Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

hltmuuu
Viestit: 276
Liittynyt: 14 Loka 2006 16:35
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja hltmuuu »

Täysin samaa mieltä, mutta kun palstalla esiintyy porukkaa joiden on vähän vaikea pitää sormiaan kurissa niin tulee lauottua mitä sylki suuhun tuo.


hannes
Viestit: 10795
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Asiallinen teksti Hesarissa . Toimittajan asiaan paneutumistavalla olisi tosiaan pidempikin juttu ollut myös hyvä.
Nevis
Viestit: 1072
Liittynyt: 25 Helmi 2007 06:16

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja Nevis »

Reaktio Hesarin juttua vastaan paljasti joidenkin täällä kirjoittelevien saunassa syntyneiden savolaisten suvaitsemattomuuden kaikkea vierasta kohtaan.

Ihmisviha lienee syykin siihen, miksi nämä ovat hakeutuneet vaellusharrastuksen pariin. Voiko enää epäsosiaalisempaa harrastusta olla kuin vaeltamien yksin erämaassa?
Mustavilja
Viestit: 360
Liittynyt: 10 Helmi 2008 19:38

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja Mustavilja »

Nevis kirjoitti:Reaktio Hesarin juttua vastaan
Enpä näe metsäläisyyttä siinä, jos vastustaa yksipuolisen kuvan luomista asiasta - koskee se sitten Tarja Halosta tai retkeilyä. Eivät tuollaiset kevytvarustejutut nykyisessä kaupallisessa ilmapiirissä edistä retkeilyn asiaa.
mäkäräinen
Viestit: 1691
Liittynyt: 15 Touko 2006 21:35

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja mäkäräinen »

Nevis kirjoitti:Ihmisviha lienee syykin siihen, miksi nämä ovat hakeutuneet vaellusharrastuksen pariin. Voiko enää epäsosiaalisempaa harrastusta olla kuin vaeltamien yksin erämaassa?
Jos ei viihdy omassa seurassaan, tuskin muutkaan viihtyvät. Sitä kannattaa käydä aika ajoin kokeilemassa. Yksinvaeltajat ovat sosiaalista porukkaa.
Nevis
Viestit: 1072
Liittynyt: 25 Helmi 2007 06:16

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja Nevis »

??
Viimeksi muokannut Nevis, 18 Syys 2008 14:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mäkäräinen
Viestit: 1691
Liittynyt: 15 Touko 2006 21:35

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja mäkäräinen »

Nevis kirjoitti:
mäkäräinen kirjoitti:
Nevis kirjoitti:Ihmisviha lienee syykin siihen, miksi nämä ovat hakeutuneet vaellusharrastuksen pariin. Voiko enää epäsosiaalisempaa harrastusta olla kuin vaeltamien yksin erämaassa?
Jos ei viihdy omassa seurassaan, tuskin muutkaan viihtyvät. Sitä kannattaa käydä aika ajoin kokeilemassa. Yksinvaeltajat ovat sosiaalista porukkaa.
?
!
Pertsik
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Huhti 2007 13:00

Viesti Kirjoittaja Pertsik »

Aluksi oli reppu, isiltä peritty SA leimalla varustettu. Kumisaaphaat ja mahollisesti filttikäärö rullalla nahkasilla irtohihnoila kiinnitettynä. Soli varsinaista kevytretkeilyä. Kuusenpersheessä yötä tulila. Ei tarttenu ihmetellä onkoTrangia vai Priimus ja millä polttoaihneela se parhaaksi toethaan. Nyt nuista kampheista on siirytty mukavimphiin ja paremphiin. Suojaavat ja ovat kevveitä. Tuskin tämä voorumin kirjoittelijatkhaan haluaa ennää palata vahoissiin kampheissiin kummisaaphaissiin ja kuluhneissiin rephuin. Itte ole kokenu uuet miehleisimmiks, mitä nyt hinta joskus vistottaa. Nyt vanhana ukkona on tietekki tullu mukavuuenhalusemmaksi ko kuuskytluvula. Hyvä, että retkeilystä puhuthaan muualaki ko retkeilyalan aviiseissa. Tullee suureman porukan silhmiin. Ja kyllä kämpilä olen kohanu harvoja poikkeuksia lukhuunottamatta tosi mukavaa retkeilyväkeä. Tervetuloa vain joukhoon t. Wanha Gorepelle onneksi
tst
Viestit: 6556
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Tuloksetta etsin ihan muuta, mutta tähän törmäsin. Olisi mielenkiintoista lukea tuo artikkeli ja löytyiköhän etsitty 'hyvinvarustettu' retkeilijä täältä?
StefanG
Viestit: 1905
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Tämäkin ketju todisti kuinka ilkeitä ja ahdasmielisiä mahtuu retkeilijöiden joukkoon. :roll:
Raato
Viestit: 189
Liittynyt: 10 Maalis 2008 12:13

Viesti Kirjoittaja Raato »

Heh. Jos olisin lukenut nuo alkupään vastaukset silloin tuoreeltan olisin varmasti irtisanoutunut koko retkeilyväestä. Eihän noissa muutamissa ollut älyä eikä häntää.
Heikkinen ei esittänyt mielipiteitä eikä kysynyt apua, halusi vain yhteyttä tietynlaiseen retkeilyn harrastajaan, ihan tavallinen toimittajan tapa saada yhteyttä minkä tahansa alan ihmisiin.
Ja kyllä se kainuun Heikkinen tietää retkeilystä itsekin.
Avatar
OS
Viestit: 8144
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Raato kirjoitti:Ja kyllä se kainuun Heikkinen tietää retkeilystä itsekin.
Ja kirjoittelee ihan hyviä kirjoja, jos kyseessä on sama M-P Heikkinen.
PyyMetso
Viestit: 740
Liittynyt: 25 Elo 2016 14:24

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja PyyMetso »

mäkäräinen kirjoitti:Jos ei viihdy omassa seurassaan, tuskin muutkaan viihtyvät. Sitä kannattaa käydä aika ajoin kokeilemassa. Yksinvaeltajat ovat sosiaalista porukkaa.
Yksinvaeltaja on kaikkein sosiaalisin vaeltaja. Hänen on tultava toimeen koko porukan kanssa.

Vaeltaminen on vaeltamista. Se ei ole lukemista, ostamista eikä elektroniikka-askartelua. Tämä gorepellekomppanialle tiedoksi.
Avatar
TiMoKo
Viestit: 3157
Liittynyt: 09 Huhti 2006 16:20
Viesti:

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja TiMoKo »

PyyMetso kirjoitti:
mäkäräinen kirjoitti:Jos ei viihdy omassa seurassaan, tuskin muutkaan viihtyvät. Sitä kannattaa käydä aika ajoin kokeilemassa. Yksinvaeltajat ovat sosiaalista porukkaa.
Yksinvaeltaja on kaikkein sosiaalisin vaeltaja. Hänen on tultava toimeen koko porukan kanssa.

Vaeltaminen on vaeltamista. Se ei ole lukemista, ostamista eikä elektroniikka-askartelua. Tämä gorepellekomppanialle tiedoksi.
Monenlaisiin pelleihin olen vaelluksilla törmännyt, yksi pelle olen itsekin.
Minulle vaeltaminen on paljon muuta ja ennenkaikkea muuta kuin vaeltamista.
Se voi tarkoittaa kannonnokalla istumista ja ympärillä olevan ihmettelemistä ja vaikka siinä kirjan lukemista jos siltä tuntuu. Pääosin olen omat vaatteeni ja varusteeni ostanut, ei siinäkään kait mitään väärää ole?
Jonkin verran nimenomaan vanhemmassa vaelluskaartissa esiintyy pelleilyssä yhtä piirrettä, kyllä minä tiedän miten kuuluu vaeltaa, kyllä minä tiedän mitkä ovat oikeat varusteet, kyllä minun tekemä ahkio on vaan kaikkein paras, kyllä minä, kyllä minä, kyllä minä.
Nuorempi polvi ei pääsääntöisesti näytä tekevän omasta kulkemisestaan niin isoa numeroa, olkoot vaikka väärin vaellettu.

Mutta yksinvaeltaminen (koiran kanssa) on kyllä mielestäni parasta vaeltamista ja minulla sillä ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa.
Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/
Aaro
Viestit: 2439
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Re: Helsingin Sanomat etsii hyvinvarustettua retkeilijää

Viesti Kirjoittaja Aaro »

TiMoKo kirjoitti:
Nuorempi polvi ei pääsääntöisesti näytä tekevän omasta kulkemisestaan niin isoa numeroa, olkoot vaikka väärin vaellettu.
Kyllähän nuoret usein raportoivat omissa medioissaan ja blokeissa tekemisiään ja myös vaelluksensa. Vaarana saattaa olla että suorittamisen esittäminen ohjaa vaellusta johonkin suuntaan eli ei pelkästään tuulen huminan ihmettelyyn. Mutta samaa yleisön hakua on ollut havaittavissa meillä vanhoillakin.
Vastaa Viestiin