Mitä sinappia nuotiomakkaran päälle?

tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Jos ostaa Ruotsin puolelta sinappia niin ainakin tämä alempi on tosi hyvää: http://www.kavli.fi/tuotteet_sinappi.html Muut eivät kai oikein sovi makkaralle, näin sanoivat aikanaan Rautasjoen parkkiksella tapaamamme ruotsalaiset heput Putte ja joku toinen jonka nimeä en muista, mutta Putte piti lausua Pytte ja sitä harjoiteltiin kovasti yöllä. Sinapin lopun antoivat muistoksi. :)


omat polut
Viestit: 4206
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Tää on helppo, virolainen Pöltsamaa Kange, aivan suvereeni, tätä kannattaa hakea lahdentakaa eikä kaljaa, parasta mitä ent. neuvostoliitossa on keksitty.
http://www.felix.ee/?op=body&id=24&cid=31
StefanG
Viestit: 1859
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

omat polut kirjoitti: Pöltsamaa Kange,
:D Ihminen joka on tottunut suomalaiseen mauttomaan sinappiin ja laittaa tuota saman verran niin hyvät naurut saa!

Tuota siis on syytä laittaa vain pikkuruinen nokare, se on semmoista dynamiittia. Varsinkin jos laittaa kuuman makkaran päälle esim.

Jos sitä on liikaa laittanut ja polttaa kurkkua niin ei saa missään nimessä vetää henkeä suun kautta. Silloin höyryt menevät kurkkuun ja seuraa hillitön yskänkohtaus. Ilmaa sisään nenän kautta ja ulos suun kautta.

PS. Minulle on parin viikon päästä tulossa kymmenisen tuubia tuttavan tuomana. Olen riippuvainen tuosta sinapista. :wink:
hannes
Viestit: 10743
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Aura-sinappia on montaa makua. Sitä käytän!
StefanG
Viestit: 1859
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Kuva

Tuosta minä tykkään, sopivan makea ja maukas. Minä välillä sekoitan tuota ja Põltsamaan Kange niin saa mukavan vahvan ja makean sinapin.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Auran vihreä. Tai sitten jotain Dijonia.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
amatööri
Viestit: 3487
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Auran mietoa sinappia.Ja makkara Atrian Wilhelm Chili-sulatejuusto.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

Makkara pitää syödä sellaisenaan jos siihen tunkee sinappia niinn se maistuu sinapilta eikä makkaralta. Sinappia korkeintaan johonkin hernekeittoon
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Hamalainen kirjoitti:Makkara pitää syödä sellaisenaan jos siihen tunkee sinappia niinn se maistuu sinapilta eikä makkaralta. Sinappia korkeintaan johonkin hernekeittoon
Minä taas syön sinappia höystettynä makkaralla. Sinappia pitää olla reilusti.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
StefanG
Viestit: 1859
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Makkara onkin tekosyy syödä sinappia.
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Olisin nostanut myös sen ketjun, jossa pohditaan kummalla kädellä levitetään rakas sinappi kyrsän päälle. Missähän se on?
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:Olisin nostanut myös sen ketjun, jossa pohditaan kummalla kädellä levitetään rakas sinappi kyrsän päälle. Missähän se on?
Levitetään? Ainakaan minä en levittele. Vetäisen tuubista sinappipötkön yleensä sille puolelle makkaraa, joka on ylöspäin. Jos sinappi on kupissa, niin siihen on hyvä dipata.

Väkevä Turun sinappi on minun sinappini. Kaikenlaista muutakin olen uteliaisuuttani maistellut, mutta oudoilta maistuvat, eivät ainakaan sinapilta.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Mystinen metsätyömies
Viestit: 174
Liittynyt: 30 Maalis 2012 15:36

Viesti Kirjoittaja Mystinen metsätyömies »

Pari oikaisua ketjun alkupäähän. Turun sinappi joutui mulla pannaan ja siirryin Auraan, kun ruotsalaisomistaja siirsi valmistuksen Puolaan. Ruotsalaiset omistaa edelleen Turun sinapin, mutta se valmistetaan nykyään taas Suomessa, muistaakseni Pyhännällä.

Raudulle vinkki, jos pitää paljosta sinaapista(kuten minä), niin vaihtaa miedon vihreän punaiseen tai mustaan. Makua löytyy eikä sinappia kulu niin paljom :D
Korpi soittaa kuolinkellot heikkojen.
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Mystinen metsätyömies kirjoitti:Pari oikaisua ketjun alkupäähän. Turun sinappi joutui mulla pannaan ja siirryin Auraan, kun ruotsalaisomistaja siirsi valmistuksen Puolaan. Ruotsalaiset omistaa edelleen Turun sinapin, mutta se valmistetaan nykyään taas Suomessa, muistaakseni Pyhännällä.

Raudulle vinkki, jos pitää paljosta sinaapista(kuten minä), niin vaihtaa miedon vihreän punaiseen tai mustaan. Makua löytyy eikä sinappia kulu niin paljom :D
Tykkään just siitä vihreän mausta. Olen kokeillut punaistakin, mutta ei sitä voi. Ei vaan voi.
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Saako Suomesta tätä ja mistä, on pakko testata koska on ylistetty maasta taivaisiin: http://www.saunalahja.fi/WebRoot/vilkas ... inappi.jpg
Vastaa Viestiin