Kahvi

cobbo
Viestit: 703
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

Käytössä ollut hetken aikaa GSI Java Drip Ultralight, GSIn kevyt kahvinsuodatin. Oikein hyvä peli.

Ei kahvinteko mitään rakettitiedettä tietty ole, mutta tuolla kahvinkeitto on vähemmän sottaista hommaa kuin pannukahvin teko, ja suodatin painaa vähemmän kuin mikään Aeropressin tapainen laite.

Vesi pitää kaataa tipottain kahvinpurujen sekaan jotta aromit ehtivät irrota, mutta sama juttuhan on muidenkin suodattimien kanssa.


lepposasti
Viestit: 293
Liittynyt: 14 Maalis 2011 15:36

Viesti Kirjoittaja lepposasti »

Nescafe Azera Espresso on hyvää tummapaahtoista pikakahvia. Pidän myös Nescafen Cappuccinosta, se tuo juhlan tuntua kahvihetkeen. Ei nämä varmaan Juhla Mokalta maistu, itse juon aika vähän kahvia ylipäänsä. Teen virkistävä vaikutus on lempeämpi ja pitkäkestoisempi ilman äkillistä humausvaikutusta. Sehän on geeneistä kiinni, miten herkkä ihminen on kofeiinille ja miten miellyttäväksi kahvin vaikutuksen kokee.
RAAKKU
Viestit: 56
Liittynyt: 18 Tammi 2006 22:37
Paikkakunta: Oulun eteläinen

Viesti Kirjoittaja RAAKKU »

Juotiin reissulla Kulta-Katriina pikakahvia, ihan peruskahvi joka liukeni hyvin kuppiin eikä värjännyt astiaa törkyiseksi.
cobbo
Viestit: 703
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

lepposasti kirjoitti:Nescafe Azera Espresso on hyvää tummapaahtoista pikakahvia. Pidän myös Nescafen Cappuccinosta, se tuo juhlan tuntua kahvihetkeen. Ei nämä varmaan Juhla Mokalta maistu, itse juon aika vähän kahvia ylipäänsä.
Azera-sarjan pikakahvit olen itsekin maistanut parhaimmaksi. Niissä taitaa olla hiven oikeaa hienoksi jauhettua kahvia mukana antamassa makua. Paras mielestäni on Americano isompien kupillisten ystäville, mutta Espressokin menettelee.
Aaro
Viestit: 2436
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

Tykkään vahvasta ja tummapaahtoisesta kahvista ja olen päätynyt Nescafe Originaliin, jota annostelen runsaalla kädellä.
Vaeltajat
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Heinä 2006 18:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vaeltajat »

Ittelläkin on tullut murukahvia eli pikakahvia juotua usein reissuilla mutta kyllä se laadultaan on minusta heikoin valinta. Jos mausta välittää yhtään niin jo sillä paranee että jättää pikakahvin kotiin ja ottaa keittimestä suppilon mukaan sekä suodatinkahvia ja suodatinpaperia. Sittenhän on tietysti erilaisia matkoille ja reissuihin tehtyjä matkakeittimiä kuten miniversioita pressopannuista sun muista. Itselläni on Aeropress kotona, venereissuilla aiemmin lähinnä käyttänyt ja on se kyllä hieno saada aamulla hyvän makuista kahvia. Edelliselle vaellukselle en ottanut mukaan mutta nyt kun oli mukana Pallaksen parin yön piipahduksella niin oli kyllä niin hyvää että taidan ottaa kyllä mukaan seuraavalle reissulle elokuussa kun olen näillä näkymin lähdössä yksin reissuun. Kovin paljoahan se ei kerrallaan kyllä tee.
pentti.leinonen@sssoy.fi
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Elo 2018 09:25
Paikkakunta: Mikkeli

AeroPress

Viesti Kirjoittaja pentti.leinonen@sssoy.fi »

Itse ostin heräteostoksena AeroPress merkkisen kahvinvalmistuslaitteen, en juurikaan välitä kahvipannun putsauksesta jokaisen päiväkahvittelun päätteeksi. Tuota voin kyllä suositella vaelteleville ja retkeileville kahvinystäville.
Laite ei vie paljoa tilaa, on kevyt, kahvin valmistus on siistiä ja kahvista tulee hyvää. Tuota on tullut kuljetettua muutamalla reissulla matkassa.
Joskus pikakahvillakin on paikkansa, oma suosikki on Lidlin Bellarom.
Pena10
Viestit: 137
Liittynyt: 25 Heinä 2016 11:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pena10 »

Pannujauhatusta.
Minulla on primuksen Eta Solo johon kuuluu myös tuollaisen Coffee press.


Kuva
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Talvella, kun nestevajetta paikkailen enemman kuumilla juomilla, niin filtteri on paras vaihtoehto, mutta silloinkin sita voi parannella joko mainitulla capuccino pikakahvilla tai sellaisella pikakaakaolla, jossa on maidot ja sokerit mukana. Saastaa varkkailya, kun kaataa pussin kerralla sekaan (ja kahviakin valmistuu kerralla pannukahvia vastaava maara)
Vastaa Viestiin