Osaatko nukkua vaelluksella?

Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Vaikuttaa siltä, että useimmat osaavat ottaa vaelluksensa lomana ja rentoutumisena, eivätkä turhaan nipota siitä, että pitäisi olla aamukuudelta polun päällä suorittamassa. Oikeansuuntaista toimintaa.


Kuva
Ei oo häränpäivää!!
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Minulla oli varsinkin nuorempana taipumus mennä myöhään pussiin ja tulla aikaisin sieltä pois. Eli unet jäivät aika lyhyiksi, mutta niin se oli kotonakin.

Nyt kun on jo vähän enemmän ikää, on yöunien tarvekin kasvanut. Nukkumaan menen edelleenkin vasta puolenyön jälkeen, mutta nukkua saatan kahdeksaankin, kotona jopa pidempään.

Yleensä se on vaelluksilla ja metsässä sillä tavalla, että nukun jos nukuttaa ja jos ei, niin teen jotakin muuta...
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

dailymail kirjoitti:Minulla oli varsinkin nuorempana taipumus mennä myöhään pussiin ja tulla aikaisin sieltä pois. Eli unet jäivät aika lyhyiksi, mutta niin se oli kotonakin.

Nyt kun on jo vähän enemmän ikää, on yöunien tarvekin kasvanut.
- -
Hitto! Ei hyvä. Minulle on kerrottu, ja olen laskenut sen varaan, että unentarve vähenee iän myötä. Jos kehityksen suunta onkin tuo, niin minulta loppuu vuorokaudesta tunnit ennen eläkeikää! Siis tunnit nukkumiseen, muusta nyt puhumattakaan.
heluna74
Viestit: 3302
Liittynyt: 03 Syys 2008 08:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heluna74 »

Ollos huoleton :D! Kyllä se useimmilla toimii juuri siten, että unentarve vähenee iän myötä. Nyt, kun olen siinä onnellisessa asemassa, että voin nukkua miten vain ja koska vain, niin aika vähän tulee nukuttua, yö saattaa mennä lukiessa ja päiväunia en ole koskaan (vielä) ottanut.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Korpijaakko kirjoitti:
dailymail kirjoitti:Minulla oli varsinkin nuorempana taipumus mennä myöhään pussiin ja tulla aikaisin sieltä pois. Eli unet jäivät aika lyhyiksi, mutta niin se oli kotonakin.

Nyt kun on jo vähän enemmän ikää, on yöunien tarvekin kasvanut.
- -
Hitto! Ei hyvä. Minulle on kerrottu, ja olen laskenut sen varaan, että unentarve vähenee iän myötä. Jos kehityksen suunta onkin tuo, niin minulta loppuu vuorokaudesta tunnit ennen eläkeikää! Siis tunnit nukkumiseen, muusta nyt puhumattakaan.
Nuorena minulle tavallinen yöuni kesti 4-6 tuntia ja nyt vanhempana 6-8 tuntia. Eli aikaa jää vielä muuhunkin. Tunnin tai parin päiväuniakin olen alkanut ottaa kun aikaa ja halua on.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
miiahe
Viestit: 164
Liittynyt: 05 Helmi 2012 13:03

Viesti Kirjoittaja miiahe »

En osaa nukkua. Tai sitten oma huono unenlaatu johtuu muusta perheestä samassa teltassa.
kantsu_
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Syys 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kantsu_ »

Kesäisin nukuttaa teltassa makoisasti "sleeping like a baby ". Talvella uni tahtoo olla horrosmaista ja katkonaista. Voi johtua siitä, että varpaisiin on kylmä. Untuvatöppöset liennee hyvä hankinta, kun ei villasukat riitä.
Avatar
Tervasuo
Viestit: 735
Liittynyt: 12 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tervasuo »

Kaverit väittävät, että nukahdan yleensä noin sadasosasekunnissa, kun vetäydyn makuupussiin ja takaraivo kopsahtaa patjalle. Voi olla, voi olla. Seuraavan kerran havahdun yleensä aamulla, kun uroepiteeli ilmoittaa, että venymiskyky on tapissa.
Avatar
sakarius
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Heinä 2012 23:05

Viesti Kirjoittaja sakarius »

Valitettavasti en saa nukuttua vaelluksilla. Ehkä käyn horteessa pari kolme tuntia yössä, mutta nukkumiseksi en sitä kutsu. Ehkä seuraavalla reissulla sitten...
"Tauti mikä tauti"
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

dailymail kirjoitti:
Korpijaakko kirjoitti:
dailymail kirjoitti:Minulla oli varsinkin nuorempana taipumus mennä myöhään pussiin ja tulla aikaisin sieltä pois. Eli unet jäivät aika lyhyiksi, mutta niin se oli kotonakin.

Nyt kun on jo vähän enemmän ikää, on yöunien tarvekin kasvanut.
- -
Hitto! Ei hyvä. Minulle on kerrottu, ja olen laskenut sen varaan, että unentarve vähenee iän myötä. Jos kehityksen suunta onkin tuo, niin minulta loppuu vuorokaudesta tunnit ennen eläkeikää! Siis tunnit nukkumiseen, muusta nyt puhumattakaan.
Nuorena minulle tavallinen yöuni kesti 4-6 tuntia ja nyt vanhempana 6-8 tuntia. Eli aikaa jää vielä muuhunkin. Tunnin tai parin päiväuniakin olen alkanut ottaa kun aikaa ja halua on.
:shock: Nukun nyt olosuhteiden pakosta 6 - 8 tuntia yössä arkisin. Mikä johtaa siihen, että viikonloppuna pitää "korjata" unta. Yhdeksän tuntia on siedettävä, 12 tuntia tuntuu jo hyvälle. Ei hyvä. :?
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
haaHu
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Tammi 2012 20:00

Viesti Kirjoittaja haaHu »

Hauskaa, että ensimmäinen viesti mitä tänne uskaltaudun kirjoittamaan, koskee nukkumista vaelluksella :)

Yleensä ensimmäisenä yönä on vielä niin täpinöissä koko reissusta, että uni ei meinaa tulla. Seuraavina öinä ei sitten olekaan ongelmaa ja nukun paremmin kuin kotona. Johtunee luonnon rauhoittavasta vaikutuksesta ja raittiista ilmasta. Riippuu tietysti myös lämpötilasta, varpaat kun tuppaavat olemaan aika kylmälle arat.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

Erämaassa uni tulee helposti. Reittien varrella ja autiotuvissa huonosti.

Tervetuloa palstalle, haaHu. Ei täällä ketään syödä, vaikka suurin osa onkin seinähulluja.
Avatar
Joonas Frisk
Viestit: 2119
Liittynyt: 04 Tammi 2007 18:56

Viesti Kirjoittaja Joonas Frisk »

[quote="tyy"

Tervetuloa palstalle, haaHu. Ei täällä ketään syödä, vaikka suurin osa onkin seinähulluja.[/quote]

<<<<<<<<se seinähulluus ilmenee siinä, että jos seinät on kaukana hullusta, haluaa ko. henkilö retkelle, jossa saa seinät lähemmäs itseään, - majoiteen seinät eivät näet koskaan ole kädenmittaa kauempana. :lol:
pesala
Viestit: 2577
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:46
Paikkakunta: länsisuomi

Viesti Kirjoittaja pesala »

Terve haaHu . Son kuule villasukat mitkä auttaa pussissakin :mrgreen:
oaivi
Viestit: 440
Liittynyt: 18 Syys 2011 20:24

Viesti Kirjoittaja oaivi »

sakarius kirjoitti:Valitettavasti en saa nukuttua vaelluksilla. Ehkä käyn horteessa pari kolme tuntia yössä, mutta nukkumiseksi en sitä kutsu. Ehkä seuraavalla reissulla sitten...
Samat murheet mulla. Univammainen olen yleisestikin ottaen, mutta se kyllä riepoo aika lailla, kun viettää upeita retkipäiviä, joiden välissä ei kertaakaan saa nukutuksi kuin kolmanneksen unen tarpeestaan. Jaksamisessa se huomaa, kyllä ihmiskeho leponsa vaatisi.
Metsä. Kuntosali ja juhlasali. Työpaikka ja lepopaikka. Kirkko ja kapakka.
Vastaa Viestiin