Kahvi

hannes
Viestit: 10798
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Minä taas en ymmärrä mikä kahvin suodattamisessa maastossa on niin vaikeaa. Muovinen kestosuodatin ei paina kuin muutaman gramman, minä käytän vielä lisänä paperisuodatinta. Helppo tyhjentää porot mättään alle. eikä tarvi välttämättä suodattimen huuhtelua.
Itse käytän 0,7l titaanimukia kahvikeittoon, käyhän siihen muukin astia.

Pikakahvi ei oikein maistu , vaikka voishan tuota Lidl'n pikakahvia kokeilla, jos myymälä sattuu kohdalle - taitaa lähin olla 70km päässä kämpästä.

No, enpä juo normisti kuin mukin , korkeintaan kaksi joskus päivässä. Saa se silloin olla hyvääkin. :lol:


diver
Viestit: 2378
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Tuota lidlin pikakahvia jossain kehuivat.purkin ostin ja juomatta jäi.
Toistaiseksi omaan makuun on pikakahveista käyttöön jäänyt
S ryhmän kaupoissa myytävä mestari sekoitus.Nämä tietysti
puhtaasti henk.koht.makuasioita.
StefanG
Viestit: 1915
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

On yksi kahvintekotapa jonka tekotapa ei eroa mitenkään tekeekö sen kotona vai maastossa eli pressopannukahvi.Tai noh, maastoon ei kannata raahata lasista kannua koska liian helposti särkyvä. Itsella Snowpeakin titaaninen. Helppo tiskatakin, kun juonut niin vettä pannuun, huljauttelee ja heittää porot pitkin maastoa (ei jokeen/puroon).
amatööri
Viestit: 3503
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Meillä menee yleensä 2-3 pannullista kahveeta/päivä,joskus enenmänkin.Mustana,Presidenttiä tai Tuhla-Mokkaa. Annostelu suoraan paketista kaataen eikä koskaan ole tullut huonoa kahvia :D .
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

amatööri kirjoitti:Meillä menee yleensä 2-3 pannullista kahveeta/päivä,joskus enenmänkin.Mustana,Presidenttiä tai Tuhla-Mokkaa. Annostelu suoraan paketista kaataen eikä koskaan ole tullut huonoa kahvia :D .
Ei kait tuolla tavalla voi huonoa tullakaan. Samalla tyylillä keitän itsekin, varsinkin nokipannukahveja. Pikakahviin en ole vielä testannut.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
tst
Viestit: 6559
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Tuli tilattua maailmanpelastusmeiningillä mm. tätä suomalaista testivoittaja Oma-kahvia. Varmaan hyvää heille ketkä ymmärtävät paremmin, mutta kun on tuo Juhla-Mokan maku niin juurtunut mieleen. Paketti tuli tänään ja ihan juotavaa siis oli, mutta sekoittelin kuitenkin tuon ja Juhla-Mokan pöönät keskenään. Perperi kun kuivalihat loppuivat "Kuivattu Liha "Original" 10g on myynyt kuin häkä ja on valitettavasti loppuunmyyty. Kokeile ihmeessä etsiä samanlaisia tuotteita hakukentässä!"
Kuivattu Liha "Teriyaki" 10g on myynyt kuin häkä ja on valitettavasti loppuunmyyty. Kokeile ihmeessä etsiä samanlaisia tuotteita hakukentässä! https://www.matsmart.fi/kahvi-tradicional-500g
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Vaelluksella tulee kaadettua suoraan paketista kahvinmuruja ja aina on annostelu osunut kohdilleen. Kotona voi mennä mittalusikallakin pieleen jos on vähänkin huolimaton. Yleensäkin laitan muruja lähes puolta vähemmän kuin paahtimo suuressa viisaudessaan neuvoo. Niillä on oma lehmä ojassa kuten minullakin, mutta nuukuuttani en tuota tee vaan suuni sen sanelee. Kermaa en lisää kahviin nykyisin enkä pitkiin aikoihin. Siksi ei ohennusvahvennuksia tarvita.
hannes
Viestit: 10798
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Makuja on monia. Minä lisään mitan tai kaksi panimon ohjeen päälle. Riippuu kahvista.
Juhla Mokka ei ihan ykköesnä eikä kakkosenakaan listallani ole.
vaari
Viestit: 599
Liittynyt: 13 Tammi 2006 08:22

Viesti Kirjoittaja vaari »

Juhlamokkaa pannujauhatus. Sopii ja riittää mulle. Maailmassa löytyy (varmasti? toivottavasti? ehkä?) parempaakin kahvia, jos kohta huonompaakin? Löytyköön vaan, juon Juhlista. Ei mulla tarvi olla maailman parasta autoakaan, tai huonointa. Onko sellaisia? Käyttötarkoitus kai sen sanelee, ja maku (tai maun puute). Jokainen tekee oman valintansa. Kaikessa. Ja jatkaa elämistä. Toivottavasti tyytyväisenä valintaansa. Ellei, niin vaihtaa.
hannes
Viestit: 10798
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

^Ihan oikeassa olet. Peruskahvina Juhla Mokka on ihan ok.
No, tänään tyhjenneen Juhla Mokan jälkeen avasin uuden paketin Pauligin Mundoa. Ai että oli hyvää!
Oma kauppa vaan lopetti Mundon myymisen, siksi testailen muita.
Luomu Kultakatriina oli kyllä hyvää.
...Naapurikaupassa Mundoa on , paketin koko vaan tipahtanut 400grammaan, hinta pysynyt suurinpiirtein samana - näytti Katriinankin luomuversio olevan 400gr.

Kun en paljon kahvia juo, saa se olla hyvää...
tst
Viestit: 6559
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

hannes kirjoitti:Minä taas en ymmärrä mikä kahvin suodattamisessa maastossa on niin vaikeaa. Muovinen kestosuodatin ei paina kuin muutaman gramman, minä käytän vielä lisänä paperisuodatinta. Helppo tyhjentää porot mättään alle. eikä tarvi välttämättä suodattimen huuhtelua.
Itse käytän 0,7l titaanimukia kahvikeittoon, käyhän siihen muukin astia.

Pikakahvi ei oikein maistu , vaikka voishan tuota Lidl'n pikakahvia kokeilla, jos myymälä sattuu kohdalle - taitaa lähin olla 70km päässä kämpästä.

No, enpä juo normisti kuin mukin , korkeintaan kaksi joskus päivässä. Saa se silloin olla hyvääkin. :lol:
Pitää alkaa henkisesti valmistautua, että ei saa nokipannukahvia koska ei ole puita mitä polttaa. Pikakahveja ei taida olla suomalaiseen makuun sopivia joten Hanneksen metodein mentäneen. Jotain erittäin oleellista tosin jää puuttumaan. :cry: https://aijaa.com/rgpJdh
Heikki
Viestit: 1824
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Löytyy pikakahveistakin ainakin meidän perheen suuhun sopivia merkkejä. Noin neljäkymmentä vuotta on niitä tullut juoduksi. Vieraita varten on Moccamasteri keittiön pöydällä ja Juhlamokka paketti kaapissa. Onko kukaan kokeillut tuota Varustelekan voikahvia, miltähän mahtaisi maistua? Retkillä tulee fiilisteltyä nokipannukahvin kera.
StefanG
Viestit: 1915
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Heikki kirjoitti:Onko kukaan kokeillut tuota Varustelekan voikahvia, miltähän mahtaisi maistua?
Minä sain kerran tilauksen mukana koemaistiaispussin. Se oli aivan järkyttävän paskanmakuista. En kutsuisi moista rasvalitkua kahviksi.
tst
Viestit: 6559
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Aamuinen pikakahvitesti menossa, henki pihisee eikä pakkikaan ole sekaisin. Testissä ei ole kuin Nescafe Kulta ja Grandos Gold. Ei noihin tosiaan kuole ja kyllä noilla pärjäisi reissussakin, mutta olisiko jotain enemmän suomalaiseen makuun soveltuvaa eli perus Juhla Mokan makuista?
diver
Viestit: 2378
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Suosittelen kokeilemaan tuota aiemmin mainitsemaani mestari sekoitusta.Ainakin omaan ja muutaman kaverinkin suuhun muistut
taa perus suodatin kahvia.
Vastaa Viestiin