mulla ollut sen kokoinen Haltin Kakko reppu jostain vuodelta 1999 (vai 1998), joka on itseasiassa ihan kelpo reppu rangattomaksi noin 30 litran kantovälineeksi.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
StefanG
Viestit: 1890
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Kuva
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Micke kirjoitti: 10 Joulu 2022 11:47 Itse en kompressoisi untuvatuotteita lainkaan, vaikka siinä jääkin ehkä litra pari ylimääräistä tilavuutta. Ehkä olen vain liian herkkä miettiessäni, että ne kuluisivat ylitiukasta puristelusta.
Mulla on ollut untuvapussi kuukausia kompressoituna pussiinsa. En tietenkään suosittele tekemään noin mutta kyllä se palautui entiselleen. Ihan yhtä lämmin on edelleen.
diver
Viestit: 2349
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja diver »

https://www.addnature.fi/vaude-rotstein ... 77692.html
Tuommosella lähdetään tulevaan suveen.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Avatar
Timppa_M
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Maalis 2008 12:22
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Timppa_M »

Talven tuplapussitaktiikkaan ulommaksi Marmotit Treslesin leveänä ja pitkänä ettei ahdista... ja käytettynä pongatun Sasta Poles-takin pääasiassa hiihtovaelluskäyttöön.
" ...and the wolf in him merely slept.”
-Jack London-
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Viimeisin osto taitaa olla Helsportin Svalbard 6 Camp, vastaavan 12 vuotta vanhan teltan tilalle. 2011 ostetussa teltassa alkaa olemaan parin sadan yön jälkeen liian paljon pieniä repeämiä, nyt saan uuteen tuplakaaret samaan hintaan. Ja toki, tämänkin ostin hintaan, joka on noin 0,6x normaali myyntihinta, jos noita nyt ovh-hinnalla koskaan myydään.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
varsijousi
Viestit: 1209
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

Olen utelias, mikä oli 2011 ostetun telttasi merkki ja malli??
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Jo viime kesana jouduin Salomón Stretch housuista leikkaamaan kiristysnauhat pois ja jotkin saumatkin jo irvistivat. Mutta, mutta: 15v sitten ostin ne kovalla alennuksella ja nyt kun vetskari taysin antautui niin ostin fjellun Ecoshellit. Vaikka niissa pli alennusta jo noiden Salomonien verran niin viela jai maksettavaa e400.
' hata ei lue lakia'
... vaan kyll on mahtavat poksyt. Lohduttaudun silla etta niiden kanssa kaytossa oleva flellun takki on 80- luvun alusta; ja kuin uusi
StefanG
Viestit: 1890
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Loistotuote löytyi Eräreppu-nettikaupasta.
On jonkinlainen Puolustusvoimien koe-erä lämpöhameita.
Ja paras on että voi käyttää myös hartia/selkälämmittimenä avaamalla vetskari ja kiinittämään vyötäröltä ainoastaan painonapilla. On kuin pieni viitta. Lämpöviittanan aion sen käyttääkin osa usei hartioista kylmä talvisin

Kuva

Kuva
LauriA
Viestit: 819
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja LauriA »

Kun tuli käytyä isolla kirkolla ja kaks V:llä alkavaa jälleen myynti yritystä, vierekkäin. Jäi käteen jonkun armejakunnan ruoka pakki ja veden kanto säkki.
Kuva
amatööri
Viestit: 3493
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Pitkästä aikaa tuli ostettua muuta varustetta kuin ruokaa,Mackenzien 3*4 metrin tarppikangas XXL:n tarjouslaarista. Kelpaa sitä viikon päästä viritellä tuolla lännessä :D .
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
hannes
Viestit: 10781
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Re: Mitä(retkeilyyn liittyvää) ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja hannes »

^^Näyttää samanlaiselta kuin minun Fjellun säkki.
Vastaa Viestiin