reiterin sapuskat

hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

KallenKaviaaria oli näkkärin ainoana päällisenä joskus kauan sitten :shock:


Avatar
pena
Viestit: 1396
Liittynyt: 18 Tammi 2006 08:33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pena »

P.S. Reiterit on kamalanmakuisia, kuten myös Blå Bandit. Hyi!
Mitä niitä morkkaamaan. Ei niitä ole tarkoitettu sunnuntai-illan juhlapäivällisille, vaan helppotekoisiksi energianlähteiksi rankalla vaelluksella. Muualla syötynä ne kyllä tietysti ovat vihonviimeistä mössöä.
Avatar
boueme
Viestit: 2997
Liittynyt: 21 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja boueme »

Minä voisin syödä reiteriä sunnuntainakin kotioloissa. Kanaviilokkiin en koske tikullakaan, kuten en myöskään pinaattikeittoon. Jäniksen kanssa tehtiin sellainen sopimus, että jos minä en syö sen kasviksia, se ei juo minun kaljoja.

-B
Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Vanha ketju, mutta:
Reiterin nettisivuilla on mukavaan painoon saatu lihapyorykat ja muussi (ei mitaan lisaa vain vetta, vaan ihan oikeasti pannussa paistettavia).
- onko noita nakynyt missaan kaupoissa
- tai vielakin parempi: onko mausta kokemusta (netistahan saa kylla tilattua)?
jarski
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Maalis 2011 23:31
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarski »

Reiterin lihapullat + muussi on tullut testattua, mutta jäi viimeiseksi kerraksi. Muusi oli hyvää. Lihapullat oli myös tosi hyviä kun laittoi reilusti lisää mausteita. Mutta ne lihapullat piti pyöritellä itse, ja lopulta oli enemmän lihaliisteriä sormissa kuin pannulla paistumassa. Melko työlästä ja aikaavievää, ei yhtään samaa henkeä kuin muut Reiterin pöperöt.

Reiterin soossit olleet vuodesta 2010 alkaen pääruokani vaelluksilla. Vaihtelua tarjoaa yleensä vain tuore kala ja perunamuusijauhe. Maukkaampaa kuin Blå bland vastaavat, heikompaa kuin Real turmaatit. Mutta hinta/laatu erinomainen, tilaan yleensä kerran vuodessa Kärkkäisiltä laatikollisen. 1hlö pussi ollut 5.90e, tuplapussi 7.90e muistaakseni. Kun kevättalvella tilaa niin on hyvin aina varastossa, joten saa mitä haluaa.

Reiterin ravitsevuudesta sen verran, että 1hlö pussi on hieman liian pieni pääruuaksi, ellei sitten ole kalaa tarkoitus napostella pitkin iltaa. Tuplapussi taas on liian iso ja jämän hävitys ärsyttää.

Reiterin alumiinipussi on aika vaativa hävittää polttamalla, verraten esimerkiksi kaljatölkkiin. Suositeltavaa siis raijata takaisin sivistykseen.

Se on kyllä että Reiterit pistää paskan lentämään hätäisesti. Minulla tuo on muutenkin vaelluksella ongelma, joten kesti vähän hokaista että Reiter aiheuttaa tätä. Olen huomannut että ilmiö liittyy vain niihin missä on nautaa/sikaa. Siksi olen siirtynyt enemmän kanajuttuihin, joihin ehkä myös kyllästyy hitaammin. Metsästäjän pataa on tullut syötyä niin monta kymmentä pussia, että päätin ottaa välivuoden.
Sensaatiomaista, tulitaistelu osterien kesken!
http://adventuresofolodinvalid.blogspot.fi/
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Kiitos Jarski, myos tuosta hankintavihjeesta. Kovin on heikko valikoima Hesan retkeilyliiikkeissa - ehka olen ollut vaaraan aikaan liikkeella.

Enpa taida kokeilla, kun paistinpannukaan ei yleensa ole mukana.

Kana-pasta linja minullekin on vakiintunut valmisruoissa (BB on silta osin hyvaa); kaikki BBt lapilinjan tuntuvat olevan suolaisempia kuin muiden valmistajien. Ei haittaa kun kayttaa sellaisenaan, mutta jos menee ainesosaksi johonkin keitokseen, on paras olla ripauttamatta lisaa.
markkut
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Helmi 2009 15:49

Viesti Kirjoittaja markkut »

Kerran olen noita Reiterin lihapullia kokeillut ja päällimmäiseksi jäi kyllä mieleen hyvä maku. Ihan kuin kotona tehtyjä lihapullia, ei säilyke- tai einesfiilistä. Onhan niissä vähän vaivaa, mutta kiva syödä kesken reissun oikeamman tuntuista ruokaa, kun nuo muut retkiruuat ovat kuitenkin lopulta aika samanlaisia mössöjä kaikki.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Hmmm, pala silikonoitua leivinpaperia paistinpannun pohjalle, pyorittelyyn, sormet mariksi... eikohan tuo onnistu. Taytyy sittenkin kokeilla (puolukoita/ karpaloita kun kuitenkin on karistyksen kylkiaisiksi)
akallio
Viestit: 2077
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Reiterin lihapullat maistui aikoinaan ihan hyvälle. Ilmeisesti joku Reiterin yleismauste on kuitenkin sellainen, että siitä voi tulla ihmiselle elinikäinen raja vastaan. Nykyään ei enää mikään noista maistu ja lihapullat tuntuivat epämääräisille kökkäreille, joilla ei ole mitään tekemistä lihapullien kanssa.
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Tulihan noita joskus muinoin syötyä vallan pääruokana vaelluksilla, lopputuloksena oli tila jolloin kaikki maistuivat samalta rasvaiselta mössöltä joka ei lähtenyt astioistakaan millään pois, laittoivat vatsaan lopulta vauhtia ainakin vähintään runsaan ilmanmuodostuksen muodossa ja turhan kallistakin se silloin ainakin oli.
Kyllä Siperia opettaa!
Vastaa Viestiin